Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Argh, vekta står bom stille!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-07, 13:10   #1
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill
Angry

Argh, vekta står bom stille!

Altså, jeg er fullstendig klar over at det forekommer at vekta stagnerer litt, men ikke så tidlig vel?

Jeg har gått på ketolyse i tre uker, vært i ketose hver eneste dag. (Sjekker med stix.) Drikker masse vann (rundt 4 liter pr dag) og har et forholdsvis lavt inntak av kunstige søtningsstoffer. (Noen dager helt uten, andre dager litt light brus eller light saft.)

Første uka gikk jeg ned 4,2 kg og var strålende fornøyd. Men etterpå har jeg ikke gått ned et eneste gram.

Det vil si at av mine tre første uker i ketose gikk jeg ned første uken og så har jeg allerede hatt to ukers stagnasjon.

Er dette virkelig normalt??? For jeg begynner å bli rimelig frustrert her...

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 13:37   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

For det første grattis med de første 4,2 kilo. Kjempebra. Ikke mange som går ned sååå masse 1. uka! ( Fordelt på 3 uker: gjennomsnitt 1,4 kilo i uka)

Og ha tålmodighet.. Kroppen trenger å klare følge med på omstillingen etter et så stort tap med en gang.

Mitt råd er: Fortsett å følge kuren etter boka... Det vil nok jevne seg ut etter hvert.. Og det står en del i boka om stagnasjon. Råder deg til å lese der...

Lykke til videre..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 13:46   #3
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Takk for positivt svar som alltid, Gerd.

Leser så øyet blir stort og vått, og da henger man seg selvsagt opp i setninger som at man går ned mest i uke 2-3. Og da gikk ikke jeg ned et eneste gram.

Og av de 4,2 kiloene var det nok masse vann. Var rimelig oppblåst og hoven når jeg startet, men det er heldigvis helt borte.

Etter et halvt år på Libra med samme resultat (nemlig at vekta står bom stille) er vel tålmodigheten min rimelig frynsete. Jeg har vært rimelig tålmodig allerede... *sukk*

Om jeg nå bare kunne fått noen hundre gram så jeg i allefall så at det går i riktig retning.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 13:52   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Takk for positivt svar som alltid, Gerd.

Leser så øyet blir stort og vått, og da henger man seg selvsagt opp i setninger som at man går ned mest i uke 2-3. Og da gikk ikke jeg ned et eneste gram.

Og av de 4,2 kiloene var det nok masse vann. Var rimelig oppblåst og hoven når jeg startet, men det er heldigvis helt borte.

Etter et halvt år på Libra med samme resultat (nemlig at vekta står bom stille) er vel tålmodigheten min rimelig frynsete. Jeg har vært rimelig tålmodig allerede... *sukk*

Om jeg nå bare kunne fått noen hundre gram så jeg i allefall så at det går i riktig retning.

Skjønner deg. Nå skrev jeg litt i journalen din også ...

Tålmodiheten kan bli satt på prøve ja... Det kan jeg alt om

Fortsett i kurens gode tralt, så blir det nok en ordnings skal du se

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 14:03   #5
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Hei, jeg hadde også stagnasjon etter første uke. Den varte 8-9 dager, så du er i hvert fall ikke alene. Faktisk har vi en relativt lik start mht uke 1 og påfølgende drøye uke:
Uke 1 gikk jeg ned over 6 kg
Uke 2 gikk jeg opp en halvkilo
Uke 3 gikk jeg ned over 2 kg
Uke 4 gikk jeg ikke ned
Deretter har det vært i snitt en snau kilo i snitt. Jeg har holdt på i 2 mnd om 2 dager og har gått 15 kg ned.

Hva som virker motivasjonsmessig for meg er å gå på vekta hver dag. Jeg har laget et regneark og får ut en graf dag-for-dag.
Det er normalt å gå opp mange 100 gram fra en dag til neste, men da har jeg vært ekstra flink de neste dagene. Det har medført at jeg blir flinkere, siden jeg hele tiden ønsker en "rekordnotering".
Motivasjonsmessig bruker jeg vekta og for meg tenker jeg da over hvert måltid. Har jeg skeiet ut må jeg trene i løpet av dagen for å møte vekta neste dag!
Kan dette konseptet være en idè for deg også? Mulig det bare virker for konkurransemennesker (konkurrere med meg selv) som meg...

Tja, bare et tips Lykke til!

