Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Ivrig og forvirret

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-08, 21:08   #1
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien
Question

Ivrig og forvirret

Jeg er helfersk som lavkarbo og leser meg gul og blå på atkins, fedon, ketolyse m.m. Jeg har bare startet jeg.. Kuttet ut brød, pasta, ris og poteter.. Spiser tilgjengjeld MASSE ost, og annet fett. Blir dette helt feil? Må man ha en slik intro uke først?? Hva kan man forvente å gå ned i vekt pr uke etc..

søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 21:12   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ivrig og forvirret

Først og fremst: velkommen! Og fine nicket

Det kan være lurt å velge seg en teori, men å legge litt sånn om mens man bestemmer seg er bare finfint, og vil sikkert gjøre overgangen lettere når man alt er inne i det rette tenkemønsteret.

Du høres ut som du er en ketolyse-person, der spiser man 15-20 gr kh i starten, og kan spise så mye ost man vil (sånn i utgangspunktet i alle fall, det er jo et metningspunkt for alt ), Atkins er ganske likt, men man må begrense meieriproduktene en del de første fjorten dagene i induksjonen (introduksjonsfasen av dietten).
Dersom du er glad i fett, så er ikke Fedon fullt så raus på det.

Masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 21:49   #3
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Ivrig og forvirret

Tusen takk for raskt svar. Føler at lav karbo i en eller annen variant vil være det rette for meg. Må bare finne den måten som jeg kan leve med leeenge. Ikke som kortsiktig kur.. Spennende dette her. Har også fått lurt gubben til å prøve. Hehe. som sagt.. blir spennende dette her..

søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 21:52   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ivrig og forvirret

Men når det gjelder både Ketolyse og Atkins, så er det snakk om å legge om til mer generell lavkarbo på lang sikt, men disse diettene er nok mer effektive når det gjelder både vektnedgang og få "ting på plass", hormoner, sånne ting.

Når man begynner å nærme seg normalvekt, så finnes det oppskrifter i begge diettene om hvordan man legger seg på det nivået man ønsker å leve på resten av livet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 21:59   #5
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Ivrig og forvirret

Hei,

Jeg er også ny og har valgt Atkins som min lavkarbo variant. Ville bare tipse deg om at det står ganske detaljert info under kostholdsfilosofi som kan hjelpe deg med å velge eller å finne ut hvordan du har lyst til å spise.

Lykke til med vektnedgangen!

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 15:13   #6
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Ivrig og forvirret

Tusen takk, lykke til med vektnedgang hos deg også Kiera! Ser jo at det allerede går som smurt! Hvordan får man til en slik stav som viser vektnedgangen...? Den som heter Tickerfactory eller no...

søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 15:16   #7
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Ivrig og forvirret

Ang få orden på ting... Føler jeg har sett lyset jeg nå.. Har holdt på med lavkarbo ca 3 uker.. Candida infeksjonen jeg har hatt på armene i mange år er endelig borte.. Tenker at et stabilt blodsukker vil absolutt ha innvirkning på min særdeles slitsomme pms.. I tillegg til at jeg føler meg Sunn! - og skal bli slank!!

søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 15:20   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ivrig og forvirret

Gå innpå søk, og avansert søk, helt øverst, og søk på ticker.. det er sikkert hundre tråder på det

Velkommen!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:53   #9
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Ivrig og forvirret

Du kan bare klikke på min ticker. På siden som dukker opp finner du en knapp som heter: Create your own ticker. Der velger du bar og peker og legger til din info.

Lykke til!

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 11:07   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ivrig og forvirret

Yeah, kjempefint nick
Er vanskelig å si hvor mye du kommer til å gå ned. Det avhenger jo av hvor mye kroppen din vil ned=)
Så du må nesten bare vente og se=)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 11:35   #11
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Ivrig og forvirret

Hei, og velkommen hit

Her er en oppskrift på hvordan du får ticker i signaturen din:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14078

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 15:35   #12
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien
Wink

Sv: Ivrig og forvirret

jaggu er det mye hyggelige folk her inne også! Tusen takk for alle tips, hjelp og velkomner
nå¨skal jeg inn å forandre på ticker`n min. En kilo til ned.. Nemlig!!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater mia1982 Ketolysekuren 14 28-06-07 12:10
Forvirret villebill Ketolysekuren 15 06-05-07 11:56
????? forvirret jag.. Fridolina Spørsmål og svar 3 22-06-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no