Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juni 2012- veie/måle-tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-12, 13:25   #51
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Den som ikke gir seg, vinner Stå på du

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 13:28   #52
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Takk for oppmuntring synsegulla

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 13:37   #53
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Da er det 1/12 og jeg har veid meg 72 kg ,dette er presis det samme som 1/11.
Vel...Hva skal jeg si ,føler meg bra,trener bra,spiser bra , men forstår jo at jeg må ta noen grep hvis jeg vil gå mere ned i vekt.
Kutte ned litt på kalorier ,eller løfte litt mere jern eller noe, får gå i tenkeboksen.
Er jo mulig jeg kan vente til 1/1 med å kutte ned,desember er en mnd. med mye god mat.....

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 13:42   #54
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Men har du mistet cm?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 16:54   #55
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Nå har jeg ikke målt meg hverken når jeg startet eller nå,ser at det ikke var lurt,men buksa som var trang for noen uker siden er veldig passe nå.
Det hadde jeg ikke tenkt på gitt,takk Synsegulla.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 17:36   #56
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Nå har jeg ikke målt meg hverken når jeg startet eller nå,ser at det ikke var lurt,men buksa som var trang for noen uker siden er veldig passe nå.
Det hadde jeg ikke tenkt på gitt,takk Synsegulla.

God helg.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 17:59   #57
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Da har jeg veid meg og veier 73,2 kg .Det er opp 1,2 kg siden 1/12 og jeg vet hvorfor,det er jula.Vet ikke helt om det var verdt det,men har nå spist julekaker og desserter både en og to og flere ganger.
Vel,nå har jeg kastet meg på ned til påske tråden og målet er under 70 kg til påske,så da er det bare å avsukre seg og trene videre.
Er ved godt mot og synes jeg har det bra.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:33   #58
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Har forsømt denne veie tråden ,men nå har jeg lyst til å kaste meg ut i det igjen .Ser her at jeg veide 72 kg 1/12 og veier 72 kg 1/6 Ja,ja har holdt vekt i et halvt år,det er jo slett ikke ille .Prøvde meg på påskeutfordring,under 70 kg,men var helt uinspirert .Prøver igjen nå .

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 19:00   #59
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Hei, får jeg være med eller er det for sent?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 19:31   #60
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Det er vel aldri for sent å hive seg ut idet ? Du er hjertelig velkommen .Denne veietråden er fra 2012 men det spiller kanskje ingen rolle ?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 20:05   #61
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Siden dagen jeg startet på var søndag, så blir måledata lagt inn på søndager (bortsett fra tickeren, den oppdaterer jeg hver dag for å måle opp- og nedgang fra dag til dag ) Er 180 cm høy. Har en gang i tiden veid 124,8 og gikk ned til 90.

Søndag 26.05.13
Vekt: 113,4
Midjemål: 124,5

Søndag 02.06.13
Vekt: 110,3 (-3,1 kg)
Midjemål: 123 (-1,5 cm)

Kan jo røpe at jeg har klart å komme under første delmål (110) og at jeg er superfornøyd med det! Gleder meg som en unge på juleaften til å se 99-tallet. Bare å ta på seg tålmodighetshatten