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 14:06   #6
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien
Red face

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Deretter har det vært i snitt en snau kilo i snitt.

Jada...så var det nårsken da...Noen som har et brevkurs å låne meg i norsk og gjennomlesning-før-trykke-på-send?

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 14:08   #7
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Det var egentlig ikke dumt Maxxx, skal definitivt tenke på det.

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å veie meg mer enn hver uke, men veier meg hver dag uansett. Klarer ikke la være.

Motivasjonen er det ingenting å si på, det er frustrasjonen som begynner å bli et problem.

Men nå reiser jeg på ferie i 3 uker og lar vekta bli hjemme.
Så får jeg se hva den viser når jeg kommer hjem igjen. Forhåpentligvis har det løsnet litt da. (Men frykten er at den viser nøyaktig det samme som i dag. )

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 14:10   #8
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Jada...så var det nårsken da...Noen som har et brevkurs å låne meg i norsk og gjennomlesning-før-trykke-på-send?

Jeg skjønte i allefall hva du mente da.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 20:33   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Jeg tror det er noe i det som det sies lengre opp - hvis du deler det på gjennomsnitten får du ting mer i pespektiv. Over fire kilo første uka er jo mega-mye!
Jeg gikk ned 2,5 første uka og har ligget på mellom 1kg og 0,5 kg siden. Vekta stagnere litt rundt mensen men løsner etter et par dager. Altså går jeg kanskje jevnere ned i vekt enn deg og andre, men gjennomsnittlig har vi kanskje gått ned nesten likt.
Folk er forkjellige.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 13:28   #10
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Hei, Legen min anbefalte meg å ikke måle meg i det hele tatt 1 mnd i denne kuren, han sa det kunnekomme svingninger begge veier, men at etter 1 mnd hadde ting stabilisert seg og ville vise en mer "jevn" nedgang..

En ferie er sikkert bra for denne kuren tror jeg, merker selv nå etter fire uker på kuren at at jeg er blitt rimelig fokusert på denne kuren, og at en ferie kun vil gjøre at jeg slutter å "bry" meg så mye om hvor mye jeg hele tiden går ned,samtidig som at jeg "automatisk" følger kuren.. Tror det blir mer gøy å komme hjem etter 3 uker å se et resultat.. såfremt man ikke sprekker da

God Ferie da

endret: ja, så glemte jeg jo selvfølgelig det jeg synes er det beste med ferien. Man bryter opp de daglige rutinene, er ofte mer aktiv, og gjør vel ofte mer enn vanlig --> mer begevelse --> mer forbrenning.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:35   #11
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Jada...så var det nårsken da...Noen som har et brevkurs å låne meg i norsk og gjennomlesning-før-trykke-på-send?

Har ikke noe brevkurs å låne deg, men bruk Firefox som nettleser, da kan du ha retteprogram på når du skriver innlegg, så får du sånne fine røde streker under de orda du har stavet feil.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 03:22   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Har ikke noe brevkurs å låne deg, men bruk Firefox som nettleser, da kan du ha retteprogram på når du skriver innlegg, så får du sånne fine røde streker under de orda du har stavet feil.

På norsk også?? Fikk det bare til på engelsk, jeg...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 09:39   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

På norsk også?? Fikk det bare til på engelsk, jeg...

Ja, jeg har det til og med på nynorsk.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 14:55   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Ja, jeg har det til og med på nynorsk.

Tester nå! Nei, det skjer ingenting... Jeg gikk inn på options, og krysset av for å sjekke tekst mens jeg skriver, og så gikk jeg under og valgte norsk. Det var tydeligvis ikke riktig...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:35   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Argh, vekta står bom stille!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Tester nå! Nei, det skjer ingenting... Jeg gikk inn på options, og krysset av for å sjekke tekst mens jeg skriver, og så gikk jeg under og valgte norsk. Det var tydeligvis ikke riktig...

Jeg aner egentlig ikke helt hva jeg gjorde, tror egentlig at ordboken kom helt automatisk når jeg lastet ned firefox på den nye pcen for en tre-fire mnd siden. Men vet at jeg la det inn manuelt på den gamle.

Forresten når du høyreklikker i innleggsfeltet, har du da haket av for "stavekontroll medan du skriv"?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står stille babe26 Ketolysekuren 10 04-06-07 20:21
Vekten står stille tech Spørsmål og svar 6 18-02-07 21:20
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no