Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

For lite karbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-12, 13:35   #1
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

For lite karbo

jeg sliter med å få i meg karbohydrater.. har en meny å holde, men klarer kanskje halvparten av dette,, så ligger på rundt 4 gram karbo om dagen. føler meg utslitt og trøtt hele tiden. er det lurt å ta noe vitaminer ved siden? hva med energy tabletter?

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:49   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: for lite karbo

Hva spiser du da, siden du ikke kommer høyere på karbene! Skal ikke mye løk, tomat eller rød paprika til for å få opp antall karber betraktelig! Eller litt bær feks!

Du bør nok ta ketolyse- vitaminene. De kan du lese om på ketolyse.no feks.

Hva er energy tabletter?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:49   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karbo

Opprinnelig lagt inn av milla84, her.

jeg sliter med å få i meg karbohydrater.. har en meny å holde, men klarer kanskje halvparten av dette,, så ligger på rundt 4 gram karbo om dagen. føler meg utslitt og trøtt hele tiden. er det lurt å ta noe vitaminer ved siden? hva med energy tabletter?

Spis paprika og tomater.
Minst mulig karber er vel ikke noe mål i seg selv, rundt 15 g er det som de fleste vil ha størst vektnedgang på (hvis det er målet)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:52   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: For lite karbo

Med 4 gram karbo må du jo ha et ekstremt lite inntak og ensidig kosthold..? "Energy tabletter" vet jeg ikke hva er, men tror heller du skal satse på å få energien din fra MAT.. Mat som gir oss energi er kokosolje og andre gode fettkilder (viktig å få nok fett, ellers BLIR du slapp..), grønnsaker (særlig de mørkegrønne), og kvalitetsprotein (egg, kjøtt, meieriprodukter). Spis gjerne litt nøtter og frø på kvelden hvis du vet du har spist lite den dagen. Det kan være lurt å ta noe vitaminer og mineraler ved siden av, ja. Vanskelig å si hva du bør ta når jeg ikke vet hva du spiser. De fleste på ketosediett kan nok ha en fordel av å ta magnesium iallefall, mange tar et par ss kokosolje, gjerne også Udo's choice eller fiskeolje hvis du ikke er så glad i fet fisk.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:53   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karbo

Er du utslitt og trøtt hele tiden, så er det nok et tegn på at du spiser for lite mat, får i deg for lite vitaminer og mineraler og kanskje for lite vann?? Kroppen får ikke det den trenger og begynner å "spare på kreftene", dvs lar deg bruke minst mulig energi.

Er du matlei, spiser du kanskje ikke variert nok...

Som Kitt sier, det er vanskelig å gi annet enn generelle råd når man ikke vet hav du typisk spiser

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:54   #6
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

spiser en brødskive (fra spisdegslank) motbydelig.. til frokost.
samme til lunsj, eller en alkins bar,,..
middag ofte ostelasange .. eller i den duren.
kvelds blir det enten en alkins bar igjen eller brødskive med egg..

energy tabletter er fra naturamed. ett kosttilskudd. men aner ikke hva som er i de. har ikke lest om det er evt karbo i de enda.. lat om dagen serru..

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:59   #7
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

denne :http://www.naturamed-pharma.no/?pageid=89032&prodid=41

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:02   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbo

Med slik meny så skjønner jeg godt at du blir slapp ja.

Du får jo ikke i deg næring!

Du bør legge litt arbeid i å få i deg næring

Begynne med å lese denne kanskje:

http://kostreform.blogs.capasitlabs....o3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:09   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: For lite karbo

Uff. Når du omtrent lever på brødskiver og atkinsbarer er det jo ikke rart du ikke har energi da. Forøvrig stemmer ikke karboinnholdet (net carbs) som står på de der, de fleste har et alt for høyt karboinnhold til å spise daglig, for ikke å snakke om hvor mye annet dritt de inneholder. Atkinsbarer er godteri/helgekos, punktum.

Personlig syns jeg det kan være lurt å begrense seg til maks ett brødmåltid per dag, ellers er det lett at kostholdet blir litt ensidig. Salat, omelett med masse grønnsaker, grønnsaksuppe eller rester fra gårsdagens middag er bedre valg, da får du i deg mer grønt og mer vitaminer. Godt med grønnsaker i eller til middagen er også veldig lurt, for grønnsaker er VIKTIG også på lavkarbo, og gir deg energi og gode karbohydrater (aktinsbarer og lavkarbobrød vil jeg si er mindre gode kilder til karbohydrater).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:13   #10
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

takk for tips er bare så mat lei også. så er så kjedelig å lage store middager hver dag. men det vanskelige er frokost, når man ikke er så sulten heller. noen tips på enkel frokost? som ikke trengs å varmes osv?

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:30   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbo

Opprinnelig lagt inn av milla84, her.

takk for tips er bare så mat lei også. så er så kjedelig å lage store middager hver dag. men det vanskelige er frokost, når man ikke er så sulten heller. noen tips på enkel frokost? som ikke trengs å varmes osv?

Kok 7 egg på søndag. Spis ett kokt egg med kaviar/smør eller majones til frokost. Trengs ikke å varmes, trenger ikke (mer)planlegging(enn å kjøpe brød), er lavkarbo, er sunt og inneholder faktisk bra med de næringsstoffene man trenger. Ta en rå tomat til, eller noen skiver paprika eller noen staver agurk. Da har du fått en god start på dagen. Alternativt kan du spise tyrkisk youghurt med kunstig søtning/bær eller aller helst litt kokosmasse&nøtter. Krever heller ikke særlig mer enn å kjøpe inn råvarene.

Og husk - rester fra gårsdagens middag er frokost i dag.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:01   #12
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

Ruller med salat, ost og kjøttpålegg, med noen skiver agurk og reddik ved siden av. Middagsrester varmet i mikro, osteknekkis med pålegg. Omelett med grønnsaker/middagsrester i og ost på toppen. Dette er noe av det jeg jeg spiser på travle dager da jeg ikke har tid/ork til å mekke sammen noe som tar tid Osteknekkisen steiker jeg dagen før, og den holder seg hvertfall ei uke i en tett boks. Omelett lager jeg hvis det blir at bare litt middagsrester og det ikke er nok til et måltid i seg sjøl, eller om jeg har grønnsaker som synger på siste verset

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 17:25   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbo

Man trenger da ikke spise frokost om man ikke er sulten heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 18:01   #14
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

Opprinnelig lagt inn av milla84, her.

takk for tips er bare så mat lei også. så er så kjedelig å lage store middager hver dag. men det vanskelige er frokost, når man ikke er så sulten heller. noen tips på enkel frokost? som ikke trengs å varmes osv?

Du MÅ jo ikkje ete frokost dersom du ikkje er sulten! Men eg er gjerne litt sulten på morgonen, men har ikkje lyst på mat. Kva er gale med meg?

Egg i alle former er fin frokostmat, og held deg mett ganske lenge. Eller du kan lage deg lavkarboknekkebrød? Eg bruker Nannah si oppskrift, den er kjempegod, berre endrar litt på forholdet mellom frøa, slik at eg får det som eg vil. Kunne det vore noko for deg?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:37   #15
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: For lite karbo

takk for svar. jeg får prøve meg ut litt

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lite karbo bligravid? Spørsmål og svar 12 22-04-12 18:28
Får i meg for lite karbo ... MaritR Ketolysekuren 8 25-09-10 11:02
For lite karbo? Dippsey Atkins kosthold 12 01-05-08 13:09
For lite karbo? kix Ketolysekuren 9 08-03-08 00:49
For lite karbo? Eliram Ketolysekuren 6 19-08-07 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no