Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 12:45   #51
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

hahahhahahha Takk for tråden!! Jeg var i litt dårlig humør pga lite vektnedgang enda jeg spiser få karber.

Tusen takk for at jeg fikk trimmet i dag,lattermuskene mine er såre !

__________________
Jeg elsker brød og gjær,derfor jeg har blåst opp...
Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 12:46   #52
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Åh, jeg spiste en SHITLOAD av carbs i natt :O

Veldig, veldig unødvendig. Veldig.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 12:54   #53
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Veldig, veldig unødvendig. Veldig.

Det var det.

Carbs på natterstid er ikke bra

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:19   #54
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Dette blir litt flisespikkeri for meg. Bare tull å henge seg opp i sånt etter min mening

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:17   #55
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy, her.

Hei. Beklager hvis denne posten kanskje virket litt for provokativ på noen. Er ikke meningen å rakke ned på alle sine skrivefeil eller språkferdigheter. Har selv dyslektiske venner og har stor forståelse for det. Vet også at jeg er langt dårlig på og formulere meg skriftelig enn verbalt. dette var bare kritikk av ordet karber

Jeg er ikke noen erfaren formumbruker så jeg hvis noen retter på hvordan jeg poster, eller om jeg har skrivefeil setter jeg pris på det

Dette er ikke noen troll eller krig mot alle formumbrukerne her inne.
Jeg liker faktisk dette forumet og dens holdninger veldig godt

De aller fleste blant oss har sikkert erfart å ergre seg over en eller annen slang eller språktrend - selv får jeg for eksempel spader av "-is"-endelser brukt om alt mulig (slappis, flinkis, etc) ... Men jeg ser samtidig at det er fåfengt å gjøre det til min agenda å endre språkbruken til hele omverdenen. I tillegg har jeg selv språkvaner andre kan plages av.

Når det gjelder slikt "uoffisielt" språk er det enklest for alle involvert å bare akseptere at språk er levende, og muterer raskt innenfor gitte grupper og samfunn. Det blir, som denne tråden har demonstrert, ikke nødvendigvis tatt vel imot når noen tilsynelatende plutselig dukker opp inni gruppa og beklager seg over en del av det allment aksepterte språket som benyttes. Det er litt som å gå inn i en ungdomsklubb og klage over alle former for "kjempe-", "døds-" og "dritt-".

Når det er sagt, velkommen skal du være! Å lære å lukke ørene for visse ting kan være vanskelig, men det er gull verd i hverdagen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:28   #56
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Jeg synes rett og slett at vi skal slutte å skrive. Make love, not text!
I ytterste konsekvens kan man ende opp som journalist eller, gud forby, forfatter!

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:31   #57
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Dette er en ganske feilaktig påstand. Det finnes mange måter å være entusiastisk på når det gjelder språk. Ett aspekt er å omfavne slang, et annet er å være mer tradisjonsrettet og foretrekke det gamle og etablerte. Også finnes det grader av dette. Jeg kjenner også til begrepet slang, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis kan skille et slangord fra et begrepsord når jeg som ferskis leser om noe jeg overhodet ikke har forkunnskap om. Jeg nyter også mine slangord nå og da, samt pussige uttrykk som ikke gir mening for noen andre enn mine venner og meg, og det er gøy nok det, men at det er "kjempeviktig" vil jeg kanskje ikke påstå.

Det er ikke bare det at det er "gøy" som du sier, det er helt naturlig og joda det er en viktig del av kommunikasjonen, spesialt i sosiale medier. Språket utvikler seg hele tiden, har alltid gjort og vil alltid gjøre det, det blir mikset av ulike språk/dialekter og slang. Forkortelser som "ferskis" som du nettopp brukte er blitt vanlig på lik linje med lavkarbo og karber. Hadde ordene blitt brukt i en faglig avhandling ville det kanskje være feil å bruke det, men et forum har en mer "muntlig" karakter og dermed bruker man slang og forkortelser mer. Hurra for det

God helg

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:33   #58
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg synes rett og slett at vi skal slutte å skrive. Make love, not text!
I ytterste konsekvens kan man ende opp som journalist eller, gud forby, forfatter!

Men noen ganger er det greit med en kjappis bak flaggstanga også

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:42   #59
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Du mener Ketolikker


Er det noe bedre med sønnen min på fire da som sier: mamma spiser ikke karboundulater (oversatt: karbohydrater.)

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:55   #60
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Slang sett utenfra kan oppfattes tåpelig, jeg er ikke overrasket over at nykommere synes karber høres helt fjernt ut. Sånne interne greier gir mest mening for dem som er en del av det.

