Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skrytetråd- ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-12, 10:45   #1
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Skrytetråd- ketolyse

La merke til at det ikke var en sånn tråd, hvertfall ikke som var oppe og gikk nå. Derfor lager jeg en. Tenkte at det kunne være motiverende for høstslankerene som suser innom her i disse dager. Har du fått resultater av å gå på ketolysekuren er det fint om du skryter litt her, så kanskje noen blir inspirert.

Jeg kan begynne. Var 112.8 kg 7 mars. Endret kosthold. Slet med hodepine og slapphet ganske lenge, men vekta gikk ned. Nå har jeg tatt av 19.5 kg, har uendelig energi og har så smått begynt å trene. Har gått fra str 50-44 i klær. Sover godt. Har ikke hatt bruk for allergitabletter i sommer (kanskje delvis pga mye dårlig vær) og jeg har vært helt utslått av pollen fra vår til høst fra jeg var ca 12 år. Det har vært lett å følge kostholdsrådene, og omtrent alt søtsug er borte. Jeg er alltid mett. Jeg opplever mestring og ser lyst på å klare å komme i mål, noe som selvfølgelig preger både humør og selvtillitt.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 23:45   #2
Signis82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 2
Signis82 er på en erverdig vei

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Jeg er storfornøyd med ketose. Slet også med hodepine i starten, men det gikk over. Siden mai har jeg mistet 16 kilo og 17 cm rundt livet og er veldig inspirert :-) Kroppen min fungerer godt, jeg sover bedre og har mer energi :-)

Signis82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 00:18   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Jeg syns det er flott at du startet en slik tråd, man kan aldri få nok av skrytetråder. Jeg lurte også på det samme da jeg startet, og HER er den, om du og andre vil se

Ellers vil jeg skryte litt selv, hehe....

Jeg startet på Ketolysekuren 8. oktober 2011. Jeg var veldig streng med meg selv, og var i ketose hele tiden, med veldig få unntak. Jeg gikk ned over 30 kg før sommeren, men har skeiet ut en del de to siste ukene, så har lagt på meg noen kg, men skal snart være back on track...

Jeg føler alt i livet har blitt bedre etter at jeg begynte på lavkarbo. Jeg har mer energi, er mer impulsiv og er lettere, selvsagt. Men også lettere til sinns. Jeg er mer aktiv, trener mer og liker livet bedre, rett og slett.

Jeg hadde litt eksem, det er mye bedre også. Jeg er mye bedre i magen, har nå lite luft og jeg kan anbefale ketolysekuren varmt! Alle mine blodprøver (kolesterol o.l) er bedre og innenfor rammene...

Før bilde og etterbilde:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 14.okt 2012.jpg (26,5 KB, 75 visninger)
Filtype: jpg - 27,5 kg :).jpg (43,5 KB, 77 visninger)
__________________

Sist redigert av Marella77 : 03-08-12 kl 00:23.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 08:56   #4
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Jeg startet å lese om ketosekuren i starten på mai, og 10 mai bestemt jeg meg for å prøve. Har gått ned nesten 7kg, men da hadde jeg 3 uker «fri» i sommer hvor vi bodde hos familie og spiste det vi fikk servert.
Men som de andre skriver har jeg også hatt bedring på så mange ting. Masse energi, treningslyst (og det har jeg ALDRI hatt før), magen fungerer fint, hår og hud er mye bedre og livsgleden er på topp. Aldri sulten, aldri søtsug, veldig veldig sjelden lyst på ting jeg ikke kan spise.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 09:06   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrytetråd- ketolyse

I dag markerer 4 måneder siden jeg begynte på denne nye omgangen med Milena sin reise. Og resultatene er helt utrolige...

- 28,1kg
- 15 cm i brystet
- 21 cm i hoftene
- 21 cm i livet


Jeg har trent som aldri før og det har vist veldig gode resultater på både styrke og konsisjonsttesten utført forrige uke. Jeg føler meg bra, jeg er aldri sulten. Jeg blir faktisk litt fornøyd når jeg ser meg selv i speilet. Og best av alt jeg trives. Jeg jobber med å gjøre klar mekanismer som kommer til å hjelpe meg over kneika når jeg kommer til den for jeg vet at den kommer.

Ny veiedag er her og jeg er utrolig fornøyd:

Startdato: 11.04.2012
Startvekt: 125kgNåværende vekt: 96,9 (4 måneder senere)
Høyde: 173cm
Delmål 1: 100kg innen første august. Nådd 23.juli!
Delmål 2: 95kg innen 1. september (litt drøyt...men jeg prøver)
Mål: 85kg innen Nyttår

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 17:33   #6
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Moro tråd!

Jeg startet Ketolyse 1. mai og har gått ned 16 kg og har nå BMI på 25. Skal ned 5 kg til, så ikke så mange kilo igjen.
Jeg har vært i ketose uten avbrudd i denne perioden.

Mine erfaringer:
Mageproblemer er helt borte!
Jeg slet aldri med hodepine, men prikkinger i ansiktet og hendene, samt hjertebank. Det forsvant med en gang jeg startet å ta magnesiumpiller.
Noe annet jeg har funnet ut er at jeg ikke tåler så godt melkeprodukter på lavkarbo. Jeg går ikke like mye ned, så det har jeg så og si kuttet ut. Mulig dette er noe jeg ikke tåler så godt ellers også...? Når jeg ikke er på Ketolyse, så det skal bli artig og se.
Eneste negative jeg har opplevd er Tante Rød... Dette er en historie for seg selv... jeg går på p-piller og er vant til å ha mensen i maks 2 dager. Siden jeg begynte på Ketolyse så har mensen vart i 2 (ikke skrivefeil!) uker!! I disse to ukene går ikke vekten ned ett gram! Litt irriterende ja..

