Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 21:27   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

"Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Artikkelen i Dagbladets papirutgave i dag er så dårlig at den ville fått Ng i stil fra ungdomsskolen. Og det er fra to senior-eksperter på ernæring..!

Vektklubb-doktor Devon slår ny bunnrekord med uttalelsen;

Sitat:

"Jeg kjenner ingen som vil satse på alternative broer eller alternative mobiltelefoner, så at alternativt kosthold skulle være bedre enn det som er systematisk dokumentert skjønner jeg ikke, sier han".

Hva som er "alternativt" med kjøtt, grønnsaker og fett sier han ingenting om. At en så utdannet person kan siteres på å ha sagt noe så dumt, får meg til å riste på hodet..

Jeg diskuterte det med en god venn, og kom frem til at det må være det at når du har satset så mye på hva man tror er rett, blir det som å slutte å være religiøs å skulle mene noe annet.

Å tjene penger på en vektklubb kan sikkert også hjelpe..

Resten av artikkelen er så dårlig at den ikke trenger å kommenteres engang.

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:37   #2
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Artikkelforfatter er tidligere nevnt i en dom for ikke å ha fulgt god presseskikk ifølge PFU.

http://www.pfu.no/case.php?id=1323

Sitat:

Videre forteller klageren:
"10. april ringte journalist Merete Landsend i Dagbladet til Sidsel Grasli. Hun sa at politiet hadde sagt til henne at de hadde mistanke til samboeren, og Landsend ba Grasli om å kommentere dette. Sidsel ba om å få vite hvem i politiet som hadde sagt dette. Det oppstod en krass diskusjon mellom henne og Landsend, og Sidsel ble henvist til desken, uten at dette ga henne noe svar. Vedkommende som satt på desken fulgte opp Landsend sitt forsøk på å få en kommentar fra Sidsel, og påberopte seg rett til å beskytte kilden da han ble spurt om navnet på kilden i politiet."

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:20   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

eller alternative mobiltelefoner

Det gjør jeg. De kalles Apple... Men, det ble jo ingen suksess av å tenke nytt der heller, så...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:32   #4
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det gjør jeg. De kalles Apple... Men, det ble jo ingen suksess av å tenke nytt der heller, så...

Samme tenkte jeg iPhone anyone?

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:39   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

iPhone anyone?

Biggie

Hehe, iFood!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 02:58   #6
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hehe, iFood!

Fort! Ta copyright på ordet før Devon leser det

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:51   #7
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Samme tenkte jeg iPhone anyone?

Biggie

Hehe alle veit at Apple har tatt store deler av markede med sin alternative mobil og alternative datamaskin.
Heia iPhone, Mac og Lavkarbo!!! Innovativ og alternativ livstil

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:24   #8
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Heh, nå var strengt tatt aldri iPhone alternativ på noen måte (er og har alltid vært gadgetfreak, så trust me.. :P). Den var derimot en utseende- og brukerinterface-messig ganske glattpolert versjon av tidligere QTec/HTC, Palm og Windows Mobile telefoner som aldri var vakre å se på men som fra et teknisk ståsted var bedre enn det iPhone 1 og 2 var, og det flere år i forveien.

Apple vinner som vanlig på design og fanatiske fanboys, for fra et objektivt ståsted er iPhone en rullestolbruker uten stolen sin i et hekkeløp med konkurrentene (primært Android telefoner).


Men over til det som faktisk var poenget. Devon skulle vært avsatt (om ikke avrettet. Gudene vet hvor mange liv han har ødelagt, ja, hvor mange han liv han har kostet)! Tar selvsagt meg selv i å bli litt for predikant til tider men jeg kan backe alt jeg argumenterer for med solid forskning og fakta noe jeg skulle ønske var mer utbredt på et forum som dette. Det hjelper ikke at vi kjemper for aksept, og når noen nye kommer hit ser de en diskusjon om ørelys der flere poster (selv en som liker til wikipedia) som påpeker at dette ikke støttes av forskning og faktisk har vist seg å være meget farlig blir fullstendig oversett og ignorert fordi folk "tror" på ørelys.. Setter oss ikke i et godt (øre)lys, vi må passe på å ikke synke til Devons nyvå av selvbedrag og fanatisme om vi ønsker å bli tatt seriøst og endre hvordan nordmenn ser på mat slik at vi kan utslette tull som type 2 diabetes!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:43   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Litt off-topic, men:
Merker at endel her inne konsekvent kaller Drevon for Devon. Har prøvd å finne ut av hvorfor de gjør det, og lurer på om Devon kanskje er en bøyd form av ordet devil, og at de føler at dette er et mer passende navn på denne mannen?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:56   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.




Det hjelper ikke at vi kjemper for aksept, og når noen nye kommer hit ser de en diskusjon om ørelys der flere poster (selv en som liker til wikipedia) som påpeker at dette ikke støttes av forskning og faktisk har vist seg å være meget farlig blir fullstendig oversett og ignorert fordi folk "tror" på ørelys.. Setter oss ikke i et godt (øre)lys, vi må passe på å ikke synke til Devons nyvå av selvbedrag og fanatisme om vi ønsker å bli tatt seriøst og endre hvordan nordmenn ser på mat slik at vi kan utslette tull som type 2 diabetes!

http://skepsis.no/
Lesing av denne siden gir litt bakkekontakt...

Ellers burde vi være flinkere til å legge inn linker til forskningsresultater her inne, nettopp under "nyheter/media"-delen av forumet

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:58   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Haha, det har jeg også lagt merke til. Og det klinger jo i grunnen ganske bra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:32   #12
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Tror navnet Devon kan være en blanding av devil og demon. Måtte bare si det, godt å få det ut.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:49   #13
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Tror navnet Devon kan være en blanding av devil og demon. Måtte bare si det, godt å få det ut.



HAHAHA! Dødsbra.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:06   #14
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: "Hitpiece" på førsteside i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

http://skepsis.no/
Lesing av denne siden gir litt bakkekontakt...

Ellers burde vi være flinkere til å legge inn linker til forskningsresultater her inne, nettopp under "nyheter/media"-delen av forumet

http://www.why-low-carb-diets-work.c...-calories.html

Denne er vel nærmest det jeg trenger av linker til den tyngste og beste forskningen.

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar

Emneord
dagbladet, devon, kosthold, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tommel opp for Dagbladet Cherry Nyheter / media 49 26-07-10 03:09
Dagbladet i dag! Linn H Ketolysekuren 60 04-09-07 18:10
Dagbladet i dag! Enid Lavkarbo generelt 4 22-08-07 16:08
Dagbladet i dag Sonny Lavkarbo generelt 0 01-02-07 15:59
Dagbladet I Dag! Tingeling Lavkarbo generelt 2 31-05-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no