Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

For MYE vitamintilskudd?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-14, 09:47   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For MYE vitamintilskudd?

Egentlig trenger nok grandis-spiserne det mer, men de er ikke like bevisst på det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:55   #27
Karma85
Medlem
 
Karma85 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Karma85 har en fantastisk aura rundt segKarma85 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For MYE vitamintilskudd?

I utgangspunktet er jeg ganske enig i det du skriver BenteR, og jeg kjenner litt på den at det er noen som tjener på det at jeg lar meg rive med, og tror at det kan hjelpe på forskjellige måter å ta tilskudd. Samtidig som at jeg leste om hva andre her inne brukte av tilskudd, og hvorfor de gjorde det, så ble det enkelt å tro enda mer på at det ville vært gunstig for min del. Jeg har hatt mange plager oppigjennom årene, og har kommet over en del artikler ift psykisk helse og kosthold/vitaminmangel, som ga mening. Spesielt ift oksidativt stress.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Helt klart, er man syk så trenger man mer, men trådsterter skriver at
"Så har jeg jo lest her inne at man bør ta tilskudd av forskjellig man ikke får i seg nok av gjennom LCHF, pluss andre ting som skal være bra tiltak for høstdepresjon, stress etc."

Vit B har jeg tatt mye av før, og det hjelper meg mye ift søvnkvalitet og generelt stress.

Fordi jeg har lett for å bli deprimert og har lest en del om Magnesium og Vit D i den forbindelse, så valgte jeg å kjøpe disse. Har også hatt urolige ben så lenge jeg kan huske.

Spirulina kjøpte jeg pga immunforsvar og energi, har alltid hatt alt for høy aktivitet i topplokket, som har stjålet 80% av energien. Ønsker å få nok til å trene, komme meg ovenpå. Sink av samme grunn.

Som sagt vil jeg ta opp dette med legen neste gang, jeg ønsker ikke å kaste penger ut i lufta ved å blindt tro på alt jeg leser, og sunn fornuft er alltids greit å ha i baklomma. Men jeg skal se hvordan stressnivået og energien blir fremover nå, og om det gir effekt så er vel svaret enkelt. Jeg spiser jo helt klart mye sunnere nå enn tidligere også, så jeg planlegger å vente litt før jeg kjøper nye tilskudd når jeg går tom for de jeg allerede har.

Takk for alle svar!

__________________
Av alle holdninger er den moralske den mest uanstendige- Oskar Wilde Min blogg:http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=38362


Karma85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 14:12   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For MYE vitamintilskudd?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det har jeg heller ikke sagt, men det kan hjelpe på kramper.
Kramper betyr ikke alltid at man har magnesium-mangel.....

Hva annet kan kramper komme av? Kalsium (ved leamus), magnesium og kalium - Mineraler hvis mangel kan føre til krampe. Hva annet?

Du, og andre som spiser så mye som du gjør, får også naturligvis i deg mye mer mineraler og vitaminer enn andre som spiser mer "normale" mengder. Skjønner at ikke alt blir tatt opp, men det blir liksom ikke sammenlignbart.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:42   #29
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For MYE vitamintilskudd?

Noe så enkelt som balansen mellom elektrolyttene kan også forårsake krampe.
Pøser man på med et stoff, så vil det påvirke balansen i kroppen og dette kan gi kramper. En ganske grei forklaring på hva som fører til kramper (selv om forskerene ikke vet helt hva som gjør det, men mener at stress er en medvirkende årsak)
http://no.eqology.com/index.php?do=c...se&page_id=461

Mangel på B12 kan også gi kramper.

Pointet med å bruke sitronskiver i vannet er at dette er helt ufarlig, koster ikke mye og om det hjelper, så hvorfor ikke gi det en sjanse? Jeg sier ikke at sitronskiver fikser alt, men det er etter mitt vett smartere å starte med de enkle ting.

Ellers kan man lage sine egne sportsdrikker i stedet forrå knaske tabletter
http://www.kraftmamma.no/hjemmelaget...rolyttbalanse/

Magnesiummangel burde være mindre hos oss lavkarbere enn hos høykarbere siden det er stivelsen i maten som gjør at man dårligere kan utnytte magnesium i kosten. Vi spiser jo lite stivelse.

Nå virker det kanskje som jeg er motstander av kosttilskudd, men det er jeg ikke.
Jeg er bare motstander av å tømme lommeboka for at andre skal tjene godt på min uforstand. Men helt klart; trenger man noe, så trenger man noe og da får det koste det det vil.

Om jeg får i meg mer vitaminer og mineraler enn andre siden jeg spiser mye vet jeg ikke, men jeg får iallefall ikke i meg mer energi selv med mitt høye kcal-inntak. Det er det som er problemet mitt; kroppen min klarer ikke å trekke ut næringen av en eller annen grunn og derfor er jeg så undervektig.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vitamintilskudd? Royder83 Kosttilskudd 7 24-04-12 22:55
Vitamintilskudd ketoseprinsen Ketolysekuren 1 04-08-11 15:15
Mineraler og vitamintilskudd Loke Spørsmål og svar 2 21-02-10 00:15
Hvilke vitamintilskudd? Posh Induksjonen 0 15-06-08 12:34
Hvilket c-vitamintilskudd? friflex Kosttilskudd 24 09-11-06 15:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no