Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Pizzabunn av blomkål

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-13, 13:23   #1
Trulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5
Trulla er på en erverdig vei

Pizzabunn av blomkål

Fantastisk god og du slipper å tenke hvordan du får bunnen mest sprø og ligne mest på vanlig hvetebunn.

Du trenger:
ca 500g blomkål
1 egg
ca 1 dl revet ost

Riv blomkål og legg det i mikrobølgeovn (IKKE tilsett vann!). 8 min i full guff. Ta ut, kjøl det ned og tilsett egg og ost. Bland alt sammen. Legg alt sammen på bakepapir, spre ut til passe tynn pizzabunn og stek alt i ovn 225 gr ca 10 min.
Så kan du etterpå legge på bunnen hva du vil.

Superenkelt og god!

__________________


Trulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 14:06   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Pizzabunn av blomkål

Interessant. Den må jeg prøve ut.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 16:13   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn av blomkål

Blomkålbunn er kjempegodt. Jeg rpøvde her en dag, men jeg hadde nok mere ost, 2dl på et blomkålhode. Om det funker med mindre er jo det veldig kjekt, går mye ost til pizza.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 16:26   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn av blomkål

Helt utrolig hvor kreative dere er med oppskriftene. Dette må prøves når jeg kommer så langt at jeg kan spise ost.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 16:28   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn av blomkål

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Helt utrolig hvor kreative dere er med oppskriftene. Dette må prøves når jeg kommer så langt at jeg kan spise ost.

Denne har florert på amerikanskje blogger og LK-forum siden 2008.. Og den r nok omtalt her inne, men kanskje ikke så mye som den fortjener.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 00:06   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizzabunn av blomkål

Høres spennende ut. Skal prøves en gang

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 17:38   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn av blomkål

Om jeg koker blomkålen, i mangel på mikrobølgeovn, skal jeg gjøre noen endringer da? Tilsette fiberhusk kanskje? Jeg testa en annen , der var det squash og cc som gjaldt. Funka det også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 18:21   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn av blomkål

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om jeg koker blomkålen, i mangel på mikrobølgeovn, skal jeg gjøre noen endringer da? Tilsette fiberhusk kanskje? Jeg testa en annen , der var det squash og cc som gjaldt. Funka det også.

I orginaloppskriftene på amerikanske blogger står det at man skal legge blomkålen i et kjøkkenhåndkle og vri ut fuktigheten etter mikrokoking. Så det funker sikkert for koking i vann og. Jeg ville nok prøvd å steke blomkålrisen for å få minst mulig vann i.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blomkål, partystopper? wevi Ketolysekuren 19 30-01-11 14:33
Blomkål? Badeand Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 31-12-10 15:00
Blomkål jeef-micro Lavkarbo generelt 42 11-05-10 23:18
Blomkål Konni1887 Oppskrifter 1 28-10-08 13:30
Blomkål Elena Lavkarbo generelt 5 07-11-05 21:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no