Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

I Ketolyse?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 10:13   #1
wobblyface
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
wobblyface er på en erverdig vei

I Ketolyse?

Det første uken så følte jeg at jeg var i ketose ved andre/tredje dag, men nå nesten tre uker senere så føler jeg det ikke i det hele tatt. I løpet av denne tiden har jeg gått ned 2kg. Jeg føler at det er noe jeg gjør galt, men klarer ikke å sette fingeren inn i det. Har vært veldig bekymret over dette.

Det jeg spiser tilvanlig om dagen er for eksempel 2 egg til frokost, salat med litt fetaost til lunsj eller en kyllinglår, middag spiser jeg alt fra laks til kyllingklubber, eller stekt kylling filet med wok. Forslag til hva jeg burde gjøre for å komme meg i ketose igjen? Og jeg leser at alle bruker en Stix, jeg har lest litt om det, men har enda ikke forstått det helt?

Merker jeg legger inn masse spørsmål om dagen her inne på forumet, så beklager til dem som syns kanskje dette er litt irriterende, men jeg er en veldig frustrert nybegynner som nekter å gi opp etter å ha vært så flink i 3 uker snart.

wobblyface er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:31   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: I Ketolyse?

Du er helt sikkert i ketose, selv om du ikke merker det lengre. Jeg merker det i alle fall ikke, har stort sett vært i ketose i et år nå. Etter hvert blir kroppen så vandt til det at det er ikke alltid man slår ut på stixene heller, kroppen forbrenner ketonene mer effektivt.

Så med mindre du har spist KJEMPEMASSE grønnsaker kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skulle være i ketose.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:38   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: I Ketolyse?

Foreslår at du leser denne tråden, jeg!
Der får du nok noen svar, i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:40   #4
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I Ketolyse?

Kan du ikke kjøpe ketosticks på apoteket, det er en boks med mange tester i som man tisser på og får farge om man er i ketose... koster 60 kr

Så hvis den viser at du ikke er i ketose må du revurdere karbohydratinntaket og telle, kanskje du ikke tåler så mye karber...

Jeg må nesten holde meg under 15 veldig svakt hvis jeg er opp mot 20... andre kan ha 30

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:44   #5
wobblyface
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
wobblyface er på en erverdig vei

Sv: I Ketolyse?

Jeg bruker Melange til å steke kyllingene og slikt, er det dette jeg kanskje gjør som er feil?

skal opp og kjøpe meg sticks etterpå. Jeg har aldri fått imeg mer enn 20 gram maks per dag, mange ganger til og med mer.

wobblyface er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:49   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: I Ketolyse?

Ligger du rundt 20g om dagen, er du nesten garantert i ketose.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:17   #7
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: I Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av wobblyface, her.

Jeg bruker Melange til å steke kyllingene og slikt, er det dette jeg kanskje gjør som er feil?

skal opp og kjøpe meg sticks etterpå. Jeg har aldri fått imeg mer enn 20 gram maks per dag, mange ganger til og med mer.

Legg vekk skokremen (Melange) og finn fram ordentlig smør. Melange er ikke sunt uansett hvilket kosthold man har.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:46   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: I Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Kan du ikke kjøpe ketosticks på apoteket, det er en boks med mange tester i som man tisser på og får farge om man er i ketose... koster 60 kr

Så hvis den viser at du ikke er i ketose må du revurdere karbohydratinntaket og telle, kanskje du ikke tåler så mye karber...

Jeg må nesten holde meg under 15 veldig svakt hvis jeg er opp mot 20... andre kan ha 30

Nei, utslag er utslag, det finnes ikke "litt" ketose eller "sterk" ketose.
Stix er dessuten en dårlig indikator, så spar pengene.
De fleste er i ketose selv om de spiser 50-70 g karbs om dagen.
Du kan være i ketose med et inntak høyere enn dette også, men da er det ikke registrerbart med stixs.
Utslag på stix sier ingenting om hvor godt fettforbrenningen går.

Til HI:
Det ser i allefall ikke ut til at du får i deg for mye karber, heller tvert imot. Men du følger ingen spesiell retning, så det er vanskelig å gi noen andre råd enn spis mer grønnsaker og mer fett. Drikk nok vann.
Spis ren, ubehandlet mat og hold deg ellers til varer som ikke inneholder mer en 5 g karbo pr 100 g vare.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, ketosestix


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no