Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Min kropp er så utrolig dum

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-07, 18:15   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Min kropp er så utrolig dum

Ja jeg mener det altså. Den er utrolig dum. Vil tydeligvis "huske" gamle dumme måter å takle ting på enn de nye, fine måtene jeg prøver å lære den.
Hva jeg mener? jo- går på lavkarbo da. Funker fint som bare det egentlig. Men hva skjer? EN kjip dag på jobb med massivt stress + + + så SKRIKER kroppen etter karbo. Jeg har ennå ikke kastet meg over kanelbollene i butikkhylla, men det er like før jeg hiver meg i bilen for å få tak i.
Nå er sikkert dette like mye mentalt som fysiologisk. Men likevel tar jeg imot alle tips om hvordan jeg skal la vær å kjøre til butikken, med takk. (og det å hive bilnøkkelen ut i snøen er ikke et reelt valg siden jeg må på jobb i morgen )

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:42   #2
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Min kropp er så utrolig dum

heisann,hehe...du vist du har skikkelig søt sug der du
ikke klarer å la vær så spis heller noe lovlig godt da...det er tonnevis som
er like godt/bedre enn sukkerklumpene i butikken..prøv kanel kjeksene
fra cavalier for eks(de får du kjøpt på helsekosten) de smaker
bare helt nydelig..eller lag sara bernard små kaker(oppskrift ligger
her på forumet)...du får også atkins vaffler/pannekaker og muffins
som smaker som vanlige(helsekosten) MEN sef. det beste er jo å
styre unna alt!!! bare sier at vist du først ikke klarer å la vær så
spis heller noe godis som er lov..ps smoothie er jo også et godt alternativ da...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:59   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Ja jeg mener det altså. Den er utrolig dum. Vil tydeligvis "huske" gamle dumme måter å takle ting på enn de nye, fine måtene jeg prøver å lære den.
Hva jeg mener? jo- går på lavkarbo da. Funker fint som bare det egentlig. Men hva skjer? EN kjip dag på jobb med massivt stress + + + så SKRIKER kroppen etter karbo. Jeg har ennå ikke kastet meg over kanelbollene i butikkhylla, men det er like før jeg hiver meg i bilen for å få tak i.
Nå er sikkert dette like mye mentalt som fysiologisk. Men likevel tar jeg imot alle tips om hvordan jeg skal la vær å kjøre til butikken, med takk. (og det å hive bilnøkkelen ut i snøen er ikke et reelt valg siden jeg må på jobb i morgen )

Å kjenner meg så uendelig godt igjen... Stress, kjipe ting og dårlige dager velter hele karbolasset for min del også...
Rart at noe psykisk kan oppleves så konkret fysisk!
Som du sier: Dumme dumme kroppen!

Tips til nødløsninger dersom du bare MÅ ha det og ikke klarer å holde deg:
-Nøtter og aprikos
-Bær med vaniljekesam
-Kakao (helmelk, kakaopulver fra Regia/Valrona), litt søtning

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:42   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Jeg har hørt at krom skal stagge søtsuget. Har ikke prøvd det selv, men kanskje verdt det! Du får kjøpt det på helsekost.
Men en vakker dag forsvinner søtsuget helt! Du kommer til å takke deg selv for at du har holdt ut

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 20:03   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Krom skal hjelpe med søtsuget. Det er ikke godt å ha et slikt sterkt søtsug. Men det søtsuget ditt ... Er det litt slik at du spiser for å døyve følelser også? I så fall kan det jo være nyttig å tørre å gå inn i følelsen og utforske den og bearbeide den istedet også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:52   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Det er jo også et poeng

Men, etter hva jeg har forstått, når man går "cold turkey" på karber fra raffinerte matvarer og sukker, så vil kroppen en liten stund sette seg på bakbeina, særlig om man har inntatt mye av det.
Men det er når kroppen går fra å brenne karber til å brenne fett at det fysiologiske behovet forsvinner. Har du kommet godt i gang med vekttapet så er det nok på tide å se på andre årsaker, som Lise nevner.
Men det ser ut til at krom kan være verdt et forsøk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:08   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Lise har et stort poeng!

