Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hva gjør dere ift resten av familien?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 21:26   #1
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Hva gjør dere ift resten av familien?

Mannen min er redd for at han skal trille etterhvert. Han spiser det jeg skal ha og i tillegg karber.

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:28   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

og i tillegg karber.

Det er jo hans eget valg, som en voksen mann? Enhver voksen er ansvarlig for sitt eget kosthold....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:32   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Jeg har sagt til sambo at han antaglig kommer til å gå opp i vekt hvis han fortsetter å spise så mye karber som han gjør i tillegg til alt fett jeg spiser. Så da kutta han litt ned (les: potet og ris, spiser fortsatt mye brød, men litt midre sjokolade) og det ser ut til å gå fint, tror faktisk han har gått litt ned

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:38   #4
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Mannen min spiser som meg (lavkarbo) og barna våre får vanlig brød, ris eller poteter osv til middagen mens vi holder oss til grønnsaker. Sausene spiser vi alle sammen likt. Barna spiser youghurt og müsli osv også.

Er veldig ny her og har bare prøvd dette et par dager på alvor. Veldig spent på hvordan ukene fremover blir

Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:43   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Vi 3 spiser de samme måltidene, men guttene får potet, ris, pasta, sukker og hva enn de selv vil ha til, men hoveddelen av middagen er den samme, så de spiser det som blir ansett som normalt, mens jeg spiser i følge lavkarbo. De går ikke ned eller opp i vekt, og jeg prøver i såfall å gå ned

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:45   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Mannen spiser samme middager som meg, men spiser jo brød og karber ellers til måltidene sine. Til nå har det gått bra, sannsynligvis fordi han ikke kombinerer fett med karber under middagen, men han må jo passe på tenker jeg.

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:52   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Jeg lever lavkarbo, mann og barn lever redusert kabro.... de legger ikke på seg. Jeg har levd lavkarbo siden 2007 on/off men på heltid siden mai ifjor, ingen har gått opp i vekt. Så det går nok bra med din mann også.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 21:56   #8
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Jentungen (5 år) eter samme middag som meg pluss fullkornspasta de gangene hu vil ha det. Hu eter ikke så mye ta feite sauser og sånt da. Eller eter hu vanlige brødmåltider. Hos faren sin går det i karbo i lange baner, så jeg tør ikke helt å kjøre lavkarbo på hu når hu er hos meg.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:49   #9
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Hos er vi bare to stykker, gemalen og jeg. Han "gidder" ikke å lage noe mat sjøl, så han har "ufrivillig" gått ned 30 kg. Han kan til "nød" innrømme at han liker kostholdet vårt. Så her er det enkelt med matlaging.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 00:09   #10
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Hos er vi bare to stykker, gemalen og jeg. Han "gidder" ikke å lage noe mat sjøl, så han har "ufrivillig" gått ned 30 kg. Han kan til "nød" innrømme at han liker kostholdet vårt. Så her er det enkelt med matlaging.

Dette synest eg også er eit litt vanskeleg tema. Sambo lagar sjeldent middagen, og synest stort sett det er greit å ha salat til. Men han et jo knekkebrød til frokost, og har gjerne poteter til, dersom me t.d har fisk. Han et jo sausane og dressingane eg et, så eg tenker at det moglegeins blir mykje feitt for han. Han har også sagt at han ikkje trur at alt det feittet er bra. Når eg seier at han kanskje kan kutte ned litt på karboen, så vil han ikkje det.

Men vaksne folk får ta ansvar for eige kosthald

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 07:41   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Hos er vi bare to stykker, gemalen og jeg. Han "gidder" ikke å lage noe mat sjøl, så han har "ufrivillig" gått ned 30 kg. Han kan til "nød" innrømme at han liker kostholdet vårt. Så her er det enkelt med matlaging.

Uffda for en "trist" bivirkning min mann har gått ned 5-6 kg siden nyttår. Han spiste SÅÅÅÅÅ my drittmat iforbindelse med jobben før jul ser du at da gikk han opp. Men han har også innsett at når han unngår raskekarbohydrater så promper han mindre Det er jo fakta at menner har mer gass i tarmene sine enn damer og dette skal jo ut, i våres omkrets går lavkarbo kostholdet under "antigas food" og det stemmer ganske så godt.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 09:06   #12
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Jeg lager samme maten til hele familien, men de får i tillegg pasta, poteter etc. Det er ikke sikkert de går opp i vekt likevel, og i ditt tilfelle får mannen din passe på sin egen kropp.

Så lenge han ikke ligger høyt med samme fordeling som ketolyse, tror jeg det går fint. (75E% fett, 25E% protein og 5E% karbohydrater).

Spiser man mye høykarbojunkfood er jo ikke det noe bedre, tenker jeg... eller godis, potetgull og brus/øl.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 09:14   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva gjør dere ift resten av familien?

Har gitt opp når det gjelder min manns kost. I går gaflet han i seg snitzel og masse fritert chips til middag.
Jeg spiser lavkarbo og han kjører sitt eget løp i matveien.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser resten av familien? Oregano Spørsmål og svar 12 09-04-11 22:58
Hva med resten av familien? Olive Oil Spørsmål og svar 14 30-03-11 13:23
Hva med resten av familien ... mamz Generell diskusjon 20 17-09-10 23:14
Ketolysekur og resten av familien ireile79 Ketolysekuren 5 05-08-09 17:59
Hva med resten av familien? Megvel Ketolysekuren 9 30-11-07 07:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no