Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Floridasalat fra GI-null!

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-10, 20:09   #1
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Floridasalat fra GI-null!

Jeg vet ikke om noen andre allerede har lagt inn denne, men jeg MÅ bare fortelle dere om denne nydelige salaten!

Dette trenger du:
1-2 pakker bacon
1 lite blomkålhode
1 tube majones
1 salathode

Slik gjør du:
Finhakk blomkålen i ørsmå biter, tenk på at den skal spises rå. Skjær opp salaten. Finklipp baconet og sprøstek det. Bland blomkål, salat, bacon og majones.

Tah-daaa!

(Jeg bruker å ha i litt ekstra majones, og sikkert litt mer blomkål enn oppskrifta sier.)

Passer til det meste, og veldig godt sammen med stekt kjøtt.

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 16:11   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Floridasalat fra GI-null!

Dytter opp denne jeg. Det står ikke i oppskrifta her, men i orginalen til Sten Sture Skaldeman skal det være ca 1ss sennep og 1 ss sitronsaft i denne salaten. Og det smaker beste med dette i, det løfter smakene!

Vi skal ha denne som tilbehør til middagen; karbonader. Salaten er god og enkel og holder seg i flere dager i kjøleskapet og er best etter en dag i kjøleskapet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 22:40   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Floridasalat fra GI-null!

Spennende salat! Hvilken salathode er det som brukes her? Isberg? Kan kinakål brukes?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 22:44   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Floridasalat fra GI-null!

En bruker blomkål, ikke noe salat i den opprinnelige Skaldeman-oppskriften min, men du kan vel ta det du liker best?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 22:51   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Floridasalat fra GI-null!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

En bruker blomkål, ikke noe salat i den opprinnelige Skaldeman-oppskriften min, men du kan vel ta det du liker best?

Bare blomkål? Ok det står jo "salathode" i oppskriften her oppe så derfor lurte jeg på det. Da skal jeg teste den ut imårra.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 08:17   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Floridasalat fra GI-null!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Bare blomkål? Ok det står jo "salathode" i oppskriften her oppe så derfor lurte jeg på det. Da skal jeg teste den ut imårra.

Det er to forskjellige oppskrifter. Jeg lager den uten salat, den holder seg bedre..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 18:48   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Floridasalat fra GI-null!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er to forskjellige oppskrifter. Jeg lager den uten salat, den holder seg bedre..

Takk for tipset! Det ble en kjempe god salat! Laget den uten salathode så den skulle holde, men blandet i salat på fatet. Nam! Konfirmanten i huset har bestilt denne til konfirmasjonen ikke verst!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
floridasalat, gi-null


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Null karbohydrater i løk Charlott Lavkarbo generelt 30 25-05-10 11:47
GI Null Kjøttbrød ala Moi CHJ Middag 1 10-05-10 18:51
GI null lillemorell Lavkarbobøker 1 12-04-10 21:39
Billig GI-null bok Homer Simpson Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 07-06-09 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no