Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Svensk pizzasalat - tilbehør til "alt"

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-18, 10:02   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Svensk pizzasalat - tilbehør til "alt"

Lang historie kort - jeg kom over pizzasalaten som svenskene er så kjent for, og dette er en salat som passer til så mye mer enn pizza! Egentlig til "alt" - og, den er lavkarbovennlig, spesielt om du bruker spisskål som kun har 0.90 k per 100 g.

Det florerer med oppskrifter på nettet, men jeg deler den jeg fant mest interessant (pga punkt 2) - som er hentet fra Birgittemagnussen.no

Økologisk svensk kålsalat (eller pizzasallad om du vil):

Gir ca. 4 porsjoner
1 lite økologisk kålhode eller et halvt stort (ca. 1 liter ferdig snittet kål)
1,5–2 ss økologisk hvitvinseddik (du kan også bruke vanlig hvit eddik)
2 ss økologisk kaldpresset olivenolje
½ ts salt
Ca. 1 krm nykvernet pepper


Slik gjør du:

1. Finsnitt kålen med en skarp kniv, en mandolin eller ved hjelp av foodprosessor.
2. Ha den i et dørslag og hell over ca. 1 liter med kokende vann. Dette får kålen til å bli mykere og saftigere.
3. La vannet renne av mens du blander sammen dressingen av eddik, olje, salt og pepper i en skål.
4. Ha kålen over i en bolle og hell dressingen over. Bland det hele godt sammen med hendene.
5. Smak eventuelt til med mer eddik, salt eller pepper. Den smaker også godt med en teskje lønnesirup eller honning i.
6. La kålsalaten avkjøles i romtemperatur, før du setter den i kjøleskapet. Der bør den få stå i minst 2 timer før servering, men den blir enda bedre om den får stå så lenge som 12–24 timer.

Kålsalaten holder fint seg i en tett boks i kjøleskapet i 5–7 dager.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 11:22
Svensk "jukse"risotto Snuppeline74 Middag 0 10-01-12 21:30
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no