Jeg "trenger ikke" søtt lenger slik som før jeg begynte på lavkarbo, men grunnen til at jeg craver det nå er helt og fullt psykisk. Det er en litt annerledes følelse, men det føles jo uansett like sterkt, så man skal ikke kimse av det!
Prøver alltid å tenke etter hva som gjør det, hva som utløser søthungeren, og løsningen ligger som oftest ganske opp i dagen.
Om jeg klarer å gjøre noe med det er jo en annen sak. Som oftest kan en kopp te være redningen, eller noe nøtter og aprikos. Men enkelte dager så må 70% sjokkisen fram uansett.

Håpet er på sikt å kunne KUN kose meg med mat, ikke spise for å døyve ting hver gang noe butter i mot. Jobber med saken, og I'm gettin' there

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:16   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Min kropp er så utrolig dum

hmmm for meg er det faktisk omvendt...jo bedre jeg
har det jo mer har jeg lyst på nam...feire liksom..
har jeg det ikke bra eller noe går meg imot så føler
jeg ikke for å spise noenting egentlig... forskjellige vi er
alle ting er verd å tenke gjennom

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:33   #9
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Takk for svar og støtte. Jeg løste hele hungeren med å ta noe drikke, la meg i badekaret og la meg tidlig.

Regner med at suget var mest mentalt. Får jobbe med det også etterhvert.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:24   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Det er jo egentlig genialt, å treate seg selv med ting som ikke har med noe man putter i munnen å gjøre!
Tenne masse stearinlys, og ta et aromatisk bad, ta en tur til frisøren og få en hårvask og hodebunnsmassasje (gå til Hyper når hun er frisk fra influensa), ta en ansiktsmaske, se i gamle fotoalbumer og mimre litt om gamle dager, ta et fotbad, ring en gammel venn, eller mamma!
Det er så mye man kan "erstatte" det man før så på som en belønning eller trøst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:45   #11
ninni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 35
ninni er på en erverdig vei

Sv: Min kropp er så utrolig dum

jeg spiser cotage cheese jeg med syltettøy det demper mitt sukker behov.

huff det sukker behovet er noe skikkelig dritt synes jeg.

men nå så jeg i butikken i går at de har boller som er sunnere som har honning og grovt mel i seg og de har brukt olje i sdeden for margarin

you go dette klarer du lykke til

ninni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:23   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Men det er jo sukker i syltetøy, jo! Da er det val bedre å bruke frosne bær som man tiner opp og strø over litt søtning!
Honning er heller ikke særlig bra for lavkarbere, og som Nille ofte sier, og som er så utrolig sant, det er ikke lurt å bytte ut en avhengighet med en annen.
Man skylder seg selv å ta tiden til hjelp og virkelig overvinne det. Å ha søtsug eller å måtte spise noe sukkerrikt er ikke naturlig!
Å kose seg med sunn god og ren mat og bli passe mett er naturlig.
Og når man så har fått det som kan relateres til avhengihet på avstand, så kan man, dersom kroppen og hodet tåler det unne seg noe nå og da, men ikke fordi man bare må, men fordi man har lyst på! Det er fine sukkererstatninger der ute, og ikke undervurder den fantastisk voksne smaken på sjokolade fra 75 prosent oppover!
En av de mer prissatte tingene jeg har funnet ut av er min egen gourmetiske sans, som har blitt bedøvet over flere år med tomme kalorier gjennom ferdigmat og hjernedød spising av sjokkis og dets like.
Nå kjenner jeg virkelig de fantastiske dypere smakene av f.eks mørk mørk sjokolade, av flere krydder, av en skikkelig moden ost og en flott vin.
Lettvint, nei, ikke nødvendigvis, men pokker så mye mer tilfredstillende!

(Nå babler jeg igjen)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 24-02-07 kl 00:30.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min elskede Badevekten min og jeg melene Generell diskusjon 12 03-09-04 09:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no