Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Startvansker med intro - jeg er så sulten!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-04, 22:37   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Startvansker med intro - jeg er så sulten!

Hei alle sammen!

I dag var dagen jeg skulle begynne med Atkins og spise mere fett enn det jeg har gjort før. Men det det gikk ikke denne dagen heller...
Jeg begynte dagen med omelett av 3 egg og fløte til frokost. Så langt så greit. 3-4 timer etterpå spiste jeg 2 ss kokosolje og 3 kyllinglår. Men noen timer etterpå ble jeg sulten igjen og spiste nok en omelett pluss 2 ss Udo's Choice pluss 1 ss kokosolje.
Men jeg synes ikke jeg ble såå mett av dette!! Men jeg tenkte ikke mere på det, "jeg har jo egentlig spist nok på en stund nå". Men så plutselig sprakk jeg med en Pizza. Ja, det er noe galt med meg ://
Ikke helt flink nei. Er det ikke meningen at man skal blir kjempemett av fett? Og det var jo heller ikke noe småtterier av noen porsjoner av omelett og kylling jeg spiste heller.
Tenk at det skal være sååå vanskelig å starte på Atkins igjen, jeg som var så flink i 29 dager i strekk uten pizza, is, sjokolade, snop og brus. Skikkelig dum har jeg vært som plutselig sprakk. Irriterende.
Men jeg får bare begynne i morgen da. Ny måned, nye muligheter. Det er nå det gjelder!

Men jeg må ha noen gode råd på veien. Kanskje jeg spiser for lite variert? Spiser egg til frokost, og kylling til middag. Har gjort det lenge nå. Spiser også litt grønnsaker og skinke, majones, egg, salami osv. på jobb. Hva annet kan jeg spise? til middag og frokost da? Må vel se gjennom Atkinsboka etter oppskrifter.

Spiste også kjøttdeig en stund men ble lei det etterhvert. Har jo kuttet ut
nøtter og ost så det er ikke så veldig mye å velge i synes jeg. Det er jo så dyrt også å kjøpe biff o.l.
Kanskje jeg skal øke mye på kokosolje og Udo's Choice? Men det er vel ikke kokosolje, heller kokosfett. Der er jo fast. Kanskje det er en ide å oppbevare det i romtemp. så det blir mere flytende?

Veldig vanskelig dette her synes jeg. Har jo gått på Atkins mer eller mindre i ca. halv år nå men jeg har visst veldig mye å lære ennå.

Ikke meningen å klage for mye da - men er rimelig frustrert nå. Kommer jo ikke skikkelig i gang igjen. Vet jeg må ta meg i nakken. Jeg skal skjerpe meg - i morgen da skjer det!

Jeg begynner på 14 dagers intro!

Hadet bra alle sammen og på gjensyn!


PS! Har forresten bestilt engelske Atkins boka via tips her, kanskje det er ett godt kjøp?


Sist redigert av gv1 : 29-02-04 kl 22:39.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 23:37   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Unnskyld hvis jeg virker dum nå, men hvorfor drikker/spiser du den der kokosolja ?? Det har jeg ikke hørt om før ...??

Jeg regner med t du har lest boka før, siden du har gått på Atkins så lenge. Nå syns ikke jeg at kostholdet ditt ser ut som et typisk Atkins kosthold. En av de viktigste tingene å få i deg på Atkins er GRØNNSAKER. Det var ikke mye av det hos deg ? LITT grønnsaker er ikke NOK på Atkins !

Omelett er flott, men har du noe oppi omeletten ?? Vårløk, purre, paprika, tomat, ost, noen kylling/kjøtt rester...., salami skjært i småbiter...

Til kyllingen, kan du enten koke grønnsaker eller lage en salat. Ta en titt på tillatte matvarer under introen på denne linken, spesielt under grønnsaker:

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=419

Klart det er lett å spise en pizza når du er sulten, men det kommer av at alt det du har spist er veldig lettfordøyelige matvarer med lite fiber. Magen din har ikke noe jobbe med ! Så hiv i deg på fiberrike grønnsaker. Svinekjøtt er ganske rimelig, koteletter er mettende og inneholder verdifult fett og hvis du lar fettkanten bli på når du steker. Koteletter med blomkålmos og broccoli er namnam !

Og drikk MASSE vann !

DANDR 2002/03 utgaven på Engelsk er et MEGET godt tips. På disse forumsidene finner du også mer og mer av dr viktigste elementene i den oversatt til norsk. Den norske Atkinsboka er utdatert og baserer på en eldre og utgått utgave av DANDR (99 tror jeg). Den inneholder derfor en del feil og unøyaktigheter, - i tillegg til at oversetteren har hatt en særdeles dårlig dag !

