Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-11, 12:17   #1
Sony
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
Sony er på en erverdig vei

Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Hei,
Jeg har spist lavkarbo-kost i 2 mnd nå, og syns egentlig at det har gått helt greit.
Men jeg må bruke Marevan hver dag pga at jeg har hatt blodpropp. Det jeg ser nå er at medisinene har fått redusert virkning etter at jeg begynte på lavkarbo. Det medfører at jeg må øke doseringen av Marevan, noe jeg liker veldig dårlig.
Spørsmålet mitt er om noen her inne har erfaringer med at lavkarbo-kost kan innvirke på blodet slik at blodfortynnende medisiner får nedsatt virkekraft? Blir litt fortvilet, da jeg ikke får noe svar på dette av legen min. Legen bare øker dosen, noe jeg slett ikke liker.... Er ikke uten grunn at Marevan blir kalt rottegift.....

Sony

Sony er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:18   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Jeg har ingen erfaring med marevan, men jeg må gå på sprøyter med Fragmin pga at jeg sannsynligvis hadde blodpropp under graviditeten. Innlegget ditt fikk meg til å lure på om det kan ha med lavkarbo å gjøre? Legene syntes det var merkelig siden jeg ikke hadde blodpropp i familien, eller hatt det før....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:32   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Hei du!
Om du leser nederste avsnitt i denne her, så ser det ut til at dette er et kjent fenomen, uten at jeg kan forklare helt hvorfor.
Google mer om warfarin (=marevan) og low carb diet, så finner du kanskje flere resultater?

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:39   #4
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

her står det litt mer:

http://www.theannals.com/content/39/4/744.full

Norsk oversettelse av det mest relevante; http://translate.google.com/#en|no|T...th%20warfarin.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:44   #5
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Finner også samme info (som det virker som om Iherb har sakset det ut fra) her
og her har du en mye mer detaljert artikkel om saken.

Det ser altså ut til at dette er en kjent sak etterhvert, så med mindre du finner ut at du har økt inntaket av vitamin K-holdige matvarer mye uten å helt være klar over det i løpet av de to mnd som er gått, så må du nok belage deg på å ligge på en noe høyere dosering av Marevanen..

Edit: Så ikke innlegget ditt, Lil@, før etter at jeg postet, ser nå at vi linker til samme artikkel.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:57   #6
Sony
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
Sony er på en erverdig vei

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Hei, og takk for svar Jeg tror nesten at jeg skal prøve å spise "normalt", dvs mer karbohydrater og mindre fett fram til neste blodprøvetaking. Så ser jeg om effekten av blodfortynnende blir bedre.
Egentlig veldig synd, for jeg har ellers likt lavkarbomaten. Og syns konsentrasjon har blitt mye bedre på jobb. (har slitt med det etter kreftbehandling) Og magen har også fungert mye bedre.
Men- til tross for det må jeg nesten endre på kostholdet igjen. Ønsker absolutt ikke å spise mer tabletter enn høyst nødvendig.
Skal fortsatt passe meg for sukker da Det er namnam for kreftceller nemlig
Sony

Sony er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 15:17   #7
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Du kan evt prøve å kutte på protein i første omgang, da det er dette som fører til behovet for økning i warfarin-mengden

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:09   #8
Enitsirk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
Enitsirk er på en erverdig vei

Sv: Noen som bruker Marevan (blodfortynnende) her?

Grønne grønnsaker. som brokkoli påvirker INR verdiene veldig raskt. Derfor skal en være forsiktig med det når en bruker MAREVAN.

Enitsirk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- Askerdietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen her som kun bruker turgåing som trening? sæterjenta Ketolysekuren 46 03-11-10 14:01
Marevan Tepptessa Spørsmål og svar 1 14-09-09 19:59
Noen som bruker videokurset her? Evt. nett? Janis Ketolysekuren 2 10-07-09 12:52
Noen som bruker silikonformer? nomma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 07-05-09 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no