Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
02-02-11, 22:42 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
|
Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteJeg blir så frustret, dette er tredje gang jeg prøver meg på Ketolyse/LCHF. Hvergang blir jeg utrolig kvalm, og noen ganger kaster jeg opp. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
02-02-11, 23:17 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteKlarer du å bruke kokosolje (den uten smak)?
02-02-11, 23:38 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteDersom du er riktig medisinert, kan du ikke bruke lavt stoffkifte som unnskyldning for å ikke gå ned i vekt. En veninne av meg har gått ned nesten 20kg de siste 18 månedene og hun har slitt med lavt stoffskifte i mange år.
02-02-11, 23:47 | #4 |
Medlem
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteJeg har akkurat begynt på medisiner, og er ikke riktig medisinert enda. |
02-02-11, 23:53 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifte
Venninnen har brukt helt vanlig Levaxin i flere år nå. Hun var kjempedårlig ganske lenge, men det tok litt tid før de fant ut hva det var. Hun ble satt på medisiner, økte dosen 2 ganger til 100mikrogram og har siden blitt helt frisk igjen, heldigvis!
03-02-11, 00:01 | #6 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteJeg spiser ikke synlige fettrander og masse smør jeg heller, men jeg kan like avokado, egg, olje og ost som ikke er for fet. Det finnes ost fra synnøve finden med 10% fett. DEn går an synes jeg.Kokosmelk er også fettrikt og godt. Du kan også bake noe som skjuler fettet(smør/cocosa/olje) på en måte. Jeg ville forsøkt å spise meg vant og ta hensyn til grensene for hvor mye,jeg, og vært raus med grønnsakene ,om jeg var deg. Mange må tilvennes fettmengdene siden mange har hatt fettfobi tidligere. Du kan forresten også spise røkelaks, laks, ørret, makrell kanskje? Med rømme og salat smaker det friskt. Vil du, får du det til på et vis. En omlegging av kostholdet trenger ikke skje over natta.Du kan f.eks begynne med å kutte ut de matvarene med høyest GI som korn, ris etc. Begynne med Fedon og tilvenne deg et strengere lavkarbo-kosthold. Et annet tips er å se gjennom oppskriftene til Torkil og andre lavkarboguruer. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
03-02-11, 10:25 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteJeg har også gått på 100-150 mikrogram levaxin i nesten 15 år. Etter å ha gått på LCHF i 4-5 mnd sluttet jeg med Levaxin. Jeg er ikke i tvil om at kostholdet er årsaken til at mine stoffskifte plager forsvant. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
03-02-11, 11:08 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifte
Bare slenge med min erfaring med lavt stoffskifte og lavkarbo |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
03-02-11, 13:10 | #9 |
Medlem
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteTusen takk for gode svar! |
20-02-11, 20:53 | #11 |
Medlem
|
Sv: Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifteTusen takk for gode svar! |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavt stoffskifte | FantasiJenta | Stoffskifte / hormonproblemer | 6 | 06-10-10 19:42 |
Lavt stoffskifte | Mettesen | Stoffskifte / hormonproblemer | 1 | 03-03-10 17:41 |
Lavt stoffskifte? | Distrea | Stoffskifte / hormonproblemer | 5 | 17-06-07 22:14 |
Om kosthold, overvekt, valg og vanskeligheter ... | Teletubbien | Lavkarbo generelt | 11 | 17-05-07 16:38 |
Lavt stoffskifte? | Enid | Fysisk og mental helse | 11 | 24-03-07 00:26 |