Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-14, 18:40   #201
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Så bra at folk fortsetter å oppdatere! Her har det gått rett vest denne uka, både med trening og kost.. Huff.. Må virkelig ta meg sjøl i nakkeskinnet fremover!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 22:36   #202
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har funnet så mange nye matvarer og matretter at det går helt supert. Tidligere har jeg savnet pizzaen, men med Lavkarbohuset sitt pitabrød som pizzabunn ble det nesten som vanlig pizza. Og lørdagskos er Atkins sin Peanut Butter Cups. Fy søren så god den var. Har også savnet lette måltider uten så mye tilberedning, og det har karbobrød, knekkebrød og lumper hjulpet meg med.

Spiser likevel ikke brød og lomper til alle måltider. I dag har det blitt en brødskive til frokost og 1,5 pitabrød til pizzaen.

Har ikke merket noe med tanke på Pepsi Max-slutt, men tenker at det er fint å ikke ha i seg så mye aspartam. Vi får se hvor lenge jeg holder ut med Arctic Water i stedet. Kullsyre må jeg ha. *avhengig*

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 10:58   #203
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Kullsyre er godt
Sikkert ikke for tennene, men alle gleder i livet kan jo ikke være sunne..

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 12:04   #204
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 19:30   #205
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Kullsyre er godt
Sikkert ikke for tennene, men alle gleder i livet kan jo ikke være sunne..

Det er sikkert bedre for tennene med Arctic Water enn Pepsi Max. Og ja, kullsyre er godt. Elsker følelsen når jeg tar en skikkelig stor slurk og det bruser i både munn og nese. Haha, føler meg litt psyk, men det er sant.

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende

Wow! Det gir skikkelig kick til å fortsette ja.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 20:27   #206
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Jeg har funnet så mange nye matvarer og matretter at det går helt supert. Tidligere har jeg savnet pizzaen, men med Lavkarbohuset sitt pitabrød som pizzabunn ble det nesten som vanlig pizza. Og lørdagskos er Atkins sin Peanut Butter Cups. Fy søren så god den var. Har også savnet lette måltider uten så mye tilberedning, og det har karbobrød, knekkebrød og lumper hjulpet meg med.

Spiser likevel ikke brød og lomper til alle måltider. I dag har det blitt en brødskive til frokost og 1,5 pitabrød til pizzaen.

Har ikke merket noe med tanke på Pepsi Max-slutt, men tenker at det er fint å ikke ha i seg så mye aspartam. Vi får se hvor lenge jeg holder ut med Arctic Water i stedet. Kullsyre må jeg ha. *avhengig*

Bra tips med Lavkarbohuset. Hadde ikke oppdaget det før.
Er også heeelt avhengig av alle slags varianter av cola light.. Klarer ikke stoppe heller

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 20:28   #207
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende

Oi! Det var jo kjempe nedgang! Flink!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 21:31   #208
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det blir ingen veiing denne mandagen. Jeg har sklidd ut i det siste. To is i dag. Og det var godt. Men har vært i god aktivitet. Mye tur. Tror det blir grillmat i kveld. Har også spist litt poteter i det siste. Og appelsin. Håper at vekten tåler det slik at jeg går opp i vekt. Vet dere hvor mye karbo dere tåler å spise uten å gå opp i vekt. Jeg vet ikke hvor min grense er.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 21:34   #209
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Og drukket mye cola cero. Egentlig er pepsi max best men tror jeg snart må på avvenning

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 22:10   #210
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Flinke dere er å oppdatere. her går det kjempe bra så langt. ingen sprekk siden forje. synes det blir lettere og lettere jeg. Eneste jeg sliter litt med er å få i meg nok vann.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 00:29   #211
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Så bra Melissa90.

Jeg har spist tapas i dag. Både brød og poteter og brownies og is til dessert. Jeg kjenner på det å tillate seg mat i sosiale sammenhenger og hva det gjør med kroppen min . Det ideelle hadde vært om jeg kunne spise slikt og være flink med kosten på hverdagen.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 01:14   #212
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien
Smile

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg var på vekten og den viste nøyaktig det samme som forrige uke Jeg har ikke skeiet ut med noe og holdt meg konsekvent til kuren og ketostixen er lilla så da tenker jeg at det skyldes at jeg venter mens om noen dager
Bare å stå på videre så satser jeg på at vekten viser litt ned neste uke.

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 08:20   #213
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Slik var det for meg denne uken også Hildemor på slanking, bom stille. Men det er helt ok, veit jeg gjør det jeg skal og tar det hele med knusende ro. Og selv om jeg ikke har gått ned noe kjenner jeg jo daglig de gode bieffektene av ketose; dyp deilig søvn om natten, energi om dagen, og aldri mer ulvehunger.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:53   #214
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Godt vi er flere Mate, det løsner nok til neste uke skal du se;-)
Synes du det går greit ellers? Jeg trives veldig i ketose og koser meg med deilig mat;-) litt lite trim enda, siden jeg har hatt en øyelokksoperasjon og skal ta det med ro noen uker men jeg beveger meg mer enn da jeg var 7 kg tyngre;-)

