Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-05, 22:13   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Godmors leverpostei

600 gr okse elle svinelever
300 spekk
50 gr løk
4 ss smør
1 dl bokhvetemel
4-5 dl melk
3 stk egg
2,5 ts salt, etter smak (opprinnelig var det 1,5 ss)
1 ts pepper, etter smak
½ ts malt nellik, etter smak
½ ts allehånde, etter smak

Mal lever, spekk og løk i en foodprosessor. Lag saus av smør, mel og melk. Avkjøles. Bland sammen med leverblandingen sammen med krydderet. Tilsett deretter 3 egg, ett om gangen.

Smør en bakeform godt med smør, og sett den i en langpanne fylt med vann nederst i ovnen. Stekes i vannbadet på 130-150 grader, alt etter når vannet i langpanna koker, i ca 2 timer.

Legg bakepapir over forma, men ta av papiret mot slutten slik at overflata brunes litt. Avkjøles helt før den hvelves ut. Pakkes i aluminiumsfolie i porsjonsbiter, og frys ned. Ta opp en porsjonsbit etter hvert som du trenger det.

Energi: 4392 Kcal
Fett: 75%
Protein: 17%
Karbo: 8%

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:16   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Bacon- og eggerøre laget av
1 stort egg
1 stor eggeplomme
30 gr meierismør
80-100 gr bacon i terninger

1 tynnn skive optimalt brød eller lindbergbrød med smør servert sammen med eggerøren.

Detter gir en fordeling mellomproteiner, fett og karbo som følgende;

1,0 (P) : 2,3 (F): 0,3 (K)

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:17   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

SPONGE-CAKE BREAD

P 11.2g, F 20g, C 10g 1 : 2 : 0.9 273 kcal

Smør en brødform med rikelig smør. Stivpisk ti eggehviter med en klype salt. Tilsett eggeplommene en etter mens du visper. Deretter har du i 100 gram mel med to ts bakepulver. Tilslutt tilsettes 100 gram smeltet, avkjølt smør. Hell røren over i brødformen, og stek på ca 200 grader i ca. en time. For å unngå at brødet faller sammen, la det avkjøle i ovnen etter at den er slått av.



NUT BREAD

P 10.2g, F 43.8g, C 5,6g 1,0 : 4.3 : 0.5 475 kcal

Smør en brødform med rikelig smør. Ta et halvt kilo hasselnøtter og kjør dem i en food prosessor til det ligner et tykt nøttesmør. Tilsett 100 gram mel, 2 ts. Bakepulver og en halv ts. muskat. Rør godt. Ha i 15 egg og 110 gram fløte (ca 1,1 dl).Tilslutt tilsettes 250 gram smeltet smør, og alt blandes godt.

Hell røren i brødformen, og la det være igjen 3 cm til toppen sånn at brødet kan heve. Stek i 40 minutter på ca 200 grader og la brødet avkjøles i ovnen. Dette brødet ser ut og kjennes ut som helkornbrød. Det kan spises som alt annet brød med kjøttpålegg, stekt egg osv.

Husk å sjekke med en strikkepinne om det er ferdig bakt før du skrur av ovnen og lar det stå til avkjøling. Blir det for brunt på topen, er det bare å lkegge over et flak med bakepapir på slutten.


Temperaturen på ovnen vil variere fra ovn til ovn, så prøv deg fram. Alt fra 190-220 grader er temperaturer som burde passe bra til disse brødene!

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:18   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Ristede, salte mandler.

Ha ca 250 gr mandler ut over et bakepapir på en plate. Varm opp ovnen til ca 170- 180 grader, og sett inn mandlene midt i ovnen.

La de riste i ca 8-10 minutter inntil du hører en "poppelyd" når noen av mandlene deler seg...

Ta ut platen, fold sammen bakepapiret slik at du kan helle mandlene ned i en bolle. Hell over litt olje eller ghee, bland godt sammen.

