Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 19:17   #1
eggedoziz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
eggedoziz er på en erverdig vei

Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Jeg tenkte å lage meg en kakao med skummet melk og 70% kakao(raspet fra sjokoladeplate).
Regnes det som utskeielse? Gjør det noe om jeg tar meg en slik kopp kakao? Hvor ofte synes du at jeg kan drikke kakao?

__________________
Har gått ned 8kg - 30kg more to go!
eggedoziz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:46   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Det er egentlig kun du selv som bestemmer. Men hvor mange karbo spiser du for dag?
Ser du har gått ned 8 kg men har masse igjen. Hadde vel ikke kommet til å gjort det jeg da. Iallefall ikke med melk.
MEN har du lyst har du lov. Hva med å spise bare noen ruter sjokolade?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:55   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Det kommer an på hvilken filosofi du føler - og om det ødelegger for deg eller ikke. Det er antakelig vanskelig å svare på. Men sånn er det.

Uansett så hadde jeg laget kakaoen med helmelk i stedet dersom du bestemmer deg for å drikke den. Tilsett gjerne også litt kanel. Kanel er godt i kakao og det jevner ut blodsukkeret.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:05   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Helmelk har jeg ikka hatt i hus på lenge....
Hvor mange karber vil et godt krus med kakao laget på h-melk inneholde?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:16   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Helmelk har jeg ikka hatt i hus på lenge....
Hvor mange karber vil et godt krus med kakao laget på h-melk inneholde?

http://www.mylog.no/database/nutriti...ct.jsf?id=6385
og så må man legge til karbohydratene fra sjokoladen.

Jeg kunne nok godt ha drukket det, men det kommer altså an på retning og grense.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:12   #6
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Kan man lage kakao på fløte?
Sjokoladen er jo ganske bitter, kan man tilsette søtning?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:32   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Kan man lage kakao på fløte?
Sjokoladen er jo ganske bitter, kan man tilsette søtning?

Ja, hvorfor ikke??
Lager kakao med 1 del fløte og 1-2 deler vann pluss kakao eller sjokolade og søtning etter smak og behag.
Kjempegodt og mettende.
Man kan også bruke kokosmelk i stedet for melk/fløte. Eller i tillegg til melk/fløte...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 15:01   #8
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ja, hvorfor ikke??
Lager kakao med 1 del fløte og 1-2 deler vann pluss kakao eller sjokolade og søtning etter smak og behag.
Kjempegodt og mettende.
Man kan også bruke kokosmelk i stedet for melk/fløte. Eller i tillegg til melk/fløte...

Takk

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 17:00   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Jeg lager kakao med kokosemelk: 2 deler kokosmelk, 1 del vann, massssse kakao (har en 100 prosent kakao fra Confecta som er grådig god), stevia, vanilje og kanel. Mmmm! En stor kopp av dete er faktisk et måltid i seg selv. Ville ikke funnet på å kalle det en utskeielse. Men kakao på skummetmelk høres, etter min mening, utrolig stusselig ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:40   #10
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lager kakao med kokosemelk: 2 deler kokosmelk, 1 del vann, massssse kakao (har en 100 prosent kakao fra Confecta som er grådig god), stevia, vanilje og kanel. Mmmm! En stor kopp av dete er faktisk et måltid i seg selv. Ville ikke funnet på å kalle det en utskeielse. Men kakao på skummetmelk høres, etter min mening, utrolig stusselig ut.

Lurer bare på hvor du kjøper Confecta kakaoen din?

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:48   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Jeg lager eggemelk med kakao i jeg, det blir deilig! Kan helles på termos og has med på tur også.
Og helt lovlig på katogen kost

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:48   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Jeg har kjøpt Confecta kakao på Obs!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:48   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Lurer bare på hvor du kjøper Confecta kakaoen din?

Jeg kjøpte den på Vatan, som er en innvandrerbutikk i Herslebs gate her i Oslo. Men jeg tipper det er en viss fare for at andre butikker som også fører Confecta har denne. Ellers har jeg hørt mye bra om Lindt sin kakao. Jo mer ren kakao, jo mer fylde. Etter dette kan jeg aldri kjøpe Freia bakekakao igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp Cyan Kake/dessert og snacks 69 26-07-15 19:19
Skal kaloriene fra sukkeralkoholer regnes med? chikelu420 Ketolysekuren 4 14-09-10 11:01
Taco i kopp! SunnhetMedSirrup Middag 17 19-10-09 19:05
Hva regnes som mat med lite karbohydrater? noli Lavkarbo generelt 10 16-06-08 08:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no