Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-06, 21:15   #326
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Komler (som jeg ikke spiste) salt kjøtt, vossakorv, stekte baconbiter i masse baconfett, kålrabi. Bringebør og piska krem til dessert. Middag hos mor & stefar.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 18-09-06, 12:40   #327
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Biffstrimler med soppstuing og dampet brokkoli

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg
Gammel 18-09-06, 13:18   #328
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha hamburger (98% rent kjøtt, kjøpt i sverige) med ost, speilegg, felix ketchup uten sukker og french senep med 0g net carb.

Gleder meg!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen.
Gammel 18-09-06, 17:08   #329
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt torskefilet m/løk og squash.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 18-09-06, 18:19   #330
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag er det Jamies ovnsbakte torsk igjen. Denne gangen med cherrytomater, frisk baslikum, mozzarella ost og parmesan ost. Serveres med blomkålmos og dampa brokkoli.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 18-09-06, 21:04   #331
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

kyllingfilet med salat(agurk,tomat,feta ost,kina kål)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
Gammel 19-09-06, 11:38   #332
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

i dag blir det hamburger,tenkte jeg skulle prøve å mekke sammen noe hamburger brød,spennende..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
Gammel 19-09-06, 12:21   #333
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha til middag i dag..
Etter snakk om hamburger ost, fikk jeg lyst på det...

Eller kyllingfilet fylt med masse digg...fetaost, parmesan, smør (+ mer i en herlig blanding)....

*sikle*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-09-06, 19:46   #334
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

tror jeg må lage Quesadillas i dag jeg....... med masse cheddar !


Og det gjorde jeg. (Lagde nok til to personer)

100 gram kyllingkjøtt i småbiter, 1/2 rød løk hakket, 150 gram engelsk cheddar revet + nykvernet pepper (evt. meksikansk krydderblanding). Rørt sammen.

6 low carb tortillas

Stekepanne på plata (styrke 4), legg på en tortilla, fordel 1/3 av kylling/løk og ostemiksen oppå. Legg en tortilla oppå. Når ost nesten smelta, snu og stek på andre siden. Legg over på tallerken med tørkepapir på. Del i 4.

Gjenta med tortilla 2 og 3. Anrett på tallerken runt små skåler med salsa, rømme og guacamole.... server ! Gjerne med en liten salat ved siden av !

Namme

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 19-09-06, 21:53   #335
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Svinekoteletter med blomkålmos, og fløtestuet champignon og kantarell.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-09-06, 16:15   #336
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

kjøttkaer med ketchup(uten sukker)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
Gammel 20-09-06, 16:53   #337
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Og det gjorde jeg. (Lagde nok til to personer)

100 gram kyllingkjøtt i småbiter, 1/2 rød løk hakket, 150 gram engelsk cheddar revet + nykvernet pepper (evt. meksikansk krydderblanding). Rørt sammen.

6 low carb tortillas

Stekepanne på plata (styrke 4), legg på en tortilla, fordel 1/3 av kylling/løk og ostemiksen oppå. Legg en tortilla oppå. Når ost nesten smelta, snu og stek på andre siden. Legg over på tallerken med tørkepapir på. Del i 4.

Gjenta med tortilla 2 og 3. Anrett på tallerken runt små skåler med salsa, rømme og guacamole.... server ! Gjerne med en liten salat ved siden av !

Namme

Oj!! Dette låt Kjempe gott ut!!!!!! Men disse tortillasen finns ikke i norge va??

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-09-06, 18:46   #338
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hjemmelagde karbonader, sherrytomater, stekt løk og litt stuet kål

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-09-06, 18:58   #339
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Oj!! Dette låt Kjempe gott ut!!!!!! Men disse tortillasen finns ikke i norge va??

Ehh.... neeeeei, det gjør de nok ikke. Det er mama Lupe's low carb tortilla (store) - egenimport fra USA. Men det var noen her inne som hadde fått kjøpt dem i nettbutikk.

www.dialife.dk sender til Norge om du sender dem mail og bestiller (jeg har sendt mail og spurt og de svarte ja !).

Du kan sjekke om disse sender til Norge:

http://www.netrition.com/

http://www.thelowcarbgrocery.com/

http://www.lowcarbluxury.com/store-ethnic.php

http://www.low-carb.com/products.html

http://hlc.merchantcart.net/mainshop...&Show=PURCHASE

http://www.lowcarbnexus.com/categories/categories.html

http://www.lowcarbshopping.co.uk/pro...ageHistory=cat

http://www.dlitesemporium.com/candysmisc.htm

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 20-09-06, 18:59   #340
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Takk Nille

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-09-06, 20:54   #341
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

silje sin berømte fantastiske ûber supre pølsegrateng

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
Gammel 21-09-06, 17:56   #342
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

i dag ble det spekeskinke med tzaziki(eller hvordan det skrives) en boks rømme,hvitløk,salt pepper 1 agurk...nam nam

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
Gammel 21-09-06, 20:03   #343
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

*Mett*

1/2 løvburger (stekte 1 hel , men orka jammen meg ikke) -tar den til kvelds
Terina pizzafyll (varmet, blandet med litt fløte og la oppå burgeren)
Hjertesalat, agurk, blomkålmos (fra i går) og rømme ved siden av...

Dette var bedre enn snop....

OG..jeg hadde engelsk cheddar ost oppå toppen av burger+pizzafyll

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-09-06, 23:04   #344
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Karen B's kylling med bacon, fløte og timian

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 22-09-06, 13:42   #345
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha fløtegratinert brokkoli med lavkarbopølser og ost på toppen

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 22-09-06, 15:45   #346
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ferdiggrillet kylling med salat og dressing..(ikke bestemt hva slags ennå)...
*slurp*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-09-06, 19:09   #347
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekte i gaar en svinestek som jeg hadde blomkaalstappe og fet floetesaus til. Saa da var halve middagen ferdig for i dag ogsaa, da det blir en god rest av en slik stek.

I dag.
Strimlet svinekjoett med wokede groennsaker og jukse-ris. Hadde mye olje og deilig krydder i woken, og hadde en god klatt creme-fraish til. Synes c-f er greit aa bruke naar det er mye smak i selve maten, siden den er mer noeytral enn roemme. Roemmesmaken synes jeg ikke passer til thai-inspirert mat, men noe maa man jo bruke for aa faa opp fettprosenten!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 22-09-06, 19:37   #348
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fløtestekte nakkekoteletter

med stekte kantareller og dampa brokkoli

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 22-09-06, 20:19   #349
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

fårikål....mmm d e så godt, men siden d e litt karber i kål, blei d "masse" kjøtt og bare 100gr kål..men d va kjempe godt

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-09-06, 22:05   #350
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt laksefilet med saus av hvitvin, vårløk, hvitløk, ingefær og koriander - pluss creme fraiche - det var supergodt ! I tillegg blomkål/sellerimos og blandet salat...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE...
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no