Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Ny start - August 2014

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-14, 10:42   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ny start - August 2014

Jeg trenger en tråd hvor jeg kan skrive ned hva jeg spiser, lettere å holde fokus da. Jeg er tilbake i fase 2 etter ferien. Hadde tenkt fase 1, men jeg trenger å kunne spise "vanlig" middag. Mye fordi vi holder på å etablere litt bedre måltidsrutiner med treåringen, men også for motivasjonen min. (Dessuten har jeg ikke fått bestillt opp nye produkter enda, så jeg har ikke nok til så mange måltider)
Uansett, her er DAG 1

Frokost: Rundstykke
Lunsj: Kyllingsuppe
Mellom: Sjokoladekjeks
Middag: Grillskiver med coleslaw og grillet sopp (Eh, kanskje ikke mest ED rett, men...)
Kvelds: En liten bit kald, stekt sei (Ikke helt ED den heller)

Annet: Omega 3, Nattlysolje, B-stress
Fysisk fostring: 1 t i skauen etter blåbær

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 16:41   #2
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Ny start - August 2014

Lykke til med ny start
Tror også det blir NY START på meg om noen uker. Er operert og lite mobil nå på 13.dagen, og underlig nok så går jeg ned i vekt...
Skulle vel vært i fase 3c nå, men unngår visse matvarer for ikke å bli helt ødelagt i magen. Er vel da i fase 3a-b. Men, jeg tror det blir for lite kalorier til at det blir optimalt nok for sårtilheling. Derfor unner jeg meg litt ekstra, litt mere ulovlige karbohydrater, og LIKEVEL går jeg ned? Merkelig.
Får fylle på litt til, ihvertfall tror jeg på at inntaket nå bør tilsvare forbruket. Så får jeg starte litt på ny når 4 uker har gått.

Drikker mye vann da, ca 3 liter daglig. Ikke er det vel bevist heller at man mister muskelmasse etter bare 14 dager.

PS: endrer stadig det endelig målet, da jeg er så heldig å nå det ene målet etter det andre.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 19:07   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny start - August 2014

Om du vil ha god sårheling bør du øke på fettet og ikke karbene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 20:05   #4
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Ny start - August 2014

Ja, har forsåvidt økt på fettet og, karbene har vært innslag av "utskeielse", men det ser ut til at jeg tåler det. I og med at jeg ikke har klart å stå på kjøkkenet og lage mat, har det blitt noen enkle middager. Når jeg tenker etter har det ikke vært SÅ mye utskeielser da. Men det er et poeng å sørge for god nok ernæring i forhold til sårtilheling..? tror jeg da.

PS: Ny start- jeg prøver også å ha oversikt over antall og innhold i måltider når jeg er i "fasene ". Det og god planlegging slik at jeg har alt jeg trenger i huset til enhver tid hjelper meg til å følge dietten.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:54   #5
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Ny start - August 2014

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trenger en tråd hvor jeg kan skrive ned hva jeg spiser, lettere å holde fokus da. Jeg er tilbake i fase 2 etter ferien. Hadde tenkt fase 1, men jeg trenger å kunne spise "vanlig" middag. Mye fordi vi holder på å etablere litt bedre måltidsrutiner med treåringen, men også for motivasjonen min. (Dessuten har jeg ikke fått bestillt opp nye produkter enda, så jeg har ikke nok til så mange måltider)
Uansett, her er DAG 1

Frokost: Rundstykke
Lunsj: Kyllingsuppe
Mellom: Sjokoladekjeks
Middag: Grillskiver med coleslaw og grillet sopp (Eh, kanskje ikke mest ED rett, men...)
Kvelds: En liten bit kald, stekt sei (Ikke helt ED den heller)

Annet: Omega 3, Nattlysolje, B-stress
Fysisk fostring: 1 t i skauen etter blåbær

Har du oppskrift på COLESLAW ? Lavkarbo typ?
Hvordan går det?
Har så fryktelig lyst på noe godt hele tida her, fra alt til ingen ting. Litt inmobil om dagen, og det er sikkert bra for da kommer jeg ikke til butikken og slipper å fristes av alskens forbudte ting

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Auguststartere 2014 nellie Kostholdsfilosofier 345 04-12-14 22:39
Fedon-start januar 2014 Drømmepie Dr Lindbergs 11 19-03-14 19:35
Induksjon 1. august - 14. august - flere? Rin Induksjonen 12 13-08-10 00:26
Start august Elinengelen Ketolysekuren 441 11-01-10 14:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no