Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny her!:-)

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 19:43   #1
flokis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
flokis er på en erverdig vei

Ny her!:-)

Hei! Da har jeg altså tatt steget inn hit for å skaffe inspirasjon og gode tips til å gå ned i vekt. Jeg er 172 og veier 108 kg, noe som er alt alt for mye. Jeg har allerede gått ned 6, men det har nesten stoppa litt opp her. Målet er å veie 70 kg.

Har tatt meg selv i nakken nå og skal begynne å trene en god del. Er medlem på treningssenter og liker meg godt på gruppetimer som zumba, spinning og bodypump. Er dette en effektiv treningsmetode for å gå ned i vekt? eller må jeg trene på apparater i tillegg? Målet er å være med på gruppetime 6 dager i uka. I tillegg til treninga på senteret går jeg tur med hunden i minimum en time hver dag.

Tar i gjerne i mot tips for trening og mat som virkelig funker, samt hva og hvor mye man skal spise til hvert måltid!

flokis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:49   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Ny her!:-)

Velkommen hit Du er ambisiøs når det gjelder trening, det skal du ha!! Masse lykke til. Du skal spise til du er mett

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:36   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny her!:-)

Opprinnelig lagt inn av flokis, her.

Hei! Da har jeg altså tatt steget inn hit for å skaffe inspirasjon og gode tips til å gå ned i vekt. Jeg er 172 og veier 108 kg, noe som er alt alt for mye. Jeg har allerede gått ned 6, men det har nesten stoppa litt opp her. Målet er å veie 70 kg.

Har tatt meg selv i nakken nå og skal begynne å trene en god del. Er medlem på treningssenter og liker meg godt på gruppetimer som zumba, spinning og bodypump. Er dette en effektiv treningsmetode for å gå ned i vekt? eller må jeg trene på apparater i tillegg? Målet er å være med på gruppetime 6 dager i uka. I tillegg til treninga på senteret går jeg tur med hunden i minimum en time hver dag.

Tar i gjerne i mot tips for trening og mat som virkelig funker, samt hva og hvor mye man skal spise til hvert måltid!

Ser kostholdsfilosofien din er Grete Roede... jeg antar du har tenkt og legge om til et lavkarbokosthold?

Siden du trener bodypump får du vel en del styrketrening - men om du synes det er ok kan det være greit og få en PT til å legge opp et program til deg et par ganger i uka som trener de største musklene for litt ekstra effekt

Når det gjelder hvor mye og hva man skal spise - er dette en liten vitenskap i seg selv. Du kan starte med og følge denne - mens du leser deg litt opp på hvilke retninger innen lavkarbo som føles naturlig for deg og følge. Du kan lese litt mer generelt om lavkarbo og retningene i en fin artikkel her.

Tilslutt - en svært viktig tråd med den informasjonen en nybegynner på lavkarbo vil trenge i løpet av def første ukene, nemlig arnakristins nybegynnertråd.

Les deg gjennom det jeg har linket til - og så anbefaler jeg at du velger en retning og følge de første par mnd siden det er noen fallgruver man kan falle i i starten. Etterhvert kan du tilpasse kostholdet slik du ser er best for deg - men ikke før du har litt mer kunnskap

Ønsker deg lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:07   #4
flokis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
flokis er på en erverdig vei

Sv: Ny her!:-)

Skal legge om til lavkarbo ja, og tusen takk for mange nyttige tråder og råd!

flokis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:04   #5
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Ny her!:-)

Lykke til!!

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no