Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Atkins

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 21:32   #1
Dk1990
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
Dk1990 er på en erverdig vei

Atkins

Hei Hei,
Jeg er en gutt på 20år, veier rundt 95-100kg er 1.79 høy og vil ned i vekt!
Jeg står opp om morningen Drikker et par glass vann og går en tur på 2timer Hele uken unntatt Lørdag og Søndag.
Jeg sliter veldig mye med og finne ut hva jeg skal spise og hvor mye.
Prøver og spise hver 3time men vet ikke hvor store porsjoner jeg skal ha.
Hørt mange har gått ned en del med Atkins men finner ingen mat plan, Er det noen her inne som kunne hjulpet meg så hadde jeg satt ufattelig stor pris på det. Hvor mye jeg skal spise,hva som er best og spise etter trening, hvor store porsjonene skal være og når jeg skal spise. Har ingen problem er med små porsjoner. Det jeg spiser til vanelig er 1 liten skål med havregryn etter gåturen så middag kyllingkjøttdeig eller Wok. Glemmer mellommåltidene ofte.
Men om det er noen som kan hjelpe så Tuuuuusen Takk

Mvh Dk

Dk1990 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:56   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atkins

Hei og velkommen! Du sliter med mye av det samme som oss andre her inne - dvs PRE-lavkarbo

Start med og les nybegynnertråden til arnakristin. Der finner du mye god start-info. Jeg antar du har atkins-boka? De første ukene på induksjon ligner veldig på ketolyse-dietten.

LES Atkins-boka! Les også informasjon om atkins som du finner her.

Du skal spise når du er sulten og stanse når du er mett. Du må IKKE spise hver 3.time på lavkarbo siden blodsukkeret ditt vil være jevnt hele veien. Finn en matrytme som passer din hverdag. Noen spiser to måltider om dagen på lavkarbo, andre fem. Dette går mer på vane og tilpasning til hverdagen - ikke på noe annet.

Det finnes et uttall av tråder som omfatter trening og mat - sjekk ut denne siden over resultat av søk på trening og mat.

Husk at de første to ukene bør du redusere treningen i intensitet og mengde, da kroppen trenger litt ro for å tilvenne seg fettforbrenning. Etter det er det bare og kjøre på!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:22   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins

Å spise mange ganger har ikke noen betydning på lavkarbo. Spis som du liker istedet. Tre måltider holder i lange baner fordi med lavkarbo blir blodsukkeret stabilt. Havregryn brukes ikke på atkins i begynnelsen. Kjøtt, egg, ost , fisk og grønnsaker er de typiske lavkarbomatvarene.Noen supplerer med fløte, kaldpresset olje, smør, rømme, CF, kokosmelk, cocosa, soyamelk,nøtter, frø og sikkert noe mer. Men altså ikke korn/gryn, poteter, kålrabi, gulrot, ris og pasta. Linser og bønner kan du spise etterhvert på atkins, men ikke i begynnelsen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:41   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins

Ser du har fått gode råd over, så da ønsker jeg deg bare lykke til!!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:51   #5
Dk1990
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
Dk1990 er på en erverdig vei

Sv: Atkins

Tusen takk folkens!
Har ikke Atkins boken men den kan jeg bestille
Utrolig mnage gode råd og tusen takk
Skal lese mer rundt på forum takk for linker osv

Mvh Dk

Dk1990 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins lilljo Ketolysekuren 6 07-07-10 20:59
[Atkins] Spiser dere bare kjøtt & fett på Atkins? HP Spørsmål og svar 1 04-09-05 23:20
4 dag på Atkins Linie Induksjonen 6 06-01-05 03:37
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
Selges: Boken ATKINS FOR LIVET av Dr. Robert C. Atkins rsy Generell diskusjon 2 25-04-04 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no