Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
13-10-09, 11:14 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
|
PCOS og ikke spesielt overvektigHei! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
13-10-09, 11:27 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigMan kan fint ha PCOS uten å være overvektig!
13-10-09, 11:28 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigVel, jeg har såvidt jeg vet ikke PCOS, og jeg er ekstremt overvektig. Jeg blir feks gravid om jeg bare ser på mannen og ikke bruker prevensjon..Aldri hatt mensturasjonsforstyrrelser el.l. Jeg er vel kanskje bare unntaket? |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
13-10-09, 11:55 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigDe som har greie på sånt mener det er ekstremt store mørketall ang PCOS, og at det stort sett bare er overvektige det blir diagnostisert på pga at man har begynt å se en sammenheng der. Man kan fint være normalvektig, og til og med undervektig.
15-10-09, 22:08 | #5 |
Juniormedlem
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektig
Var det jeg også hadde fått med meg, men ble jo litt usikker når jeg leste at man kunne utvikle PCOS ved fedme etc... tusen takk for alle svarene. Ble litt klokere nå Sist redigert av Photobscura : 21-10-09 kl 22:30. Årsak: Rettet opp i sitatklammer |
17-10-09, 10:36 | #6 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
|
Jepp, det var godt sagt. Der har du meg, til dømes. Det er ein ond sirkel det der. Legg ein på seg meir blir hormona berre meir på bærtur, og dess meir dei forvillar seg vekk på bærturen, dess meir går ein opp. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
21-10-09, 21:07 | #7 |
Juniormedlem
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigsynes i grunn det er ganske så urettferdig. Skulle gitt mye for og slippe problemet med å legge på seg lett....Blir veldig misunnelig på alle som bare kan spise og spise men ikke legge på seg. |
21-10-09, 21:18 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Ja, kanskje det. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
21-10-09, 21:36 | #9 |
Juniormedlem
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigja det er sikkert sant, men synes det er tungt å hele tiden skulle være nødt til å tenke over hva jeg skal og kan spise. Syntes det var vanskelig å finne noe til middag før jeg begynte med lavkarbo, så er overhode ikke noe lettere nå |
21-10-09, 23:50 | #10 |
Seniormedlem
|
Jeg burde skjønt før at kroppen min vet bedre hva som passer den enn ernæringsrådet gjør..
Det blir lettere når man kommer inn i det. Nå blir jeg helt satt ut om jeg plutselig skal lage middag til karbofolk
01-07-10, 22:36 | #11 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigMan kan helt klart ha PCOS og være normalvektig. Jeg har PCOS og insulinresistens. Jeg har nok hatt insulinresistens veldig lenge (kanskje fra før puberteten, sa legen), men både den og PCOS'en viste ikke sine verste symptomer før jeg sluttet på p-piller en periode for 4,5 år siden. Da begynte jeg å rase opp i vekt og få en masse andre "hormonsymptomer", og ble til slutt diagnostisert med PCOS. Inulinresistensen tok det lenger tid å få diagnostisert, fordi jeg på tross av vektøkningen fortsatt var normalvektig. Eksperten jeg endte opp med forklarte meg at det sannsynligvis er insulinproblemene som kom først, og at jeg som følge av dette utviklet PCOS med cyster, og så var snøballen i gang med å rulle, eller en ond sirkel var i gang, om du vil... |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
12-07-10, 00:46 | #12 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigHei Noen med PCOS som er normalvektig men som har en deigete mage og flesk på innside øvre lår, altså ikke mellomrom mellom lårene, de gnisser og det er ubehagelig med trange bukser Tenkte å spørre om dette er noe felles med oss som har pcos? Dette er rent umulig å få bort, jeg har værtfall prøvd og prøvd, men det går ikke vekk!! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
12-07-10, 00:59 | #13 |
Seniormedlem
|
Desverre ikke mye å hente for PCOS, siden det ikke regnes som en diagnose, men som en samling symptomer....
13-07-10, 18:25 | #14 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger.
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigJa, men klarer ikke alene å starte opp det opplegget, trenger hjelp, er det noen som har tips om hvordan jeg skal klare å starte/ gjennomføre det? Og også spesielt med tanke på at jeg skal studere til høsten, hvor det kommer til å bli mange fristelser og lette beslutninger. Er det noen plasser i tr heim hvor man kan bli kurset?? leger som kan mye PCOS og kosthold? |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
31-07-10, 12:03 | #15 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
|
Sv: PCOS og ikke spesielt overvektigVet ikke om dette hjelper, men lege Hexeberg er flink i forhold til dette. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
Emneord |
fedme, ketolysekur, pcos |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jeg er jo overvektig, så hvorfor ikke si det rett ut? | Lotta67 | Generell diskusjon | 11 | 27-09-09 12:15 |
Føler meg ikke overvektig lenger | Paris | Generell diskusjon | 5 | 25-09-09 22:28 |
Ikke overvektig - men ... | bodilla | Ketolysekuren | 3 | 03-12-08 20:29 |
Nå er jeg offisielt ikke overvektig lengre | rez | Ketolysekuren | 21 | 25-02-08 20:34 |
Spesielt med ketoseslankere? | rulletrollet | Ketolysekuren | 6 | 15-09-07 16:36 |