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:30   #62
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Vel som jeg har skrevet om før så har jeg stått stille på min m
Nye vekt i ca seks mnd.Når jeg nå har lyst til å gå videre ned så må jeg ta noen grep,men hvilke grep? Det har jeg ikke helt greid å bestemme meg for.Det er i hvertfall klart at alle små utskeielser må bort,vekk med nøtter,mørk sjokolade,vin (bortsett fra helt spesielt sosiale sammenhenger) .Men er dette nok eller må jeg også kutte fløte i kaffen og ost i omeletten ? Jeg prøver en uke og ser hva som skjer.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 11:30   #63
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Hvis du kutter de opplagte utskeielsene som du nevner, så er du på god vei. Ikke kutt fløte eller ost, det er viktige fettkilder. Min tanke er at fløte og ost er essensielle matvarer i mitt hus, om det er i mat eller som måltid i seg selv. Lager eggemelk av egg og smør + kaffe (da blir det en god kaffe latte), og der kan det være en dæsj fløte i. Generelt fløte i kaffen. Ost med peanøtter rulla inn til kveldsmat. Det er uendelige muligheter for variasjon. Bruk det for hva det er verdt, men vær strengere på andre områder. Det fins en rekke med sukkerfrie (eller tilnærmet sådan) rød- og hvitviner. Jeg har en oversikt dersom du er interessert.
Det er også helt naturlig at kroppen når et platå, altså at vekttapet flater litt ut. Det er sunt og positivt for kroppen. For mange er det hud som skal trekke seg sammen, noe som krever energi for kroppen, og da brukes den energien du inntar daglig og ikke det som er lagret. Men la det være slik, ikke slutt å spis. Det er normalt med platå ved hormonelle påkjenninger, stress, sorg, ferie osv. Kroppen innstiller seg veldig etter hvordan hjernen og følelseslivet vårt har det. Dersom du trener i tillegg er det naturlig at vekten ikke går like raskt ned eller at man opplever platå ved iherdig trening. Muskeldannelse krever energi og muskler veier også mer enn fett. Tenk at det du gjør er for helsa, ikke for å gå ned i vekt. Vekttapet kommer naturlig når du blir litt strengere på hva du spiser. Jeg kutter alt av søtt (saft, pastiller, lett-brus), for da får jeg mindre sukkersug. Bare tips

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 15:29   #64
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Takk for gode tips,jeg prøver en uke uten utskeielser og ser om ferden ned starter igjen .
Du virker så motivert og skjerpa så du får det sikkert bra til,jeg heier på deg

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 15:52   #65
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Kom på det med sukker sug Pruttilutt,jeg er helt enig med deg,det enkleste er å kutte alt som minner om søtt.Hvis jeg ikke gjør det vil jeg hele tiden bli plaget av Div. Lyster, som alle går i retning sjokolade.Det er så slitsomt å bruke mye energi på å motstå lyster.Bedre å kutte helt.Jeg kjenner det klør på ryggen,er nok englevingene som vokser ut.......

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 16:00   #66
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Tror det der med englevingene må være det kuleste svaret jeg har sett i mitt liv! Ler realt her! Herlig!

Jeg har funnet ut at det lureste man kan gjøre er å være superstreng i en periode, gjerne de 10-12 første ukene. Deretter kan man begynne planlegge. Poenget er at man må føle at man har kontroll, på både utskeielser og hva som er tillatt og ikke. På denne tiden blir man også kjent med kroppen sin på nytt, man oppfatter sult og behov på en annen måte, og sukker/søthungeren er egentlig bare en utfordring blant så mange andre. Det høres klissete ut, men puss tennene når søthungeren kommer. Ev. spis noe eller drikk en kaffe med fløte i. Sukkersøthungeren kan også trigges av at man ikke har fått i seg nok fett.

Jeg er skjerpa og veldig målretta nå

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 10:55   #67
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Kutte alt som ligner søtt skrev jeg,var ikke mange timer etter så lagde jeg is av fløte,egg og fryste bær.....Så lenge varte de englevingene ,sukk.
Men gjort er gjort og ellers går alt riktig bra,nå ut på joggetur.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 11:21   #68
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Mmm, iiiis Det var nå ikke det verste du kunne laget, og fløten gir fett Dæsj innpå med vann etter slike ting som er i gråsonen.

Kommer snart på med lettvint løsning for oss som elsker iiiis i sommervarmen, ingen fett eller proteiner, men veldig lavt innhold av karbos, så til nød og kos, så skal i alle fall jeg tillate meg en i ny og ne

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juni 2012 aragorn Ketolysekuren 157 11-07-12 19:58
Treningstråden for juni 2012 gamlebyen Trening 190 02-07-12 22:11
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
Når måle ketose tulippa123 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 21-03-11 19:09
Måle- og veiedag i dag! only39 Ketolysekuren 2 13-10-10 03:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no