Dette her klarer du fint - ikke fortvil. Les trådene som er klistra her i forumet og hvis du har gammel bok, les den nye så snart du bare kan !

Jeg har boka framme hver dag - LYKKE TIL !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 23:45   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

NILLE.

http://www.mamut.com/homepages/Norwa...a1/subdet6.htm

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 23:49   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ville bare minne deg på dette som HP skrev i går, - du syns sikkert jeg maser, men det er bare fordi det er så innmari viktig !!

Opprinnelig lagt inn av HP i går

Råd:
Les reglene for induksjoen og følg dem i 14 dager, følg matvarelisten, pass på å få i deg ALLE grønnsakene

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 23:56   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tusen Takk Mitt Lille Helseorakel !!

Opprinnelig lagt inn av Iset

NILLE.

http://www.mamut.com/homepages/Norwa...a1/subdet6.htm

Tusen Takk Iset !! Dette er jo noe for meg !

HVORFOR HAR INGEN I NOEN AV HELSEKOST BUTIKKENE JEG HAR VÆRT INNOM FORTALT MEG OM DETTE ???

Det er jo akkurat hva jeg har spurt etter, jeg som gikk på stoffskiftemedisiner i årevis og lette med ihjæl etter noe annet "ikke kjemisk"....

Isteden sitter jeg med ørten sorter urte-te ! Aaaaaarghhhhh !!!

Bittelitt synd jeg ikke liker kokos smak....men det får jeg vel tåle om det ikke finnes i kapsler !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 00:03   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Cocosa Ekstra Virgin er snop!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 00:17   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Tusen Takk Iset !! Dette er jo noe for meg !

HVORFOR HAR INGEN I NOEN AV HELSEKOST BUTIKKENE JEG HAR VÆRT INNOM FORTALT MEG OM DETTE ???

Det er jo akkurat hva jeg har spurt etter, jeg som gikk på stoffskiftemedisiner i årevis og lette med ihjæl etter noe annet "ikke kjemisk"....

Isteden sitter jeg med ørten sorter urte-te ! Aaaaaarghhhhh !!!

Bittelitt synd jeg ikke liker kokos smak....men det får jeg vel tåle om det ikke finnes i kapsler !!

ja vi selger den på jobben min (Life), og jeg får 30 % rabatt æædebææda
skal til byen i morgen og handle inn litt på jobben.

HP: smaker den ordentlig kokos? jeg elsker kokos.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 00:41   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ordentlig kokos! Uten karber!


Litt skal du vel ha igjen for å stå der å henge...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 15:43   #9
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Unnskyld hvis jeg virker dum nå, men hvorfor drikker/spiser du den der kokosolja ?? Det har jeg ikke hørt om før ...??

Det var ikke mye av det hos deg ? LITT grønnsaker er ikke NOK på Atkins !

Omelett er flott, men har du noe oppi omeletten ?? Vårløk, purre, paprika, tomat, ost, noen kylling/kjøtt rester...., salami skjært i småbiter...

Til kyllingen, kan du enten koke grønnsaker eller lage en salat.
Klart det er lett å spise en pizza når du er sulten, men det kommer av at alt det du har spist er veldig lettfordøyelige matvarer med lite fiber. Magen din har ikke noe jobbe med ! Så hiv i deg på fiberrike grønnsaker.
Dette her klarer du fint - ikke fortvil. Les trådene som er klistra her i forumet og hvis du har gammel bok, les den nye så snart du bare kan !

Jeg har boka framme hver dag - LYKKE TIL !

Hei
og takk for den lange responsen.
Ja spiser litt grønnsaker, vet ikke hvor mye jeg....ca. ett par håndfuller i løpet av en dag hvis man kan si det slik.
Men uansett så må jeg jo spise lite grønnsaker nå når jeg skal begynne med intro igjen. (i dag).
Kokosolja spiser jeg fordi den skal være det sunneste fettet og i tillegg mettende og uten karbo så da er saken klar. Men om jeg jeg blir vant med den er en annen sak, men jeg begynte med den i går da så jeg får gi den litt tid.
Udo's Choice er ikke så god heller må vel finne på noe å blande det i.
I omeletten bruker jeg; pepper, salt, kruspersille, gressløk og fløte, alt etter boka.
Jeg vet ikke om jeg skal øke noe mye på grønnsaker etter introen fordi jeg tror jeg er veldig følsom for karbo.
Er ikke så glad i å lage salat eller skjære opp grønnsaker heller så da er det jo greit.

Men kanskje jeg kjøpe ferdig blandet salat i butikken? Men den er sikkert kjempedyr?

Jeg har bestilt den eng. utgaven av Atkins nå. Venter i spenning! Hva kan jeg forvente egentlig? (i forhold til den norske). Har selvfølgelig også den nye "Atkins for livet".

