Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Null karbohydrater i løk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 00:59   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Null karbohydrater i løk

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Så for meg som er litt treig.. Da kan jeg ikke spise serlig mye løk ? ut i fra det nille sier ? =)

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

ingen? som vet ? blir bare forvirra noen sier ditt og noen sier datt =)

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

spis normale, fornuftige mengder så går det bra
Hvis du benytter deg av en spesiell diett, så er det jo bare til å følge reglene til den sånn i forhold til hvor mye karbohydrater du skal ha og lignende.

Løk vokser under jorda, så den er i utgangspunktet "ikke lov" på ketolyse. I tillegg har den høy egenvekt!
Men, vi skal jo leve på lavkarbo også, så løk er tillatt i små mengder om man, som Nellie sier, tilpasser mengden karber til det retningen man selv fører!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 02:20   #27
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Null karbohydrater i løk

Ja ble bare forvirra=) den forsker damamener det er trygt pga det tarm greiene og folk slapper av og så pluttselig så stemmer det ikke? hehe er litt ekstra treg i dag =) påskemodus å barnefri

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 10:35   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Null karbohydrater i løk

Oi. Visste ikke at den ikke var lov på ketolyse.. Jeg spiste masse løk når jeg ketolyserte..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 10:36   #29
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Null karbohydrater i løk

Tror konklusjonen blir omtrentlig sånn:
På ketolyse inneholder løken for mye karbohydrater til at du kan spise store mengder (følg rådene i boken, vei og regn ut)
På for eksempel Fedon Lindberg, der fokuset ligger i større grad på blodsukkerstigning og GI, er løk bra :-)

Som nellie (var det ikke?) sier tidligere i tråden, følg rådene for kostholdsfilosofien du følger, så går alt så meget bedre ;-)

God påske!

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:34   #30
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Null karbohydrater i løk

takk folkens =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 11:47   #31
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Null karbohydrater i løk

Jeg kan spise litt rå løk (1/2 tynn skive), men får utslag på blodsukkeret av stekt løk. Er veldig følsom mot karber da.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Billig GI-null bok Homer Simpson Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 07-06-09 14:49
Når det står 0 netto karbo betyr det da at det er null karbohydrater i det? Nitja Ketolysekuren 7 12-01-09 19:45
GI-null av Skaldeman tommygutt Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 31-03-08 10:29
Null sukker? moea Spørsmål og svar 3 06-06-06 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no