Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-08, 14:20   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet

Heisann

Jeg har lest veldig mange poster,artikler og bøker i det siste.
Så jeg skal prøve å brekke ned denne kostholdsfilosofien slik at den kan passe for oss, eller om den ikke gjør det.

Prinsippet for dette kostholdet er g. næringsinnhold i forhold til proteiner på
1g protein x kg 2:5-3:5g fett xk g og 0.5-0.8gx kg. Dette er i forhold til ideal vekta de. Dvs jeg som er 1.80 høy har ideal vekt på 80 kilo. Jeg veier nå 83 kilo, har veldig kraftig bein bygning.

1 | 2:5-3:5 | 0.5-0.8 | med andre ord.

Så er det å utføre dette i praksis.

Nå tar jeg utgangspunktet i meg. Jeg trener 5 ganger hver uke fotball + 3 ganger vekt trening. Ut i fra artikler og undersøkelser så skal jeg spise 2 eller 3 ganger så myte protein som ideal vekta mi.

Da blir dette 2.5 x 80 = 200 g protein til dagen.
Dvs at fett innholdet mitt skal jo være 2:5-3:5 av protein innholdet. Dette vil da si at fettinntaket mitt hvis vi regner 2:7 av protein innholdet vil være på ufattelige 538g fett til dagen.

Dette vil da gi ufattelige 5787 kalorier om dagen. 200g protein, 540g fett og 38g karbo.

For en som veier 82 kilo og vil ned 4 kilo til i kroppsfett og bygge litt muskler også. Høres dette helt vanvittig ut og kan vel ikke være sant. Bodybuildere i opptrenings perioden når de skal legge på seg spiser omtrent så mange kalorier som dette her. Å disse veier rundt 100kg. Undersøkelse viser også at kroppen ikke kan ta i bruk mer enn 30-40g protein i timen dvs måltidet kan ikke inneholde mer enn dette for da dannes glykogen som igjen blir til fett på magen som vi ikke vil ha noe av Så dette strider igjen mot kostholdsfilosofien hans som sier 2-3 store og gode måltid om dagen. For her må man spise 200/40 = 5 måltider om dagen. Hvis man ikke velger å bare ta en rein protein shake med 30g protein, men dette vil jo føre til at blodsukkeret stiger og insulinet i være, noe som vi ikke vil ha noe av og som er målet med hele lav karbo kostholdet.

Så det man sitter igjen med av spørsmål da er!

Hvis jeg spiser akkurat etter filosofien som vil si 80g protein, 280g fett og 40-64g karbo til dagen. Og trener så mye som jeg gjør, hva vil da skje? Er undersøkelsen som sier at vi trenger 2-3g kroppsvekta basert på et mindre opptak av fett?

Er fette så brukervennlig at musklene kan ta det i bruk i stede for alt proteinet? fettet dannes til nok glykogen så det trenger jeg ikke være redd for + jeg har jo 40-64g karbo som er nok. Jeg spiser mye mindre karbo enn dette også pga jeg har ikke noe behov for det kjenner jeg.

Eller vil jeg bryte ned muskler, bli svakere og rett å slett ikke klare å yte på trening og bygge muskler.

Eller skal jeg bare øke innholdet av protein som da blir 200g fette blir samme 280 og karbo 40-60. Da er vi nede på et kalori inntak på 3300 som er mer normalt. Men egentlig litt mye, men bør vel gå bra med tanke på målsetningene mine.

Men som dere ser da, er jo ikke dette Optimal Ernæring. Fordelinga er jo helt skjeiv. Fordelinga blir nå 1:1:4:0.5 noe som ikke ligner denne fordelinga.

Det som skjer da, er at med denne fordelinga er vi rett over på Kostholdet som heter The Anabolic Diet. Dette har et kosthold som 60% fett , 30% fett og 5%(max 30g) om dagen av KALORI inntaket. Og 1-2 dager oppkarbing i uka for å fulge opp glykogen lageret.

Så da sitter vi igjen med et par spørsmål.

