Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-09, 15:22   #1
Stanley Ogden
Juniormedlem
 
Stanley Ogden sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
Stanley Ogden er på en erverdig vei

Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Hei. Jeg har gått på Atkins i 3 måneder. I denne perioden har jeg ikke jogget eller drevet annen omfattende fysisk aktivitet. Merker jeg blir fort stiv i beina og at selv en golfrunde kan ta på.

Nå skal jeg på jakt i 3 dager, og da er det mye gåing i ulendt terreng.

Spm: Er det da bare å hive på med karbisser, eller skal kroppen selv på lavkarbo tåle dette?

Spm: Hvis jeg bør tilføre karbisser, hva bør jeg da spise? Nøtteblandinger?

Stanley Ogden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 15:26   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Jeg ble også som deg. Jeg merket alltid ketosen på at jeg nesten ikke fikk bena med meg opp trappene hjemme.
Men så har jeg blitt mer bevisst på at fett er energikilden, og ligger nå på 200-250 gram fett om dagen. Nå kan jeg både sykle, svømme og gå i trapper.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:29   #3
Stanley Ogden
Juniormedlem
 
Stanley Ogden sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
Stanley Ogden er på en erverdig vei

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Men det kan da ikke være bra å dytte i seg fett?

Jeg tenker da på avleiring i blodårene som igjen kan føre til blodpropp eller hjerteinfarkt, jf. avisoppslag i forbindelse med Sponheims slankekur.

Noen som vet noe om dette?

Stanley Ogden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:35   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Du kan jo lese denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:21   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Selv trener jeg relativt hardt styrketrening og kardiotrening 5 -6 dager i uka og eg har ingen problemer med å leve på ketolyse, tror dette er en overgang, hvor man i starten kjenner seg slapp, men at det går over.
Anbefaler deg ikke å dytte i deg karbs, dette kan føre til plager i magen bl.annet. og da blir nok ikke jaktturen like moro
Selv ville jeg spist sånn som du har gjort frem til nå og også satt igang med litt fysisk aktivitet hver dag

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 10:33   #6
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Fett er nok kun usundt for kroppen med store mengder karbohydrater i tillegg

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:24   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Jeg merker godt at jeg bruker fett som energi. Skulle trene litt nå før frokost, og beina mine var helt døde. Tok meg en ss Cocosa, og litt etter det gikk det så mye bedre.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 12:23   #8
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Jeg pleier spise noen nøtter eller mandler, samt et ganske stort stykke Brie eller annen fet ost før trening, og jeg synes det fungerer ganske bra. Merker jeg er tyngre enn jeg var før, da spiste jeg gjerne en halv banan før trening, men jeg merker også at jeg kan holde ut lengre nå.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 17:57   #9
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Jeg holder også ut lengre enn før, men noen dager er jeg dårlig på å spise og det merkes.
(tunge sure muskler)

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:08   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Når du er i ekstra aktivitet kan du egentlig øke karboandelen og fortsatt være i lavkarbo, dvs justere karboinntaket etter aktivitet.

Går du lange turer på jakt en helg kan du sikkert øke inntaket med 50-100g pr dag uten problem.

Spis det sammen med annen mat og ifm med aktiviteten (under eller umiddelbart etter) sånn at det ikke går ut over fettforbrenningen din. Men fettinntak samtidig er jo like viktig. Feks cocosa er korte fettkjeder som kan forbrennes fort.

nøtter, sjokolade, skikkelig variert matpakke, litt rosiner. Så burde det holde.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:17   #11
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Har merket at utholdenheten har blitt bedre på lavkarbo (i mitt tilfelle 30-60g kh per dag). Den eksplosive styrken er ikke så mye å skryte av, men jeg får trent endel styrke trening. Håper bare at jeg får i meg nok proteiner, noe jeg er meget usikker på. Musklene ser jo ikke ut for å blitt mindre, heller ikke større

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 19:31   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Det går fint for meg også å trene mens jeg er i ketose. Men jeg tar av til litt MCT-olje før trening. Da får jeg ganske rask energi.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 19:33   #13
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det går fint for meg også å trene mens jeg er i ketose. Men jeg tar av til litt MCT-olje før trening. Da får jeg ganske rask energi.

Hva er MCT-olje?

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:07   #14
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

MCT stands for medium chain triglycerides. Most naturally occurring fats are triglycerides - tri meaning that each molecule have three carbon chains. In the medium chain triglycerides each chain has 6 - 12 carbon atoms, and for the medically refined grades of MCT oil each chain has 8 - 10 carbon atoms. MCT oils occur naturally, and the most abundant source is coconut oil. Most MCT oil is refined from coconut oil.

Og vi tar det på NORSK:
MCT står for medium chain triglyserider. Mest naturlig forekommende fett er triglycerider - tri betyr at hvert molekyl har tre karbon-kjeder. På mellomlang triglyserider hver kjede har 6 til 12 karbonatomer, og for medisinsk raffinerte grader av MCT olje hver kjede har 8 til 10 karbonatomer. MCT oljer forekommer naturlig, og de mest tallrike kilde kokos olje. Mest MCT olje er raffinert fra kokos olje.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 21:27   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fysiske anstrengelser og tilførsel av karbohydrater

http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=mct+olje
Masse info her

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater i løk Fleskulf Lavkarbo generelt 9 05-02-14 10:45
karbohydrater i frø... cilemora Ketolysekuren 5 19-09-07 16:31
ang karbohydrater. cilemora Ketolysekuren 11 02-09-07 23:07
Karbohydrater Humle Ketolysekuren 7 29-05-07 14:25
Karbohydrater Dior Lavkarbo generelt 2 06-04-05 17:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no