Legg bakepapiret tilbake på panna, og ha mandlene med olje over på papiret igjen. Strø så over med sjøsalt eller seltin- ikke tenk på mengden her, for du kan riste av overskuddssaltet senere i en matsil...m og la mandlene avkjøle seg...

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:19   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

OE Delfiakake

250 g kokosfett
250 g 70% - 86% kakaosjokolade
0,25 dl ferdigkokt kaffe og 0,25 dl kremfløte
6 eggehviter
12 hele egg, godt pisket
100 g mandler
100 g hasselnøtter
30 g kokosmasse

Pisk eggene til de blir luftige. Smelt kokosfettet og sjokoladen i to ulike panner. Ha kaffen og fløten oppi sammen med den flytende sjokoladen. Bland deretter flytende kokosfett i den flytende sjokoladen under omrøring. Deretter blandes sjokolademassen porsjonsvis i de piskede eggene under kraftig omrøring. Visp deretter i kokosmassen, og la den avkjøle seg litt.

Bruk en vanlig brødform kledd med aluminiumsfolie eller matpapir, og legg delvis sjokolademasse, nøtter og tørket frukt. Pass på at blandingen er såpass stiv at ikke nøttene faller til bunnen av kaka.

Du kan bruke ulike typer nøtter, som f.eks. cashewnøtter, macademianøtter, pistasienøtter, hasselnøtter eller peanøtter, alt etter smak. Mandlene kan evt. ristes før du har dem i kaka.

Sett kaken til avkjøling. Kan spises etter noen timer. Delfiakaken har god holdbarhet i kjøleskap, men kan også fryses.

Variasjon: Du kan også bare ha 2 – 3 ss konjakk i sjokoladeblandingen sammen med kaffen om du ønsker det. Alternativt kan du også bruke 2 - 4 ss økologisk sukker eller honning om du vil.


Husk at her brukes sukker eller honning som et krydder, slik det opprinnelig ble brukt.

Den opprinnelige oppskrifta uten sukker men med rosiner og aprikoser er oppgitt til å ha følgende næringsmessige fordeling;

1,0 (protein) : 3,4 (fett) : 0,5 (karbohydrat)

Pr 100 gram gir dette;
10 gr protein
33 gr fett
5 gr karbo
357 Kcal

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:22   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Kokospannekaker/ lapper

650 gr eggehviter (fra 17 egg)
85 gr kokosmasse*
Salt**
Ca 250- 500 gr smør

Visp eggehvitene til de er stive, og rør inn kokosmassen. Stek pannekakene i mye smeltet smør. Det blir på en måte en form for "smultbakst"

Smelt nok smør i panna til at det dekker til ca to cm opp langs kantene på panna, og tilsett mer etter hvert som mye av smøret blir absorbert av pannekakene.

Stek begge sidene av pannekakene til de er gyldenbrune på begge sidene. Ikke tørk av fettet fra pannekakene når du tar dem opp fra smøret

De kan enten bli spist varme eller avkjølt.



* = kan økes om ønskelig til 100 gr eller mer
** = ikke med på orginaloppskriften fra boka.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:22   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Klaret smør

500 gr meierismør

Smelt smøret på middels varme. La det stå på varmen i ca 15-20 min til alt vann har fordampet, og overflata av smøret er dekket med store, flate bobler.

Skru varmen litt ned, og la smøret stå i enda 15 minutter til melkestoffet synker til bunns og blir gyllent. Pass på at det ikke blir fro brunt, da ødelegges smalen på fettet.

Vri opp et gashåndkle/kjøkkenhåndkle i varmt vann, og legg det i en sikt. Sil smøret gjennom håndkleet.

Oppbevar det klarete smøret i tette glass, helst i kjøleskapet, men det kan også tåle å stå i romtemperatur i flere uker uten at det har noe å si…

Klaret smør er ypperlig til steking av fisk og kjøtt og kakebakst. I og med at melkestoffene er fjernet, tåler det klarete smøret høy steketemperatur uten å bli brent.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:23   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Nutty Cheese Muffins
12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.

Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.

Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i. Søtstoff, blåbær.......


Energi;2359 Kcal
Fett: 82%
Protein: 15%
Karbo: 3%

Det blir 22 net carber for hele oppskriften

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:23   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Kokosmakroner

50 g smør
2 hele egg

3 eggehviter
utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 2-3 ts vaniljesukker)

200 gr usøtet, revet kokosmasse


Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret.

Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret.

Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks.

Energi: 1912 Kcal
Fett: 87%
Proteiner: 8%
Karbo: 5%

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:23   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Deilige sjokoladeboller

250g mascarponeost eller annen hvit mykost
0,5 dl kakao, etter smak
Utskrap fra vaniljestenger, alt. 2 ts vaniljesukkker etter smak
35 gr usøtet kokosmasse


Blandes til en jevnt masse, den skal bli ganske tjukk, så det er lett og lage boller, og rulle kulene enten i kokos eller nøttemel

Energi: 1335 Kcal

Fett: 69%
Protein: 25%
Karbo: 5%

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:29   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Nutty Cheese Muffins

...hm var noe kjent med den oppskriften, hvor har jeg den fra tro ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:31   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Det er vel ikke galt å legge den her, er det? Den passer jo utmerket for OE?

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 23:12   #13
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Dette var en versjon som jeg la ut uten å ha prøvd den enda... så inntil den er utprøvd, så legger jeg her ut oversikten over den opprinnelige oppskriften jag la ut...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

OE Delfiakake
250 g kokosfett
250 g 70% - 86% kakaosjokolade
0,25 dl ferdigkokt kaffe og 0,25 dl kremfløte
6 eggehviter
12 hele egg, godt pisket
100 g mandler
100 g hasselnøtter
30 g kokosmasse

Her er den oprinnelige oppskriften..

500 gr delfiafett
375- 500 gr 70% sjokolade
1 dl kremfløte
150 gr mandler
150 gr hasselnøtter
80 gr usøtet kokosmasse
12 hele egg

Energi: 10376 Kcal
Fett: 87%
Protein: 7%
Karbo: 6%

Holder på å teste ut ulike sammensetninger på denne for å få sammensetningen mest mulig optimal... så om det er flere der ute som vil være med å prøve ut... ja så er det bare å slenge seg med...

Du kan også dele den opp og legge et mellomlagspapir mellom hver bit, så kan du ta opp en porsjon nå og da.. sånn til lunsj eller når du vil kose deg...


Sist redigert av Ziggy : 11-11-05 kl 01:35.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 23:49   #14
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av nøtta

viktig spørsmål her ..... jeg skal bake delphia kake i morgen for og ha med meg i et mini selskap (4 stk tilsammen) kan jeg ta med halve og fryse resten ? og holder det ikke med 12 egg ? må jeg ha 6 eggehvitter i tilegg det høres litt for mye ut for en som ikke er overbegeistret for egg

Sjekk den nye mailen jeg har lagt ut her... skal får Albertine til å rette på oppskrifta litt senere....

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 00:03   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Det er vel ikke galt å legge den her, er det? Den passer jo utmerket for OE?

Neeida, for all del, ikke noe galt, syns bare det var moro jeg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 00:17   #16
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Sennepssild

500-600 gr utvannede kryddersildfileter
1 ss dijonsennep
1 ss sukker
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
dill, hakket, kan sløyfes
6 dl rømme eller creme fraiche

Rør godt sammen alle ingrediensene til sennepssausen, og bland i silden. Legges på glass, gjerne med litt dill på toppen. La stå minst et døgn før servering. Oppbevares kaldt.