Men er det greit å koke grønnsaker da. Vannet og vitaminene blir jo kokt ut! Foretrekker heller å steke lett jeg da. (noe jeg ikke har gjort ennå

Drikker masse vann ja.

Må nok lære mer og mer om Atkins, skal begynne på "Atkins nye slanke...." igjen tror jeg, så skal jeg lese den engelske. Jeg suger inn alt av Atkins nå.

Jeg SKAL bli slank til sommeren!!!

Hilsen gv,

lykke til du også!

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 16:27   #10
Betta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 21
Betta er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Iset

ja vi selger den på jobben min (Life), og jeg får 30 % rabatt æædebææda
skal til byen i morgen og handle inn litt på jobben.

HP: smaker den ordentlig kokos? jeg elsker kokos.

Det står et par artikler om kokosolje i Norsk ukeblad for forrige uke, dvs uke 9. Skal rett ut og kjøpe den nå, jeg også! Det mest interessante var at oljen kunne stimulere skjoldbruskkjertelen. SElvfølgelig var det en dame der som hadde gått ned 10 kilo på noen uker bare ved å spise oljen...

Betta er avlogget   Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 16:30   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gv1

Men uansett så må jeg jo spise lite grønnsaker nå når jeg skal begynne med intro igjen.

Det er ikke akkurat lite grønnsaker du skal spise på introen da... Kommer selvfølgelig an på hva du er vant med, men du skal ha en hel salatbolle som rommer 7,5dl! Og det er ikke lite...

Jeg synes det er vanskelig å få i seg nok grønsaker jeg...

Lykke til!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 20:39   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

MASSE GRØNNSAKER er viktig på Atkins !! Og du behøver ikke koke de ihjel ! Jeg legger f.eks. brokkolibukettene i kaldt, litt saltet vann i ei gryte på komfyren. Nå vannet koker er det ferdig ! Brokkolien blir akkurat passe. Varm men sprø og ikke ihjelkokt. Eller jeg koker blomkål i buketter ca 10-15 min. Tar det opp av vannet, hiver brokkolien oppi så står den og trekker mens jeg lager stappe av blomkålen......

Andre har sikker andre ideer, men det er uansett viktig å ikke spise for lite grønnsaker. På induksjonen skal hoveddelen av de karbohydratene du får i deg nettopp bestå av grønnsaker.

Dette kommer jeg til å mase om altså !! Det er bare 14 dager du følge induksjonen. Men du kan gå på induksjon opptil 6 mnd uten problem, sier Atkins. Jeg kjenner folk som har mye å ta av, tar av seint og har gått på induksjonsregler/mengde karboer i over to år. Men det er de ekstreme ! Sjøl gikk jeg på induksjonsregler/mengde i 6 mnd før jeg begynte å legge til karber etter "stigen". Jeg har måttet gp nedover igjen og er tilbake på 25 karber. Skal øke neste uke igjen....tror jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 21:52   #13
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Heisann! Ser du har fått mange gode forslag. Så jeg hiver meg utpå og skriver litt om min egen erfaring fra induksjonsdiettens første dager:

Jeg spiste. Spiste som en elefant. Og likevel... så var det som om noe manglet. ET sug i magen som jeg ikke klarte å fylle. Mistok det for å være sult og åt enda mere lovlige ting uten at det hjalp. Så til slutt klarte jeg å definere "suget". Det var rett og slett karbo-hunger. Jeg hadde ikke lyst på kylling og omeletter, men ti tusen karbohydrater intranevøst. Det var kroppen min som forsøkte å si ifra på alle tenkelige måter at den ville ha karbohydrater. Men det var før den forsto at her kom det itte no karboser og den fikk pent lov til å begynne å forbrenne av eget kroppsfett. Når det skjedde og jeg gikk i ketose forsvant suget som jeg hadde definert som sult.

Men det var tøfft. Beintøfft synes jeg. Trodde jeg skulle dø omtrent. Trodde jeg aldri skulle klare en eneste dag på denne dietten engang! Hadde lyst til å hive i meg potetgull, sjokolade, brød. Men det var pur motivasjon og stahet som gjorde at jeg holdt ut. Når jeg endelig kom i fettforbrenningsfasen ble alt bare deilig og veldig enkelt og greit.

Sier ikke at det er det du "lider" av. Men tenkte kanskje du ville ha historien likevel som en liten tankevekker. ER det karbohunger du har?

Håper du holder ut og at ting blir bedre fort! Lykke til!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 13:17   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Takk for alle svar folkens, virkelig et bra forum dette her!



Jeg synes 7.5 dl grønt er mye jeg, særlig på intro.

