Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Null matlyst?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-07, 12:36   #1
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Null matlyst?

Da er jeg i gang med dag 3 på ketolyse og har så langt gått ned 1,4 kg - bare velstand sånn sett, altså. Og siden ettermiddagen den første dagen har jeg heller ikke vært hverken sulten eller søtsugen, hvilket også er glimrende.

Men siden middag i går har jeg gått over fra ikke å være sulten til å ikke ha lyst på mat i det hele tatt (sånn man har det når man er syk), og DET synes jeg er litt kipt. Jeg mener, mat skal man jo ha uansett og det finnes jo faktisk mye godt man kan spise på denne kuren, og da er det jo hyggelig at man kan kose seg med det man KAN spise, og at det ikke bare vokser i munnen.
For det skjedde nemlig under lunsjen i dag, og jeg klarte hverke å spise opp maten min hverken til middag idag eller i går (og de var ikke spesielt store porsjoner, hvis noen lurte på det).

Er dette vanlig? Forbigående?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 12:37   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Null matlyst?

Jeg mistet sultfølelsen etter ca 3 dager, og den har ikke kommet tilbake. Jeg er i min 3. uke.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 21:54   #3
Moder'n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 66
Innlegg: 16
Moder'n er på en erverdig vei

Sv: Null matlyst?

Jeg er i min andre uke, og kjenner maten vokse meg i munnen mang en gang. Særlig pga alt kjøttet, jeg har aldri vært noe glad i rent kjøtt. Det har vært tilbehøret som har vært snaskens, liksom. Til og med bacon som jeg ELSKER, byr meg i mot når jeg ikke kan lasse oppå små, nystekte baguetter el.l. med godt smør under Det lille av grønt man kan unne seg hjelper så lite, det blir for mye kjøtt uansett.

Jeg fant en brødoppskrift her inne som har reddet dagene mine, for nå kan jeg i hvertfall ha normal frokost og lunsj Kjempegodt brød, halve jobben har forlangt å få oppskriften så nå blir det vel ketolyse på dem alle sammen, boka mi har jeg lånt bort også, he he. Kjekt å kunne motivere andre litt. Men ærlig talt, uten det brødet hadde jeg falt av lasset etter få dager.

Moder'n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 23:18   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Null matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Moder'n, her.

Det lille av grønt man kan unne seg hjelper så lite, det blir for mye kjøtt uansett..

Spiser du etter Ketolysekuren er det jo ikke LITE grønt da... Om du bruker karbekvoten din på grønnsaker kan du spise mye grønt altså ! Heeelt sant !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 15:39   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Null matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Spiser du etter Ketolysekuren er det jo ikke LITE grønt da... Om du bruker karbekvoten din på grønnsaker kan du spise mye grønt altså ! Heeelt sant !

Nja, jeg veit ikke om jeg kan si meg enig. 100g brokkoli til middag som eneste tilbehør er veldig lite i forhold til hva jeg spiste av grønnsaker tidligere. Både før jeg oppdaget lindberg og underveis.
Mesteparten av grøntkvoten brukes opp på litt salat til lunsj og da er det lite igjen til resten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 16:32   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Null matlyst?

Opprinnelig lagt inn av Moder'n, her.

Jeg fant en brødoppskrift her inne som har reddet dagene mine, for nå kan jeg i hvertfall ha normal frokost og lunsj Kjempegodt brød

Dele oppskrift? Eller bare gi meg en link.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 17:45   #7
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Null matlyst?

Hvis man mangler magnesium kan man miste matlysten.

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:02   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Null matlyst?

Det er mulig det bare var forbigående akkurat da, altså, for det har gått greit idag. Altså, maten har smakt meg, selv om jeg fremdeles ikke finnes sulten.
Ikke savner jeg hverken brød eller noe annet heller.

Og så har jeg tapt 2,8 kg på 3 dager! Det var ikke værst.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 21:13   #9
Moder'n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 66
Innlegg: 16
Moder'n er på en erverdig vei

Sv: Null matlyst?

Her er oppskriften på brødet (jeg bruker ikke paprikapulver eller hvitløk, men bruker en grovhakket nøtteblanding av mandler og valnøtter og creme fraiche istedet for rømme, dessuten bruker jeg bakemelet til Ketolyse i stedet for soyamelet, ellers er alt likt). KJEMPEGODT!!

Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg eksperimenterte litt idag og kom frem til en knallgod brødoppskrift! Brødet var saftig og hang meget godt sammen, nesten som vanlig brød, og det smakte såpass godt at tilogmed min superkresne mann spiste det!! Han har ALDRI likt noen av de lavkarbobrødene jeg har laget.

5 toppede ss soyaprotein (smakte ikke noe)
3 dl rømme/creme fraiche
1 dl malte mandler
2 tykke båter hvitløk, presset
1/2 ts salt
4 egg
4 gode ss mykt/smeltet smør
1 ts paprikapulver
4 ss linfrø
4 ss solsikkefrø
70 gram kruskakli
4 ss sesamfrø

Bland alt i en mikser til det er en smørbar deig (som tannpasta, omtrent). Ta i litt mer soyaprotein om deigen er for løs. Den skal være omtrent som Ingers rugbrød-deig.

Spa deigen over i en brødform kledd med bakepapir, strø over masse sesamfrø og sett den midt i ovnen på 180 grader i ca en times tid.

La brødet avkjøles helt før det skjæres i tynne skiver og nytes.



I følge en utregning skulle det være ca. 35 karber i et brød, men ketolysemelet må ha mer karber for jeg regnet ut at det ble 45 karber i mitt brød. Så fikk jeg 22 skiver, og det blir da bare 2 karber pr. skive. Lykke til

Moder'n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp - blitt syk og ingen matlyst Ruska Induksjonen 7 27-01-11 10:25
Mageknip, kvalme og dårlig matlyst Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 13-09-07 09:45
Null sukker? moea Spørsmål og svar 3 06-06-06 11:22
Liten matlyst utover dagen. Fjonken Spørsmål og svar 4 09-02-06 08:54
Metformin og matlyst... jeef-micro Lavkarbo generelt 12 07-11-05 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no