Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 22:14   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

Hei. Det har seg slik at jeg skal ta blodsukkerbelastning. Det jeg lurer på da er om det er best at jeg gjør dette når jeg er på lavkarbo eller om det er best at jeg forut for testen er innkjørt på "normalt" kosthold?

Kanskje vanskelig å forstå hva jeg mener. Men jeg tenker som så at dersom jeg over en periode har vært i ketose og drikker denne sukkerdrikken man skal gjøre når man tar blodsukkerbelastning, så vil det bli større utslag på blodsukkeret dersom man er følsom for dette. Og derav få et mer korrekt resultat? Eller er jeg helt på bærtur i denne tankegangen?

Eller vil lavkarbokostholdet ordne opp i dette slik at jeg får dårligere resultat av testen fordi lavkarbo er så fint for kroppen og ordner opp i ting og tang?

Sukk, vanskelig dette her. Håper noen skjønner hva jeg mener og kan komme med tilbakemelding på dette for jeg vil gjerne gjennomføre denne testen så snart som mulig

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:27   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

jeg vil tro at det er mulig du blir skikkelig dårlig. jeg ble uvel, og jeg tok den da jeg levde høykarbo. en halv liter lunken sukkerlake på fastende mage, og du får ikke lov til å drikke vann etterpå. til nød skylle munnen. så var det å sitte 2 timer og prøve å la vær å brekke seg..

aner ikke om utslaget forandres, men jeg som diabetiker reagerer like mye på sukker idag som før om jeg skulle skeie ut. jeg føler det bare mer siden jeg ikke lenger spiser karber hele tiden

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:31   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

Dette kan diskuteres i det vide og det brede!
Poenget er jo å finne ut hvor fort og effektivt kroppen din klarer å få blodsukkeret ned til normalen igjen!
Da spiller det litt rolle hvorfor du skal ta denne testen, hva fastende blodsukker har ligget/ligger på, langtidsblodsukker etc.

Dersom du spiser lavkarbo og har tenkt til å fortsette med det, ville jeg ha spist som vanlig før testen. Dersom dette er et blaff of du ikke tror du kommer til å fortsette p spise lavkarbo, kan du heller spise "vanlig" mat frem til testen! Tenker jeg! *som fikk diagnosen dia2 uten dette sølet*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:53   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

Var det ikke nettopp en av de store som prøvde glukosebelastning og fikk en ekstrem reaksjon på dette? En av de svenske.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:47   #5
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ta blodsukkerbelastning, hva er best??

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Var det ikke nettopp en av de store som prøvde glukosebelastning og fikk en ekstrem reaksjon på dette? En av de svenske.

Jo, Annika Dahlqvist. Det er en tråd om det her inne et sted...

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no