Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Posting av oppskrifter på forumet

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-08, 14:26   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Posting av oppskrifter på forumet

For ordens skyld kan det opplyses:

Opprinnelig lagt inn av Jurist - spesialist i opphavsrett/Åndsverksloven

Det er ikke opphavsrett på oppskrifter, de ansees ikke å ha nok verkshøyde. Dog vil man havne i en gråsone om man tar andres oppskrifter og bruker de i markedsføring osv.

Dette finnes det en høyesterettsdom på.

Så lenge ingen tjener penger på de kan oppskrifter legges ut. Dog er det kotyme å navngi vedkommende som har laget oppskriften.

Hva utenlanske oppskrifter angår så har andre land, og da spesielt amerikanerne spesielt strenge og andre regler.

Forumledelsen forholder seg til Norsk lov som forklart ovenfor.

Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 22:57   #2
Liana
Nytt Medlem
 
Liana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 5
Liana er på en erverdig vei

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

(...)Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

Forstod ikke ordet "kotyme"...

Liana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke sikker enda... Prøver litt ut Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 23:14   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Kotyme: det betyr noe sånt som "vanlig normal høflighet og "uskreven regel", eller normer..... eller god vane

Skrives vel strengt tatt kutyme.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:58   #4
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

Ser dessverre at dette fremdeles ikke alltid blir gjort her inne, og det er leit for dem som har villig delt av sine egne oppskrifter - enten her inne - eller på blogger "der ute".

Når noen poster andres verk uten faktisk å opplyse om hvor den er funnet og opprinnelig kommer fra, så er dette faktisk ingen bagatell. Kan være greit og ha i bakhodet at man gjør slik man selv ville ønsket å bli behandlet av andre.
Dette handler jo ikke om å få ære, men rett og slett respektere andre.
Dette gjelder også hvis noen gjør om på en oppskrift som er publisert her inne, da er det passende at man forteller det.

Hva ville man selv ha følt hvis noen kopierte dine ting fra din egen tråd her på forumet, og så blogget om det som om det var den personens egen oppskrift/ide? Jeg tror ikke det ville vært så hyggelig, så det kjempefint at vi får denne påminnelsen alle sammen, det bidrar til respekt og god tone her inne.

Jeg nevner dette nå slik at også de nye som kommer til kan forstå hvor viktig dette i virkeligheten er for et godt miljø her inne

Dette er et forum med umåtelig mye flott informasjon og hyggelige, behjelpelige mennesker. Det setter jeg meget stor pris på. Tusen takk!

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 23:12   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Ser dessverre at dette fremdeles ikke alltid blir gjort her inne, og det er leit for dem som har villig delt av sine egne oppskrifter - enten her inne - eller på blogger "der ute".

Når noen poster andres verk uten faktisk å opplyse om hvor den er funnet og opprinnelig kommer fra, så er dette faktisk ingen bagatell. Kan være greit og ha i bakhodet at man gjør slik man selv ville ønsket å bli behandlet av andre.
Dette handler jo ikke om å få ære, men rett og slett respektere andre.
Dette gjelder også hvis noen gjør om på en oppskrift som er publisert her inne, da er det passende at man forteller det.

Hva ville man selv ha følt hvis noen kopierte dine ting fra din egen tråd her på forumet, og så blogget om det som om det var den personens egen oppskrift/ide? Jeg tror ikke det ville vært så hyggelig, så det kjempefint at vi får denne påminnelsen alle sammen, det bidrar til respekt og god tone her inne.

Jeg nevner dette nå slik at også de nye som kommer til kan forstå hvor viktig dette i virkeligheten er for et godt miljø her inne

Dette er et forum med umåtelig mye flott informasjon og hyggelige, behjelpelige mennesker. Det setter jeg meget stor pris på. Tusen takk!

Veldig fint om du sier i fra NÅR du ser det, da Det er jo umulig å få med seg alle oppskrifter som postes der ute i verden.. Gi folk et vink om at de bør skrive hvor de har hentet oppskriften fra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:20   #6
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Veldig fint om du sier i fra NÅR du ser det, da Det er jo umulig å få med seg alle oppskrifter som postes der ute i verden.. Gi folk et vink om at de bør skrive hvor de har hentet oppskriften fra.

Ja det er sant det, nellie, takk for påminnelsen, jeg skal forsøke og gjøre det neste gang jeg ser det. Det er jo sant som du sier, det er jo umulig å få med seg alle oppskrifter der ute

Jeg forsøkte og antyde ett sted at trådstarter ikke henviste til opprinnelig kilde, men denne personen har ikke vært her på lenge, så det står det slik det står. Tror overhodet det ikke er vondt ment når slikt skjer, det kan bare være greit for oss alle og få en påminnelse innimellom om at det er viktig og respektere andres oppskrifter som de har brukt tid på og komme frem til.

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 03:14   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Jeg skal ærlig tilstå at når jeg av og til viser til en oppskrift, så husker jeg ikke alltid hvem sin oppskrift det var opprinnelig, og jeg sier bare at jeg har funnet den her i oppskriftseksjonen.
Andre ganger går jeg ut ifra ei oppskrift, slik som PC-snuppa sitt sukkerbrød; det har jeg forandret en smule på og hos meg er den blitt til rullekake.....
Andre ganger, f.eks. knekkebrødene til dr. Hexeberg, har jeg nå i ettertid fått vite ikke er hennes, men Nannah sine.
Ikke alltid like lett og være høflig.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Posting av oppskrifter på forumet Nille Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 26-09-09 11:35
Oppskrifter wasabi Frokost og kveldsmat 1 09-11-06 11:33
Oppførsel på forumet Fedonisten Generell diskusjon 38 11-03-06 11:17
Utveksle oppskrifter Pontius Oppskrifter 2 16-08-05 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no