Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 11:15   #1
Carla1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Carla1 er på en erverdig vei

Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Hei.
Jeg er helt fersk her inne og har akkurat startet med lavkarbo-kosthold. Og i den forbindelse har jeg noen spørsmål......startet for 1 og en halv uke siden med lavkarbo. Har gått ned 1,3 kg siden da, men veide meg på vekten i dag og da viste den 1 kg opp igjen!! Skal sies at jeg har mensen akkurat nå, men burde vel ikke ha gått opp 1 kg av den grunn....? Og en annen ting er at jeg drikker ca. 1 liter cola-light om dagen. Dette inneholder jo ikke noen karbohydrater, så kan jeg fortsette med det? Er nemlig ikke glad i vann, selv om jeg prøver å drikke 1/2 liter om dagen I tillegg drikker jeg kaffe med melk, ca. 3 kopper om dagen. Mitt mål er IKKE å gå i Ketose, men ligge på ca. 50 karbohydrater om dagen (max). Ønsker å gå ned 5-7 kg.

Carla1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:22   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Det er nok bare vann og/eller mage/tarminnhold, det er "umulig" å legge på seg et kilo fett ila et døgn .

For noen virker cola light/zero/annen sukkerfri brus som vektstoppere og de kan være med på å opprettholde et søtsug.
Det beste er vann (eller farris).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:29   #3
Carla1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Carla1 er på en erverdig vei

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Takk for svar. Nei, er vel ikke akkurat 1 kg fett jeg har lagt på meg. Føler heller bare at jeg da har stått på stedet "hvil" siden jeg startet, og dermed redd for at jeg gjør noe galt. Men håper og tror at jeg sakte men sikkert går ned de kiloene jeg ønsker

Carla1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:54   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Du bør være klar over at noen kommer på ketosevippen runt 50. Det er best å være ute eller inne. For vippen er vond.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:52   #5
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei
Question

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du bør være klar over at noen kommer på ketosevippen runt 50. Det er best å være ute eller inne. For vippen er vond.

Ny her jeg og, slenger meg på!

Hva mener du med "vond"?

Hvordan vet dere om dere er i ketose? Bruker dere sånne sticks?

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:38   #6
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Jeg gikk også kjapt ned noen kilo første uka, så gikk jeg en opp igjen,
og etter det løsnet det liksom for meg

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:41   #7
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Stix er en god pekepinn, samme med acetonånde.
Når det nevnes inn og ut av ketose kan være vond, så er det simpelthen fordi overgangen til ketose kan gi hodepine, svimmelhet, kvalme, skjelvinger og ekstreme sukkerabstinenser, på lik linje som ut av ketose kan gi magevondt i form av romling, kraftig luftproduksjon, diare og obstipasjon. Her kan man også oppleve hodepine og generell uvelhet.
Alle disse bivirkningene er ufarlige, men særdeles ubehagelig. Kan være greit å holde seg på en grense som ikke gir en slik ubalanse da det utsetter kroppen for unødig stress.

Kan nevne at de fleste i ketose kommer etter en tid til den formeningen om at kroppen både fungerer bedre; mindre væske i ledd og vev, bedre konsentrasjon, hukommelse, organfunksjon i form av mindre produksjon av insulin (for diabetikere), mer energi og humør.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:33   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny lavkarbo-spiser spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

...........organfunksjon i form av mindre produksjon av insulin (for diabetikere)


Type1- diabetikere er jo det fordi de ikke produserer insulin i det hele tatt(med visse unntak).
Type2- diabetikere produserer (som oftest) noe insulin, men den virker for dårlig eller det er ikke noe til en stor kropp.....

Fordelen for diabetikere er som for andre, blodsukkeret blir mer stabil og dermed lettere å kontrollere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vesla spiser lavkarbo av fri vilje taraquin Barns kosthold 3 14-07-11 15:40
Hva spiser dere til frokost på lavkarbo? sunnereliv Lavkarbo generelt 16 02-05-10 16:45
Til dere som spiser egenkomponert lavkarbo H.J.E Lavkarbo generelt 15 23-01-10 21:54
Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt? Imse Lavkarbo generelt 45 15-04-09 16:53
Noen spørsmål om hva dere spiser joggebukse-jenta Ketolysekuren 9 31-01-08 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no