Energi: 2875
Fett: 84%
Protein: 10%
Karbo: 6%

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 00:39   #17
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Sjokoladepålegg

100 gr 70% sjokolade
1 dl fløte
1 dl helmelk
1 ts vaniljesukker eller utskrap fra vaniljestang
125 gr smør
50-75 gr hasselnøtter

Kjør hasselnøttene i en foodprosessor til nøttesmør. Ha fløte, melk og sjokolade i små biter i en kjele, og varm forsiktig opp til sjokoladen har smeltet. Når all sjokoladen er smeltet, tilsetter du smøret i små klumper, og pisker det godt inn i sjokolademassen. Rør deretter inn nøttesmøret. Hell sjokoladepålegget på et glass, la det avkjøles, og sett det i kjøleskapet.

Energi: 2414 Kcal
Fett: 88%
Protein: 4%
Karbo: 8%


Sist redigert av Ziggy : 11-11-05 kl 01:44.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 00:47   #18
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Peanøttsmør

250 gr saltede peanøtter
ca 1 ss olje, etter ønske

Peanøttsmør lager jeg selv av en pose Polly peanøtter som jeg har i en bolle sammen med litt fett, og moser det med stavmikseren til det er skikkelig crunchy... sabla godt og billig...og uten druesukker, dårlige oljer og E- stoffer er det og...

Man kan også bruke hasselnøtter, valnøtter, pistasjenøtter, cachewnøtter osv... ferske eller ristede i ovnen tilsatt olje og litt salt... så unngår du evt. dårlige oljer fra produsenten...

Se forøvrig oppskrifta for ristede mandler...

Energi: 1641 Kcal
Fett: 79%
Protein: 15%
Karbo: 6%


Sist redigert av Ziggy : 11-11-05 kl 01:43.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 01:15   #19
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Joda... men man kan bruke hasselnøtter, valnøtter, pistasjenøtter, cachewnøtter osv... ferske eller ristede i ovnen tilsatt din egen olje og litt salt... så unngår du det der...

smart ! og siden jeg har deg her kan man fryse delfia kake ?? skal lage en i morgen men har lyst og putte halve i fryseren ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 16:54   #20
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Skal smøret smeltes i de nøttemuffinsene?

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 17:13   #21
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Skal smøret smeltes i de nøttemuffinsene?

Jeg smelter det iallefall, og det går helt fint ! Husk at de må oppbevares i kjøleskapet, eventuelt fryses.

AjN

  Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 17:44   #22
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av ajn

Jeg smelter det iallefall, og det går helt fint ! Husk at de må oppbevares i kjøleskapet, eventuelt fryses.

AjN

Takk, Ajn

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 17:55   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Denne burde jo være helt perfekt for OE:


FLØTESTEKTE NAKKE KOTELETTER

Hadde brukt opp all soppen, så jeg bytter ut soppen i oppskriften med 175 gram finsnittet bacon. I tillegg så har jeg den i ovnen 1 time. Det er mer enn nok. Jeg skal ha blomkålstappe og dampa brokkoli med smelta smør til... Sambo får 1 - en - ovnsstekt potet (snudd i olivenolje + krydder & urter & maldone salt) i sin egen lille ildfaste form... Jeg kunne godt ha hatt det sjøl og - i følge OE, men jeg liker ikke potet......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 11:57   #24
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Fant omsider igjen denne tråden. Kommer til å legge ut flere favoritter her i tiden som kommer... kanskje det er andre som også har oppskrifter som passer for OE- kostholdet???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 13:24   #25
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Yoghurterstatning

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg har i det siste savnet fruktyoghurt veldig. Så jeg tusla til kjøleskapet og fant Creme Fraiche og funsaft. Daska litt ublanda funsaft i boksen og rørte rundt. Og herligheten.. smaken var upåklagelig og veldig yoghurtaktig. Tar sånt til mellommål jeg nå!

Limer denne inn her jeg, Fjonken, for denne passer utmerket på OE.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no