Nå som jeg snart er ferdig så merker jeg at jeg har fått karbohydrat-skrekk... Jeg er livredd for å tilføre mer karbohydrater, men jeg må jo det for å stabilisere kroppen og vekten igjen...

Det var min skrytehistorie og brukererfaring

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 20:18   #7
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Jeg startet med ketolysekuren 22. september 2010 og har levd ganske strengt hele veien.

Jeg har blitt mye bedre i magen, har ikke hatt bihulebetennelser, bruker mye mindre allergimedisiner og har det mye bedre. Jeg lever ganske strengt enda og står i ro med bmi på rundt 27. Det har lurt seg inn frø, nøtter og mørk sjokolade i tillegg til melkeprodukter, så jeg ligger nok mellom 20 - 50 karbohydrater i dagen nå.

I ferien skeiet jeg litt ut, dvs. jeg spiste noe pommes frites, noe is og diverse annet fyfy, men ble så dårlig i magen (luft) at jeg følte det ubehagelig. Jeg orket ikke å ha det slik og kuttet ut sånne karber.

Jeg har det kjempebra på dette kostholdet og vil ikke tilbake. Du kan trykke på tickeren min i signaturen for å få opp ukentlige vekttall det første året etter start og litt videre. Jeg veier nå en til to kilo mer enn minstenotering på tickeren, men planen er at jeg skal plukke bort sjokolade, nøtter og frø fra nåværende kosthold, samt strupe litt inn på kaloriene for å prøve å gå litt mer ned. Jeg trener og er i god form.

Jeg vil aldri tilbake der jeg var og har endret livsstil totalt og har det bra sånn.

På toppen av det hele føler jeg at jeg har lekt meg 28 kilo ned i vekt! Jeg har ikke vært sulten en eneste dag, jeg har ikke strevd, jeg har ikke sug etter noe som helst og jeg har det mye bedre fysisk og psykisk.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 21:42   #8
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Startet brått med å kutte det meste av karbs rett før nyttår 2011. Gikk rett inn i ketose og hold meg der i 3 mnd. Raste ned 12 kg. Vært ut og inn av ketose (tar ikke stics, så jeg tror) og gått ned 3 kg til. I sommer har jeg hatt helt pause, spist det jeg vil (altfor mye karbs), men ikke gått opp noe.

Nå er det trening og lavkarbo igjen, for det er da kroppen min trives

Veide 80 kg 28.des 2011
I dag 65 kg
BMI på 23,9

Pittelite ønske om å se 63 tallet, men ser at jeg egentlig skal være fornøyd nå!

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 14:18   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Så flinke alle sammen er og har vært! Heiaheia!

Fra 1. november 2010 til 1. november 2011 gikk jeg ned 35+ kg på lavkarbo. Jeg vekslet mellom generell lavkarbo, ketolyse og skaldemann. Nå har jeg holdt vekten med generell lavkarbo i en lengre periode og trives godt med meg selv, både fysisk og psykisk. Tideligere har jeg slitt mye med spiseforstyrrelser, noe jeg ikke har problemer med nå, så lenge jeg holder meg til lavkarbo. =) Jeg har uendelig med energi, både i hverdagen og under trening. Jeg har ikke behov for like mye søvn på grunn av at jeg sover mye bedre om nettene. Migrenen er så godt som borte, jeg er mindre deprimert og har rett og slett fått et nytt og bedre liv! Jeg kan spise uten dårlig samvittighet, jeg kan handle klær uten å bli lei og jeg kan danse uten og sjemst! Hurra for lavkarbo!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 22:16   #10
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Jeg startet å lese om ketosekuren i starten på mai, og 10 mai bestemt jeg meg for å prøve. Har gått ned nesten 7kg, men da hadde jeg 3 uker «fri» i sommer hvor vi bodde hos familie og spiste det vi fikk servert.
Men som de andre skriver har jeg også hatt bedring på så mange ting. Masse energi, treningslyst (og det har jeg ALDRI hatt før), magen fungerer fint, hår og hud er mye bedre og livsgleden er på topp. Aldri sulten, aldri søtsug, veldig veldig sjelden lyst på ting jeg ikke kan spise.

wow, du ser fantastisk ut

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:06   #11
Frk.Hagland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 1
Frk.Hagland er på en erverdig vei

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Hei

Guriland dere er flinke, bøyer meg i støvet
Her har jeg satt meg et mål: 20 kg skal vekk og begynner med ketolyse så fort som eg får boka og tingene på plass i hus Og gleder meg veldig til å begynne

Frk.Hagland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:00   #12
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

wow, du ser fantastisk ut

Er det fjernet noen bilder her eller?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 13:12   #13
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Skrytetråd- ketolyse

Jeg er veldig fornøyd med ketolysekuren. Litt forenklet så begynte jeg 1. april i år, og holdt på i april og mai, hadde pause i juni, og begynte på igjen i juli og har holdt på til nå. På de drøye 3 månedene har jeg gått ned 10kg. Det hender jeg blir litt misunnelig når jeg leser om andre som raser ned i vekt, mens jeg slåss med noen veldig gjenstridige kilo, men alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Jeg føler ikke at jeg ofrer noe særlig. Jeg spiser god mat, og jeg spiser meg mett

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49
Bursdagsfeiring og ketolyse *skrytetråd* lynmamma Ketolysekuren 2 12-04-10 06:54
Hipp Hurra!! (Skrytetråd!) marithja Livets lyse side 11 09-02-10 15:02
Yohhoooo! Skrytetråd!! marithja Livets lyse side 7 11-12-09 10:28
Advarsel: Min første skrytetråd! Tonyea PCOS og karbohydratkontroll 1 24-07-09 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no