Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp til drikke og mat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 16:32   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Hjelp til drikke og mat

Jeg har nå lagd egen iste. Men var ikke god. Brukte londons fruit & herb peach paradise som er god med mye søtning i når den er varm. Pørvde den kald, da var den ikke søt nok. (Liker egentlig dårlig te) Tilsatte mer av både sukrinmelis og sukrin, men den ble enda værre. Hvordan kan man få denne teen god? Klarer ikke drikke kun vann, smaker ikke noe. Liker ikke noen slags former for kullsyrevann heller. Men drikker brus som er sukkerfri. Kan jeg drikke funlight saft? Blir dyrt å drikke brus hele uka.

Så til maten. Blir mye kylling her, men begynner å bli lei. Er ikek noen god fiskespiser. blir dårlig av det. Så det eneste jeg kan spsie av fisk er fiskepinner, fiskeboller, fiskekaker, fiskegrateng og panert fisk. Finnes det noen måte å lage lavkarbo panering? Hva meg egen fiskegrateng? Så det lå ute her, men jeg tåler ikke løk, så er det noe annet enn det man kan bruke?
Tåler heller ikek noen form for skalldyr så alt innen skalldyr er utelukket, men skal ta en ny allergitest på matvarer for å se om jeg tåler noe mer nå enn jeg gjorde.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:08   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp til drikke og mat

prøv å tilsette litt sitron i vannet, så får det smak enda bedre blir det om du oppbevarer vannet i kjøleskapet, så det holder seg skikkelig kaldt

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:15   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til drikke og mat

(Ang.panering) vend kjøtt/fisk i vispet egg og vend tilslutt i knust baconcrisp, la stå en liten stund i kjøleskapet slik at paneringen (setter) seg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:27   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp til drikke og mat

jeg bruker mandelmel blandet med parmesan rundt fisken

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:29   #5
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til drikke og mat

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

prøv å tilsette litt sitron i vannet, så får det smak enda bedre blir det om du oppbevarer vannet i kjøleskapet, så det holder seg skikkelig kaldt

Har prøvd dette med både sitron og alt, og vann i kjøleskapet. Men er ikke noe godt. Blir ikke noe som drikkers her. Kan jeg ikke drikke annet enn vann så blir det bare til måltidene.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:30   #6
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til drikke og mat

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

(Ang.panering) vend kjøtt/fisk i vispet egg og vend tilslutt i knust baconcrisp, la stå en liten stund i kjøleskapet slik at paneringen (setter) seg

Hva menes med bacon krisp? Den firstprice bacon krisp, eller den bacongull fra Maarud?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:32   #7
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til drikke og mat

Er nok litt en vanesak også..det å drikke vann..Sånn er det med det meste. Drakk ikke så mye vann før jeg heller, men nå går det unna i bøtter og spann, måtte bare legge om drikkevanene. Er ikke gjort over natta, men verdt å forsøke mener nå jeg.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:34   #8
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til drikke og mat

Jo da er vel det. Så funlight saft er fy fy? Ikke i helga heller? I helga drikker jeg brus, det unner jeg meg, men som sagt sukkerfri. Noen her som har laget mandelmel av mandler uten å skodle de? Går dette? Kan de da brukes som vanlig mandelmel i f.eks marsipan?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:46   #9
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp til drikke og mat

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jo da er vel det. Så funlight saft er fy fy? Ikke i helga heller? I helga drikker jeg brus, det unner jeg meg, men som sagt sukkerfri. Noen her som har laget mandelmel av mandler uten å skodle de? Går dette? Kan de da brukes som vanlig mandelmel i f.eks marsipan?

jeg drikker fun saft! eller, jeg bruker den i gele da.. og så fryser jeg den ned i isbiter som jeg suger på :P

mandelmel kan lages av uskoldede mandler ja! har ikke gjort det selv, men vet det skal gå ann. www.byejeanette.blogg.no hun har gjort det, og bruker melet hun lager til marsipan

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:00   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til drikke og mat

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg har nå lagd egen iste. Men var ikke god. Brukte londons fruit & herb peach paradise som er god med mye søtning i når den er varm. Pørvde den kald, da var den ikke søt nok. (Liker egentlig dårlig te) Tilsatte mer av både sukrinmelis og sukrin, men den ble enda værre. Hvordan kan man få denne teen god? Klarer ikke drikke kun vann, smaker ikke noe. Liker ikke noen slags former for kullsyrevann heller. Men drikker brus som er sukkerfri. Kan jeg drikke funlight saft? Blir dyrt å drikke brus hele uka.

Så til maten. Blir mye kylling her, men begynner å bli lei. Er ikek noen god fiskespiser. blir dårlig av det. Så det eneste jeg kan spsie av fisk er fiskepinner, fiskeboller, fiskekaker, fiskegrateng og panert fisk. Finnes det noen måte å lage lavkarbo panering? Hva meg egen fiskegrateng? Så det lå ute her, men jeg tåler ikke løk, så er det noe annet enn det man kan bruke?
Tåler heller ikek noen form for skalldyr så alt innen skalldyr er utelukket, men skal ta en ny allergitest på matvarer for å se om jeg tåler noe mer nå enn jeg gjorde.

Finnes det ikke sukkerfri iste? Funlight kan du godt drikke - men det er fint om du samtidig prøver å få i deg ihvertfall noen glass rent vann i løpet av dagen - fettforbrenning har større behov for vann enn et normalt kosthold så nok vann kan faktisk øke vektnedgang - det å drikke vann kan man venne seg til - litt mer hver dag! Farris kan du vel også drikke?

Du kan lage fiskeboller og fiskekaker selv a la lavkarbo - kjøp rimelig god fersk fisk som torsk feks og lag selv og frys ned. Kjempegode! Du har fått tips med hensyn til panering - jeg anbefaler at du går inn på oppskriftsforumet og ser hva som finnes der.

Stekt sei med rømmesaus er min favoritt, stek fisken godt i smør, når ferdigstekt ta den ut. Ha i litt vann og litt fiskebuljong og ha i rømme. Kok opp og smak til med salt og pepper. Kok grønnsaker ved siden av.

Så når det gjelder maten. Kylling er fint i mange varianter - men av og til bør man etter min mening spise KJØTT!
Feks nakkekoteletter, entrecote, svinekoteletter, biff med bearnaise (lag selv! Evt bruk krydderbearnaise på pose, den har ganske ok med karbo tror jeg). Ellers er jeg glad i røkelaks med eggerøre faktisk...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan jeg drikke? Fofa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 20-09-10 22:02
Drikke mye, flyr på do hver natt...hjelp? Sorgfri Lavkarbo generelt 3 01-09-10 08:34
Kan man drikke te? Hapylady Lavkarbo generelt 1 25-04-09 21:58
Drikke GKS Ketolysekuren 2 18-01-09 14:16
Hva kan man drikke? lillegull Ketolysekuren 4 03-01-09 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no