Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-17, 00:57   #1
Tryllus
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Hvor: Akershus
Alder: 40
Innlegg: 207
Tryllus er på en erverdig vei

Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

På søndag er det fastelavn. .

Jeg har prøvd å bla litt gjennom ulike oppskrifter men fant ikke noe "erstatning" for fastelavn boller?

Lurer på om har dere noe gode erstatning - mannen min er opptatt av den tradisjonelle og ønsker å invitere mine foreldre til middag på søndag. Så skal vi ha fastelavn boller til kaffe *hjelpes* noe bra tips???

(Siden jeg tok opp søndagsmiddag - så like greit å spørre her enn å lage et enda nytt tråd.. hva slaga erfaring dere har som tilbehør til kalvestek? Jeg tenker ovnbakt broccoli, blomkål med følte og revet ost, med sopp fløte saus. . Hmm vet ikke om det blir god som jeg har i mitt hodet)

Tryllus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 08:11   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Lag vanlige boller til de andre og noe annet lavkarbogodt til deg selv. Du kan jo ikke forvente at de andre kaster sine trandisjoner (dette er tydeligvis en tradisjon hos din mann) på båten selv om du har et litt annet kosthold.

Tilbehøret til kalvesteken hørtes nydelig ut!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 11:54   #3
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Lag lavkarboboller til deg selv Del dem i to og ha masse krem inni! Mmm!

http://litekarbo.blogg.no/1486188028_boller.html

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:19   #4
Tryllus
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Hvor: Akershus
Alder: 40
Innlegg: 207
Tryllus er på en erverdig vei

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Lag vanlige boller til de andre og noe annet lavkarbogodt til deg selv. Du kan jo ikke forvente at de andre kaster sine trandisjoner (dette er tydeligvis en tradisjon hos din mann) på båten selv om du har et litt annet kosthold.

Tilbehøret til kalvesteken hørtes nydelig ut!

Nei absolutt ikke. Jeg formulerer kanskje litt feil, jeg skal altså uansett lage fastelavn boller. Jeg sikter til meg selv. Kan jo ikke liksom sitte der og si nei jeg spiser ikke slik jeg. Må jo lage noe til meg selv også som jeg kan kose meg med sammen med familien ^.^

Tryllus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:20   #5
Tryllus
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Hvor: Akershus
Alder: 40
Innlegg: 207
Tryllus er på en erverdig vei

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Maja Èlen, her.

Lag lavkarboboller til deg selv Del dem i to og ha masse krem inni! Mmm!

http://litekarbo.blogg.no/1486188028_boller.html


Ok da får jeg prøve disse.
Får handle inn jk.mel jeg - siden en del oppskrifter innholder den så er det kjekt å ha det i skuffet.
Tusen takk

Tryllus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 12:31   #6
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Tryllus, her.

Ok da får jeg prøve disse.
Får handle inn jk.mel jeg - siden en del oppskrifter innholder den så er det kjekt å ha det i skuffet.
Tusen takk

Ja det er veldig kjekt. Selv om den koster litt og boksen ikke er så stor, så bruker man så lite hver gang at den kan fint vare en god stund.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 17:32   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Jeg ville bakt vanlig boller til gjestene. Selv bruker jeg en oppskrift familien har brukt i lang tid, men erstatter sukkeret i den med 75% vekt sukrin. Dette er dog fordi jeg har diabetikere i familien som ikke spiser lavkarbo.

Til meg selv:
Et annet alternativ vil være å bruke Kanuttens LOFF-oppskrift. Husker i den tråden lagde noen kanelboller, men bildene er borte. Jeg kan uansett si at de blir veldig lette og du får følelsen av å ha spist "ingenting" etter en slik bolle og de er farlig gode.

Uansett så syns jeg det enkle ofte er det beste. Lefsene mine er kjapt å lage og de kan brukes til alt. De kan og fylles med krem og friske bær på Fastelavn :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 15:53   #8
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Jeg rekker ikke å lage boller i morgen, men jeg skal kose meg på mandag i stedet Da skal jeg prøve denne oppskriften fra jillsmat.se. Ser veldig mange er fornøyd på instagram, div nettsider osv Men jeg dropper mandelmassen da. Pisker bare krem.

http://www.jillsmat.se/recipe/jills-goda-lchf-semlor/

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 00:43   #9
Tryllus
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Hvor: Akershus
Alder: 40
Innlegg: 207
Tryllus er på en erverdig vei

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Jeg rekker ikke å lage boller i morgen, men jeg skal kose meg på mandag i stedet Da skal jeg prøve denne oppskriften fra jillsmat.se. Ser veldig mange er fornøyd på instagram, div nettsider osv Men jeg dropper mandelmassen da. Pisker bare krem.

http://www.jillsmat.se/recipe/jills-goda-lchf-semlor/

Ser godt ut - men mye mandelmel. Tror ikke jeg har nok. Men den Bør test ut en annen gang ja Tusen Takk for tipset.

Tryllus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 10:31   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Søte oopsier med pisket krem og litt bær er perfekte fastelavensboller. jeg har uansett alltid likt vannbakkelsboller bedre enn vanlige boller, og de blir jo nesten like

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 11:30   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fastelavn boller ? Søndags familiemiddag?

Mine lefser er faktisk basert på Oopsi. Jeg spiste altså 2 av 6 jeg fikk av min oppskrift og hoppet, slik som oppskrifta sier, fint over middag den dagen :-)


Eler så søkte jeg litt på forumet og fant Søte Oopsi med vaniljekrem som jeg tenker å prøve neste år (eller veldig snart)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Boller Yrla Bakst 0 09-12-11 16:31
Steph's himmelblå søndags-svin:D Nannah Middag 1 21-09-09 12:31
Boller til fastelavn lb1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-02-09 12:29
Boller til fastelavn lb1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-02-09 18:40
Fastelavn og Atkins Carbokiller Atkins kosthold 3 19-02-04 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no