Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-08, 09:24   #1
Salt
Medlem
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 134
Salt er en juvelSalt er en juvelSalt er en juvel

Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Mandelgrøt (8 kbh)

1/4 cup kremfløte (2 kbh)
1/2 cup malte mandler (5 kbh)
2 egg (1 kbh)
1/2 cup kaldt vann (0 kbh)
Splenda (0 kbh)

Varm opp kremfløte og mandler til det nesten koker, og ta av varmen.

I en bolle, bland egg og vann. Hell mandelmassen i eggene, mens du rører hele tiden. Hell deretter hele blandingen tilbake i kjelen, og rør til det tykner (lav varme). Splenda etter ønske.

Velbekomme!

__________________
Nytt og bedre liv i emming
Velkommen til min journal!
Salt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 18:05   #2
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Nå ble jeg glad! Har lenge tenkt å bestille denne grøtmixen på nett,men nå trenger jeg ikke det Tusen takk for oppskrift!

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 15:37   #3
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Er mengdene riktig i denne oppskriften? mandelmel og fløte ble bare en klump, og jeg måtte ha i ekstra vann flere ganger.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 00:31   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Prøvde nå.
1/2 dl fløte, 1 dl mandler.. Ble litt tjukt, så lot det ikke koke opp.. Bare varmet det litt og heiv oppi blanding av 2 egg og 1 dl vann.
Hadde smør, sukrin og kanel på.
Synes det ble for mye smak av eggene

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 00:03   #5
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Ser ikke ut som om denne grøten var så vellykket? Noen som har oppskrift på en god mandelgrøt?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:57   #6
bettygodiva
Medlem
 
bettygodiva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: akershus
Innlegg: 109
bettygodiva er på en erverdig vei

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

mandelgrøt:
50g mandelmel
0,5dl kremfløte
vann
rør ut melet med fløte og litt vann
kokes opp samtidig som man sper med vann etter behov...
man kan jo også bruke mer fløte om man heller ønsker det...men jeg synes den blir best sånn...
søtes med sukrin hvis man vil ha den litt søtere

__________________


bettygodiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo(dr.hexenberg) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:44   #7
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Takk ! denne vil jeg prøve! Har savnet grøt

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:43   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Mandelgrøt er knallgodt! Dytter opp denne!

Vi har for mange egg nå( spist litt for lite egg og hønene mine slutter ikke å legge egg bare fordi vi spiser færre) og jeg takler ikke egg til frokost vanligvis. Men mandelgrøt er en grei måte å spise egg på, og den inneholder langt mere protein enn rømmegrøt/fløtegrøt.
Jeg pleier å tilsette litt solsikkefrø, linfrø og kli. Blir mere grøt da, men det er kanskje fordi jeg er vandt til å spise havregrøt med msse kli og frø i.
I dag var jeg tom for mandler, men fant en pose soyaflokker, så malte en neve av de og blandt med en spiseskje hver av kli, linfrø og solsikkefrø.
Grøten spises med en stor klump smør og massekanel på, evt splendastrø. NAM!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:53   #9
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mandelgrøt er knallgodt! Dytter opp denne!

Vi har for mange egg nå( spist litt for lite egg og hønene mine slutter ikke å legge egg bare fordi vi spiser færre) og jeg takler ikke egg til frokost vanligvis. Men mandelgrøt er en grei måte å spise egg på, og den inneholder langt mere protein enn rømmegrøt/fløtegrøt.
Jeg pleier å tilsette litt solsikkefrø, linfrø og kli. Blir mere grøt da, men det er kanskje fordi jeg er vandt til å spise havregrøt med msse kli og frø i.
I dag var jeg tom for mandler, men fant en pose soyaflokker, så malte en neve av de og blandt med en spiseskje hver av kli, linfrø og solsikkefrø.
Grøten spises med en stor klump smør og massekanel på, evt splendastrø. NAM!

Bruker du den oppskriften som står over her, eller en annen? Hadde vært gøy å prøve.. trenger noe nytt å smake på nå

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 18:39   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Opprinnelig lagt inn av Himaele, her.

Bruker du den oppskriften som står over her, eller en annen? Hadde vært gøy å prøve.. trenger noe nytt å smake på nå

Tar mindre mandler bare. Det er uansett eggene som jevner og det er bare å tilsette vann om det blir for tykt. Veldig god frokost! Gresskarkjerner er forøvrig rikt på både det ene og andre næringsstoffet.
Ta uganspunkt i mandelmengden og tilsett andre ting.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:46   #11
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Abonnerer på denne siden det såg så fristende ut

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:14   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Abonnerer på denne siden det såg så fristende ut

Jeg også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 11:30   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Dytter opp denne. Denne grøten er veldig god! Før pleide jeg å lage den på halvparten kli og halvparten malte mandler. Lurer på om det finnes noe glutenfritt alternativ som funker, for eksempel fibrex. Grøten blir veldig energirik med bare malte mandler, og eggene vil jeg ikke bytte ut, pga proteinet. Jeg pleier også å ha cottage cheese i denne grøten, det er kjempegodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 11:37   #14
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Mandelgrøt uten mandelgrøtmix!

Dette så godt ut,savner i grunn havregrøten min.Prøver denne med litt Div. Frø ,slik du sier Imse.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slankekur uten å forsake noe! CHESS Ketolysekuren 16 29-04-08 22:41
Vært i ketolyse i 9 dager uten nedgang... KineC Ketolysekuren 25 26-11-07 09:02
Kostplan uten kjøtt - hjelp! Spirea Dr Lindbergs 3 02-05-07 20:19
Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet? silje Generell diskusjon 6 22-07-06 16:20
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no