Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

LCHF newbie - hvor mye mat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 13:34   #1
Bambee
Nytt Medlem
 
Bambee sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 1
Bambee er på en erverdig vei
Question

LCHF newbie - hvor mye mat?

Jeg har nettopp startet på LCHF og lurer primært på hvor mye mat jeg skal/kan spise pr dag. Har jo fått høre at man ikke skal telle kalorier på et slik kosthold, noe jeg er veldig glad jeg slipper, men hvordan vet man da hva som er for mye/lite? "Spis til du er mett", har jeg lest, men det er ikke alltid mett er mett..

Jeg er normalvektig, er 163 cm høy og veier rundt 61 kg. Jeg er over gjennomsnittet muskuløs da jeg har trent mye tung styrke i flere år. Hovedgrunnen til at jeg vil prøve LCHF er dermed ikke for å gå ned i vekt, men etter en konkurransedeff her i vår føler jeg at sultfølelsen og søtsuget tok helt overhånd og at dette er noe LCHF kan hjelpe på (noe det så absolutt gjør så langt). I tillegg har magen min blitt mye bedre, ikke lenger oppblåst, som også er et stort pluss! Det vil ikke si at jeg ønsker å legge på meg mer fett, har heller litt til overs jeg vil kvitte meg med.. Ikke mye, men litt.

Vil LCHF være noe for meg?

Bambee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:27   #2
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: LCHF newbie - hvor mye mat?

Dytter litt for deg jeg!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:05   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF newbie - hvor mye mat?

Nå kan jeg bare snakke ut i fra mine egne erfaringer, men jeg opplevde en periode med økt sultfølelse og søtsug etter jeg la om til lavkarbo/ketogent kosthold. Syntes jeg spiste enorme mengder mat, og var fysen hele tiden. Det gikk over, og nå spiser jeg to store måltider pr. dag. Og er nede i matchvekt For min del brukte kroppen lang tid på omstillingen til fettforbrenning fra "vanlig" kost - men dette er jo veldig individuelt. Jeg veier ikke maten min, så jeg vet ikke hverken antall kalorier eller fordeling av energiprosent i maten. En spisedag hos meg kan se slik ut:

Lunsj (spiser ikke frokost): 1 karbonade med løk/CF (creme fraiche), 2 kokte egg med meierismør
Er det veldig lenge til middag drikker jeg fløtekaffe eller tar en neve nøtter i bilen på vei hjem
Middag: 200 g entrecote, kryddersmør, asparges

Eller en annen dag:
Lunsj: Salat med mye protein (skinke/kylling), paprika, fetaost, oliven. Eggerøre med meierismør
MM: Nøtter eller fløtekaffe
Middag: Nakkekotelett med saus (bearnaise, fløtesaus eller lignende), brokkoli.

Tallerkenen er ganske full til begge måltider, men måltidene varer jo leeeeenge Eneste gangene jeg har søtsug er om jeg har slurvet med fettet eller skal ha mens. Uka før mens lager jeg meg ofte noe lavkarbogodt; lavkarbomuffins, lavkarbovafler, eldorado sjokoladepudding (med halvparten fløte og melk) el.l.

Nå kan jeg lite om styrketrening eller deffing, men jeg vil tro at kroppen din som har vært gjennom en slik sultperiode vil takke deg for et kosthold med mer energi

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte skal jeg spise med lchf? sillygoldie Spørsmål og svar 8 08-06-11 23:46
Grønnsaker, hvor mye på LCHF? Paris Lavkarbo generelt 7 12-09-09 15:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no