Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan partystopperene påvises vha ketostix?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-10, 16:36   #1
bentemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1
bentemor er på en erverdig vei

Kan partystopperene påvises vha ketostix?

Vi er nå inne i vår tredje uke av vår ketolyse kur. Og vekten har stagnert!! Jeg har i den siste uken eksperimentert mye med oppskrifter jeg har funnet på amerikanske sider med brød og muffins med linfrømel som basis (0g karbohydrater , 34g fiber). Dette har gitt gode produkter og alternativer til lunsj og kveldkos, men de inneholder også dessverre kunstig søtningsmiddel (jeg har brukt splenda som inneholder maltodekstrin ).
Jeg har nå en mistanke om at splenda kan være årsaken til at vi har stagnert, men når jeg har tester urinen med ketostix så har den blitt rosa.
Mitt spørsmål til dere er; hvis splenda for oss er en party-stopper vil dette synes på ketostixene? Vil de forbli hvite? Eller er vi fortsatt i ketolyse, men maltodekstrinen virker på en måte som motvirker ketolyse effekten?
Hvordan finner jeg ut hva som stagnerer vår vektnedgang uten å bruke flere uker på dette? Hadde vekta kun stagner for en av oss så hadde jeg kanskje sett på det som naturlige individuelle forskjeller, men at vi stagnerer begge to samtidig etter 1uke på kureren. Den vekker mistanke hos meg. (Begge gikk ned 2kg første uka, deretter har vi stått stille)
Ellers har vi spist egg og bacon til frokost, lunsj; lavkarbosuppe evt kylling (+ noen grønnsaker, nøtter som snacks), middag; kjøtt og frosne grønnsaker, evt kveldskos; lavkarbo muffins, spekemat, scampi osv. Vi drikker også mye vann - 2-4L om dagen.

bentemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 17:04   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan partystopperene påvises vha ketostix?

Hei,
Stixen måler bare antall ketoner i urinen, man regner ikke grader av ketose dersom du får utslag så er du i ketose. Dersom du får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at du drikker for lite vann. Man kan ikke eliminere partyfaktorer via stixen, dersom stixen ikke skifter farge så har du spist for mye kh. Så må du også huske at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang.
Partystoppere er matvarer og andre faktorer som kan hindre vektnedgang uten at man kan helt forklare hvorfor de mest vanlige er: tomater, nøtter, meieriprodukter foruten smør, søtningsmidler, brøderstatninger, stress, sykdom, medisiner…
Man snakker ikke om vektplatå før vekta har stått bom stille i minst 4 uker, da det er helt naturlig at man har perioder hvor man går ned mindre i vekt eller står stille.
Den eneste metoden for å finne eventuelle partystoppere er å kutte ut det man tror stopper, ikke noen snareveier der dessverre.
Den vanligste nybegynner feilen er for lite fett og for lite vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, ketostix, kunstig søtning, partystopper, splenda


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Ketostix m19 Ketolysekuren 7 26-06-08 20:28
ketostix Næpa Ketolysekuren 0 06-12-07 05:30
Ketostix Benzo Spørsmål og svar 6 16-09-05 22:52
ketostix??? Mjauritz Lavkarbo generelt 3 13-08-05 16:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no