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:57   #215
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg trivs veldig godt på lavkarbo og i ketose, det er som om hele kroppen og hodet roer seg litt ned, samtidig som man har mer energi og bedre netter (søvnmessig altså...). Og når man slipper søtsug og sultfølelse kan man nesten ikke be om mer, vekttapet er naturligvis en viktig del av det for meg som skal ned i vekt, men tror jeg hadde vært på lavkarbo uansett på grunn av alt det andre det fører med seg. Det sagt har jeg jo ikke vært på lavkarbo støtt, men merker hvor godt det er hver gang jeg begynner på nytt. Trening har det blitt litt lite av for meg også i det siste, og jeg veit av erfaring at jeg trenger litt trening for å få skikkelig fart i sakene. Men stresser ikke.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:16   #216
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Heisann.
Utenlandsturen gikk fint, med planlagte utskeielser på en fellesmiddag og dagen for hjemreise. Vekta står litt stille, men litt ned, så jeg er storveis fornøyd.

I dag laget jeg pizzazcones til lunsj, dobbel porsjon, så har jeg å ta til når jeg ikke har så god tid, eller at været tilsier at jeg heller bør være utendørs. I dag blir det noe kjøtt til middag, kanskje en coleslaw som tilbehør. Jeg har lyst å lage "potet"salat med sellerirot en dag. Noen erfaringer med det? Tilbehør til grillmat, tenker jeg. Tar gjerne imot tips.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:02   #217
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg prøvde denne : Potetsalaterstatning av selleri. Den fungerte veldig bra syns jeg, var akkurat det jeg så etter.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 01:37   #218
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opp 2 kg på en uke med reise og sosialt. Nå skal jeg over lavkarbo og ingen nei mat.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 14:21   #219
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Jeg trivs veldig godt på lavkarbo og i ketose, det er som om hele kroppen og hodet roer seg litt ned, samtidig som man har mer energi og bedre netter (søvnmessig altså...). Og når man slipper søtsug og sultfølelse kan man nesten ikke be om mer, vekttapet er naturligvis en viktig del av det for meg som skal ned i vekt, men tror jeg hadde vært på lavkarbo uansett på grunn av alt det andre det fører med seg. Det sagt har jeg jo ikke vært på lavkarbo støtt, men merker hvor godt det er hver gang jeg begynner på nytt. Trening har det blitt litt lite av for meg også i det siste, og jeg veit av erfaring at jeg trenger litt trening for å få skikkelig fart i sakene. Men stresser ikke.

Det er sant som du sier, man får liksom mer ro på lavkarbo. Hodet kverner ikke hele dagen på mat, is, brus, kaker, brødskive med leverpostei osv. Nå spiser jeg fordi jeg er sulten, men tenker ikke så mye på mat ellers. På lavkalori som f.eks. på Grete Roede, føler jeg at jeg hele tiden må kjempe mot lysten på mat.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:10   #220
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hadde jo veiedag på tirsdag og jeg fant ut at jeg ikke hadde gått ned noe siste uken men bekymret meg ikke så veldig og tenkte at det skyldes nok at mensen er rett rundt hjørnet.
Måtte allikevel på vekten i dag bare for å sjekke og da hadde jeg jo gått ned 1,3 likevel siden forrige tirsdag😊 Jeg er så glad, har gått ned over 8 kg på 5 uker😍

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:31   #221
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Hadde jo veiedag på tirsdag og jeg fant ut at jeg ikke hadde gått ned noe siste uken men bekymret meg ikke så veldig og tenkte at det skyldes nok at mensen er rett rundt hjørnet.
Måtte allikevel på vekten i dag bare for å sjekke og da hadde jeg jo gått ned 1,3 likevel siden forrige tirsdag😊 Jeg er så glad, har gått ned over 8 kg på 5 uker😍

Veldig bra! Gratulerer med flott resultat!

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:32   #222
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Jeg prøvde denne : Potetsalaterstatning av selleri. Den fungerte veldig bra syns jeg, var akkurat det jeg så etter.

Tusen Takk, denne skal prøves i helgen!

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:43   #223
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

I dag hadde jeg så lyst på softis, men jeg var flink å laget denne i stedet. Veldig lettvint og jeg fikk tilfredsstilt isbehovet mitt. Kommer nok til å lage isen flere ganger, men ikke med bringebær. Det ble litt sterkt på en måte. Bringebær og blåbær sammen er kanskje godt.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 22:45   #224
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

I dag hadde jeg så lyst på softis, men jeg var flink å laget denne i stedet. Veldig lettvint og jeg fikk tilfredsstilt isbehovet mitt. Kommer nok til å lage isen flere ganger, men ikke med bringebær. Det ble litt sterkt på en måte. Bringebær og blåbær sammen er kanskje godt.

Den må jeg prøve. må nok handle inn tyrkisk youghurt først.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-14, 10:51   #225
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Da har jeg laget sellerirot salaten klar til helgens grilling. Nyyydelig og helt klart en fullgod erdtatning for potetsalat.
Til lunsj i dag ble det pitapizza, lavkarbo pita fra fryseren på helsekostbutikken, ferdigkjøpt pizzafyll med lite karber, litt paprika og mye ost. Lettvint mat.
Skal på hyttetur, så det gjelder å handle inn litt smarte ting å ha med seg.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 11:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no