Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal begynne LK diett - hvor mange g. Kh burde jeg legge meg på om dagen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 17:50   #1
jonibulda
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
jonibulda er på en erverdig vei

Skal begynne LK diett - hvor mange g. Kh burde jeg legge meg på om dagen?

Hei

Jeg har vært på en "semi-seriøs" LK diett i ca et halvt år nå. "Semi-seriøs" foprdi jeg har skeiet ut fra tid til annen, og når jeg ikke har skeiet ut så har jeg ikke vært superstreng med dietten.

Nå skal jeg bli litt strengere, og sette en grense for antall g. Kh/dagen.

Spørsmålet er hvor mange g. burde jeg ligge på om dagen?

Jeg leste i Daglbladet i dag at det som ble betegnet som "ekstrem lavkarbo" var opptill 50 g./dagen. Og det normale på LK diett var 0-150g./dagen.

Jeg er ikke keen på å gjøre det så ekstremt. Formålet er å miste fett rundt magen, men jeg trenger energi til jobben også, og det er greit for meg om vekttapet ikke er superhurtig.

Så det jeg lurte på var ca. hvor mange gram kh jeg burde legge meg på om dagen. Jeg tenker at kanskje ca 100 g./dagen er OK til å starte med.

jonibulda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne LK diett - hvor mange g. Kh burde jeg legge meg på om dagen?

100g pr dag er helt fint utgangspunkt, husk da at du ikke kan fråtse i så mye fett du vil.

Under 72g kh pr dag er Lutz/Allens "grense" for når man skal kunne spise så mye fett som mulig. Denne grensen er nok LITT individuell, men et fint utgangspunkt i forhold til tankegangen når det gjelder fett.

Du kan feks lese deg opp på Fedon Lindberg som såvidt jeg husker ligger på 100-150g kh pr dag.

ELLER du kan spise det du føler deg komfortabel med over noen dager, skrive opp alt - og se hvor du ligger når du spiser "naturlig".

Jeg har kuttet pasta, brød, potet, ris, frukt - og har problemer med og komme over 20 g pr dag om jeg ikke pøser på med grønnsaker...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne Mellon Dr Lindbergs 7 26-04-11 09:00
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Hvor skal jeg begynne? Calvin Spørsmål og svar 15 06-04-08 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no