Men jeg har fulgt rådene deres nå og har økt inntaket av grønnsaker. Kjøpte DOLE salatblanding og brokkoli. Det er jo godt, særlig med Rapsolje som dressing. Og da blir jo måltidet litt mere interessant også.
Har forstått at det er veldig viktig med nok grønnsaker, men hvorfor? Ett par håndfuller i løpet av en dag trodde jeg var nok.
Er det fibrene som er så viktig?
Nille:

Hvordan lager du stappe av blomkål da?



Carbokiller:

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Jeg var også en karbojunkie men nå føler jeg det mye bedre.
Fortsatt er det noen ganger der jeg må ha karbo, senest for bare 4 dager siden. Men det blir lengre og lengre mellom hver sprekk heldigvis. Føler at jeg er mere mett nå (og lengre) etter inntak av oljer og fett (Udo's Choice, Kokosolje, Rapsolje) så dette tror jeg går veien.

Karbohunger er vel ett bra ord ja. Lover meg jo selv at jeg ikke skal sprekke, men fortsatt så skjer det av og til. Og det etter bagateller!
F.eks. sist var da jeg ikke fant Premium Dark sjokolade, men bare Dark milk. Jeg var for svak og kjøpte den. Senere den dagen spiste jeg is (fordi "jeg hadde jo sprukket den dagen allikevel", ikke bare 0,5 liter, men 1 liter i tillegg!!!

Og så var jeg i gang. Hadde veldig vanskeligheter med komme på rett spor igjen. Men nå ser det bedre ut. Kjenner at buksa strammer mere enn bare for en uke siden ja. Jeg tar jo av de samme kiloene igjen og igjen! Men det er jo bare å skjerpe seg.
Forbud er det som gjelder for meg fra nå! Har jo begynt på intro igjen og da er det jo bare en ting som gjelder.

Lykke til skal du også ha!

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 13:53   #15
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Grønnsaker er viktig pga:

1) Antioksidanter. Dette må du har for å beskytte det umettede fettet fra oksidering/harskning. For at tran, rapsolje, Udo's Choice m.m. skal holde seg stabile og sunne, må du ha antioksidanter. Kokosfett, meierifett og fett i kjøtt er mer stabile former som ikke så lett oksiderer/harskner.
2) Syre-bare balansen. Proteiner virker forsurende på kroppen, mens grønnsaker virker basisk. Dersom du dropper grønnsakene, vil du etterhvert bli så "sur" innvendig, at du øker risiko for sykdom, samtidig som det blir vanskeligere å gå ned i vekt.
3) Fiber. Grønnsaker inneholder løselige fibre, som er viktig for at avføringen skal ha en viss konsistens, og for at tarmfloraen din skal fungere optimalt. En god tarmflora er viktig for å ha et godt immunforsvar.
4) Vitaminer og mineraler. Plantekost inneholder en god del næringsstoffer som animalsk føde aldri kan gi oss.
5) For smak, farge og appetitt!

Som du skjønner - det ER viktig å spise nok grønnsaker selv når man skal være i ketose. Dette er min kjepphest, og jeg blir litt overrasket da jeg ser menyer her inne med en halv sopp per måltid, og det skal være grønnsakene liksom...

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 18:08   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av gv1

Hvordan lager du stappe av blomkål da?

Hvis det bare er til en person;
Man tager et halvt middels til lite blomkålhode (tot ca, 150 gram) deler det i 2 bitet. Koker det i 15 mn til det blit mørt. Lar det renne godt av (ellers blir det vassent). Hiver det i hurtigmikser sammen med en klatt (1/2 ss) smør, kjører til most (nesten), har oppi en skvett fløte (1/2 - 1 ss), nykvernet pepper (salt har jeg allerede hatt i vannet når jeg kokte det). Kjører en runde til. har av og til oppi litt reveet parmesan ost (ikke pulver), kanskje litt revne osterester av andre oster .... og voila - en flott stappe som ser ut som potetstappe, men smaker mer av blomkål. Bror mi som IKKE spiser blomkål fordi han ikke liker det, sa det var den beste potetstappen han hadde smakt - jeg fortalte ikke hva det virkelig var !

Ellers spiser jeg mengder av broccoli. 1/2 til 1 bunt (eller hva vi nå skal kalle de der pakkene i butikken) til dagen. Ypperlig fiber og vitamin kilde !

Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-04, 12:32   #17
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

[quote=gv1]Hvordan lager du stappe av blomkål da?




QUOTE]

Ville bare si at brennende hvitløkskjærlighet står under oppskriftsdelen her med blomkålstappe.Veldig god,men liker du ikke hvitløk kan det erstattes med annet krydder.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 13:33
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no