Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-08, 00:46   #1
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Jeg skal feire bursdagen min førstkommende lørdag. Selv lever jeg på lavkarbomat om dagen, dog ikke helt strengt, men har ikke lyst til å skjeie helt ut heller... Det er greit når man er alene og lager mat til seg selv og da kan lage og spise hva en vil. Når jeg nå skal ha gjester syns jeg situasjonen er en annen. Jeg anses absolutt ikke som overvektig, så dersom jeg skal servere noe lavkarbo må det skje diskret..

Noen som har noe tips til grei festmat for 12 stykker?

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 00:48   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Taco!! Da spiser jo hver og en det han/hun kan/ liker /vil ha!!

Genialt enkelt, ganske enkelt genialt!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 00:52   #3
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

...eller tapas...

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 00:55   #4
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

se på denne:http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=tapas

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:31   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

eller en skikkelig treretters. Du kan f.eks ha scampi og kamskjell på en seng av salat med en liten dæsj sennepssaus over.
Til hovedrett kan du ha stek, oksestek, reinsdyr med tilbehør. (du kan jo bare droppe poteten. Til dessert er det fantastisk godt med frukt og sjokoladesaus. Sukkerfri sjokolade blandet med fløte gir en fantastisk saus. Dette er da ganske lavkarbo? :-)

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:08   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Eller denne: TEXMEX buffet

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:11   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Til dessert er det fantastisk godt med frukt og sjokoladesaus. Sukkerfri sjokolade blandet med fløte gir en fantastisk saus. Dette er da ganske lavkarbo? :-)

Vel, det er veldig godt, men frukt er jo ikke veldig lavkarbo da....
Men det går jo an å smake litt

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:12   #8
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Takk for gode tips - da gjenstår det bare å velge!!! Men det er jo leeenge til lørdag ;-)

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:09   #9
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down, her.

Takk for gode tips - da gjenstår det bare å velge!!! Men det er jo leeenge til lørdag ;-)

Hva endte du opp med?

Hilsen "nysgjerrig"

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no