Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-21, 19:37   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Ja, da var jeg her igjen da... Det er vel 10 år siden jeg gikk på lavkarbo og nå vil mannen absolutt prøve så da prøver vi. Ingen av oss er helseskadelig overvektige altså, men det gjør ingenting om vi går ned 5-7 kg for å si det sånn.

Hadde en pakke tagatesse bakesukker stående i skapet, men når jeg leser på pakken så inneholder jo den rimelig mye karber ser jeg... (ble nok kjøpt en gang jeg telte kalorier...) Har ennå til gode å smake noe som blir godt med sukrin. Er det noen som har noe forslag til en søtning som kan brukes i f.eks. nøttebunn og som er "godkjent" innenfor lavkarbo og som smaker godt? Sukrin og Sukrin melis smaker pjuk... Har heldigvis en ganske velassortert Life-butikk i gangavstand hjemmefra.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-06-21, 08:41   #2
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Hei å velkommen tilbake

Tagatesse er det sukkeret jeg bruker. Det er vel stort sett sukkeralkoholer å de skal trekkes fra. På min finesse bakesukker står det 80karbohydrater der 79 er sukkeralkoholer som skal trekkes fra. Så da er det ikke så galt med 1g netkarbo jeg synes finesse/tagatesse er best til baking o.l. den gir ikke den bittre kalde smaken som sukrin ofte gjør.

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 09-06-21, 08:54   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Sukrin er egnet til å ødelegge de fleste retter det tilsettes i. Selv har jeg havnet på Natreen, og synes den gir grei smak.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-06-21, 17:28   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.

Hei å velkommen tilbake

Tagatesse er det sukkeret jeg bruker. Det er vel stort sett sukkeralkoholer å de skal trekkes fra. På min finesse bakesukker står det 80karbohydrater der 79 er sukkeralkoholer som skal trekkes fra. Så da er det ikke så galt med 1g netkarbo jeg synes finesse/tagatesse er best til baking o.l. den gir ikke den bittre kalde smaken som sukrin ofte gjør.

Det skjønte jeg etter litt googling vøtt... Så da skal jeg bruke det, har jo ikke akkurat tenkt å basere kostholdet på bakst, men det er nå engang greit å ha innimellom, både rundstykker/brød og en og annen kake eller muffins. Har skjønt at finesse og tagatesse er omtrent det samme.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Sukrin er egnet til å ødelegge de fleste retter det tilsettes i. Selv har jeg havnet på Natreen, og synes den gir grei smak.

Det er sant! Natreen ja... Kjøpte en flaske flytende til å ha i teen, men jeg blir ikke fortrolig med den, flytende stevia er mye bedre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-06-21, 22:54   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Bruker helst Natreen i pulverform. Har Sukrin Gold, SStevia , Tagatesse og litt annet i hus også, men liker Natreenen best til vanlig.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-06-21, 23:50   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Bruker helst Natreen i pulverform. Har Sukrin Gold, SStevia , Tagatesse og litt annet i hus også, men liker Natreenen best til vanlig.

Lurer på om jeg har en pakke Sukrin Gold i skapet, den må være mange år gmmel. Lagde lavkarbomuffins med tagatesse her i kveld, var litt spent, men verken mannen eller jeg har merket noe til luft i magen. Har brent meg på mengde tagatesse en gang tidligere gitt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-06-21, 15:57   #7
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Ja det er en liten jungel med alle disse søtningene men det vintigste er å finne hva som funker for deg.

Ha en god dag

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 16-06-21, 22:09   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse bakesukker - eller noe annet?

Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.

Ja det er en liten jungel med alle disse søtningene men det vintigste er å finne hva som funker for deg.

Ha en god dag

Det er sant! Tagatesse funker greit så lenge jeg ikke kyler innpå og det er det jo heller ingen grunn til. Men det blir jo ofte så godt at man bare vil spise mer og mer og mer...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eye-q eller et annet produkt Nyttogbedreliv Kosttilskudd 1 03-02-14 07:03
Melkeallergi, glutenintoleranse eller noe annet? ToreFagerheim Spørsmål og svar 0 15-07-10 23:06
Hormonell eller noe annet feil? Franskloffen Ketolysekuren 4 04-02-08 23:58
Fullgod MCT - eller noe helt annet? AnnaV Kosttilskudd 9 06-06-07 02:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no