På den annen side, skal man virkelig finne interne slanguttrykk å plage seg selv med, så foreslår jeg forum for gravide damer.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:26   #61
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Er det noe bedre med sønnen min på fire da som sier: mamma spiser ikke karboundulater (oversatt: karbohydrater.)

Herlig!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:47   #62
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Jeg har ikke lest gjennom tråden, og har ikke tid nå, er på vei ut døra- men jeg vedder på at jeg er den eneste som ikke går til verbalt angrep på ts, jeg må innrømme at jeg selv faktisk irriterer meg over at folk skriver "karber" og "carbs". Men så er jeg en person som mister nattesøvnen av orddelingsfeil i en nettavis.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:53   #63
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Slang sett utenfra kan oppfattes tåpelig, jeg er ikke overrasket over at nykommere synes karber høres helt fjernt ut. Sånne interne greier gir mest mening for dem som er en del av det.

Må vel innrømme at ordet partystopper var et ord som ga meg litt "kreaps" i starten og velger heller å kalle det "stoppere" når jeg skal beskrive det. Ellers så liker jeg heller å skrive kh når jeg skal forkorte karbohydrater... enda kortere enn karber men utover det så er det slikt en får ta med på kjøpet tenker jeg når en er på internettforum.

Jeg har en del skrivefeil hvet jeg. Har lett ordblindhet, men gitter ikke å bruke alt formye til på å finrette, med mindre det er uforståelig. Sikkert da til stor ergrelse for noen.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:55   #64
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Slang sett utenfra kan oppfattes tåpelig, jeg er ikke overrasket over at nykommere synes karber høres helt fjernt ut. Sånne interne greier gir mest mening for dem som er en del av det.

På den annen side, skal man virkelig finne interne slanguttrykk å plage seg selv med, så foreslår jeg forum for gravide damer.

Hehehe, nå måtte jeg le.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:12   #65
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy, her.

Hei. Beklager hvis denne posten kanskje virket litt for provokativ på noen. Er ikke meningen å rakke ned på alle sine skrivefeil eller språkferdigheter. Har selv dyslektiske venner og har stor forståelse for det. Vet også at jeg er langt dårlig på og formulere meg skriftelig enn verbalt. dette var bare kritikk av ordet karber

Jeg er ikke noen erfaren formumbruker så jeg hvis noen retter på hvordan jeg poster, eller om jeg har skrivefeil setter jeg pris på det

Dette er ikke noen troll eller krig mot alle formumbrukerne her inne.
Jeg liker faktisk dette forumet og dens holdninger veldig godt

Jeg irriterer meg veldig over skrivefeil, gramatiske feil og særskriving. Innlegget ditt er fullt av feil, og det er verre enn at folk bruker ordet "karber" som en forkortelse, synes jeg. Sånn, da fikk jeg sagt det! Det gjorde godt

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:35   #66
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg irriterer meg veldig over skrivefeil, gramatiske feil og særskriving.

OK.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:41   #67
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg synes rett og slett at vi skal slutte å skrive. Make love, not text!
I ytterste konsekvens kan man ende opp som journalist eller, gud forby, forfatter!

Enig med ignite. Det er nok krig i verden.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:48   #68
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

:Popcorn:

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:51   #69
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg synes rett og slett at vi skal slutte å skrive. Make love, not text!
I ytterste konsekvens kan man ende opp som journalist eller, gud forby, forfatter!

Eller.....blogger.....

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 18:15   #70
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av lenabeatrice, her.

eller.....blogger.....

:d:d:d

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 18:19   #71
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Han har jo et poeng. Plutselig en dag skriver noen karbiser, og da ender vi ketolysister opp med å spise femten karbonader hver dag.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 18:30   #72
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Hehehe, nå måtte jeg le.

Eller enda verre, for prøvere. Tappetafsing, anyone?

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 18:36   #73
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Eller.....blogger.....


hehe...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 19:00   #74
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

OK.


Var i tvil på den, men syntes det så rart ut med to m`er. Da lærte jeg noe i dag også. Aldri så galt...

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 19:37   #75
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Det er vel da fult mulig at karber kan bli et fullverdig ord. Er jo tross alt nye ord som oppstår innimellom, og det er vel En slik bruk av ordet som her som kan føre til at et nytt ord oppstår

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karber som teller og karber som ikke teller tiris Spørsmål og svar 38 21-06-11 19:06
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Klarer ikke spise nok karber! Wilma Ketolysekuren 16 12-02-09 20:06
Hvor mange karber pr dag? Og hvorfor går jeg ikke ned? Solfroken Spørsmål og svar 7 10-02-09 22:33
Får ikke i meg nok mat/karber trillian78 Ketolysekuren 24 29-01-09 21:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no