Jan Kwasniewski har aldri sagt noe om idrettsutøvere eller frontet disse i sinn kostholds filosofi. Vil dette si at den rett å slett ikke passer for oss og bare for vanlige folk som ikke trener så mye?

Vil The Anabolic Diet være mitt i blinken for oss?

Hvor bra og brukervennlig er fett ?

Tror jeg fikk presset ned alt nå, om dere har undersøkelser som bekrefter noe av det jeg har skrevet anderledes så selvfølgelig få dem på trykk


Sist redigert av dydde : 23-03-08 kl 14:40.
dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:14   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Har dessverre ikke noe svar
Bare en liten tanke...
Det er ikke et tema for Mat&Helse? kanskje de har skrevet mye om det, leser ikke alltid.. Men du kan jo kanskje sende inn en forespørsel? Synes det hadde vært av interesse med et nummer hvor innsikten gikk på noe av det du spør om. Veldig mye av det jeg har lest i forhold til lavkarbo går jo på overvekt og sykdom, men kjenner mennesker som trener mye og som er på treningsforum hvor mange lever mer eller mindre etter Lutz sine prinsipper..
Har selv ikke trent på noen år - var omtrent på ditt aktivitetsnivå i noen år, men gikk mer på vilje og talent enn mat - og fikk dermed ikke de resultatene jeg tror jeg kunne fått med et riktigere kosthold.
Når helsa er mere på plass her kommer jeg til å begynne trene mer igjen, men har ingen ambisjoner om slike mengder. Og satser på at kroppen og jeg skal finne fram til min fordeling
Håper du finner noen gode svar etterhvert

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:44   #3
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

hmm kanskje jeg kan sende inn skal prøve så poste svaret her

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:10   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Veldig bra om du kontakter dem og poster svaret her. Jeg savner også info om lavkrabo i kombinasjon med trening. Blir mye synsing og testing på egen hånd.

Jeg har aldri brutt ned regnestykkene på den måten du har gjort, da jeg heller aldri har målt eller veid noe som helst jeg har puttet i meg, men det er absolutt interessant å få mere "kjøtt på beina" rundt dette temaet.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:16   #5
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Enig i det, jeg har også endel spørsmål! Trener normalt masse (selv om Tommygutt nok slår de fleste her inne), både styrke og kondis, og hadde en pause i ketose for en stund siden. Da ble det turbo-indi aldeles, hadde LASSEVIS med overskudd, og treningsturene ble plutselig fem mil (sykkel) i stedet for 2-3... Det var skikkelig kult!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:32   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Har ingen svar til deg, men vet at det skal forskes på muskelbygging og ketogene dietter. i disse tider.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:35   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Jeg har også hørt at det er mye forskning like rundt hjørnet på dette temaet. Blir spennede å se framover.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:49   #8
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Her er en artikkel fra Dagbladet angående testing av styrketrening åp ketogene dietter.

Anbefaler dere også og lese diskusjonstråden.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 21:58   #9
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Dette er et tema jeg godt kunne tenke meg å vite mer om ja.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:24   #10
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

jupp hadde vært kjekt med et svar på dette her

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:28   #11
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Jeg glemte visst og legge inn linken i sted.

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/01/11/523566.html

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:09   #12
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Var ikke mye futt i linken om du trykker direkte på den men kopier lim inn så fungerer den bra. Men det er igjen forkus på overvektige personer ser jeg.
En annen ting som jeg leste litt om nå, noen som har testa blodtype dietten? glemte å inkludere den i starten på posten, men har ikke satt meg nok inn i den så føler meg ikke så komfertabel med å diskutere den heller

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:56   #13
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Det som slår meg her, er at du kanskje blander vektfordeling og energifordeling?
For om det er riktig at du skal spise 200 g protein om dagen, og du skal ha ca. 2,5 ganger så mye energi fra fett og det halve fra karbohydrater, så vil dette gi deg en fordeling på 2oog protein som utgjør 820 kcal, 227 g fett som utgjør 2050 kcal og ca. 100 g karbohydrater som gir 410 kcal. Altså tilsammen 820+2050+410kcal = 3280 kcal per dag.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 16:17   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Vil The Anabolic Diet være mitt i blinken for oss?

Jeg ble svimmel av alle tallene dine, så jeg tenkte bare å svare på dette.

AD er ganske nært midt i blinken for styrkeatleter (og, antar jeg, andre idretter som innebærer intens aktivitet av kort varighet) som trenger å miste flesk, evt opprettholde en lav fettprosent, og bygge muskler samtidig.

For andre kan den være helt feil...

Det finnes nok ingen "perfekt" diett for alle - næringsinntaket må tilpasses behov. Tror jeg

  Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 16:27   #15
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg ble svimmel av alle tallene dine, så jeg tenkte bare å svare på dette.

Det finnes nok ingen "perfekt" diett for alle - næringsinntaket må tilpasses behov. Tror jeg

Helt enig i dette. Det handler om prøving og feiling, ikke lese ut av en tabell hva man bør spise.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 17:54   #16
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Det som slår meg her, er at du kanskje blander vektfordeling og energifordeling?
For om det er riktig at du skal spise 200 g protein om dagen, og du skal ha ca. 2,5 ganger så mye energi fra fett og det halve fra karbohydrater, så vil dette gi deg en fordeling på 2oog protein som utgjør 820 kcal, 227 g fett som utgjør 2050 kcal og ca. 100 g karbohydrater som gir 410 kcal. Altså tilsammen 820+2050+410kcal = 3280 kcal per dag.


Nei, Optimal Ernæring skal fordelinga være 2:5-3:5 x innholdet av protein. Ikke i form av kalorier, men i form av GRAM

"He found that the ideal proportion is from 1:2.5:0.5 to 1:3.5:0.5 meaning that with every gram of protein 2.5 to 3.5 grams of fat and half a gram of carbohydrates should be eaten. In another words, optimal nutrition is a high fat, low carbohydrate diet."

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:19   #17
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Helt enig i dette. Det handler om prøving og feiling, ikke lese ut av en tabell hva man bør spise.

Det tror jeg på, men mye av meninga med denne posten er også hvor brukervennlig fettet er. Hvor mye det kan erstatte? om det er gjort undersøkelser osv. på det.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:58   #18
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Det tror jeg på, men mye av meninga med denne posten er også hvor brukervennlig fettet er. Hvor mye det kan erstatte? om det er gjort undersøkelser osv. på det.

Helt enig. Og som nevnt, jeg gleder meg til mere info rundt dette temaet

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:15   #19
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

ok, mail til mat og helse er sendt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:00   #20
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Da venter vi i spenning :-)

Bra at du tar tak i dette!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:37   #21
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Nei, Optimal Ernæring skal fordelinga være 2:5-3:5 x innholdet av protein. Ikke i form av kalorier, men i form av GRAM

"He found that the ideal proportion is from 1:2.5:0.5 to 1:3.5:0.5 meaning that with every gram of protein 2.5 to 3.5 grams of fat and half a gram of carbohydrates should be eaten. In another words, optimal nutrition is a high fat, low carbohydrate diet."

Ja, da så. Hvorfra har du forresten kjøpt boka/bøkene til Kwasniewski? De kan ikke kjøpes fra Amazon?
Håper du får et godt svar, for da så jo tallene litt voldsomme ut.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:51   #22
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Ja, da så. Hvorfra har du forresten kjøpt boka/bøkene til Kwasniewski? De kan ikke kjøpes fra Amazon?
Håper du får et godt svar, for da så jo tallene litt voldsomme ut.


http://www.wgp.com.pl/index.php?id_j=en
der har du butikken

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:34   #23
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Takk skal du ha!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 18:30   #24
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Fikk svar fra mat og helse, de har forkortet innlegget litt men fått med det viktigste og publiserer det på nettet med svar veldig snart

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 19:41   #25
martyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 36
Innlegg: 7
martyy er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostho

Supert! Dette har jeg også lurt på

martyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz/OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 17:14
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 12:50
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no