Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Jeg sprakk

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 13:09   #1
Frostpinn1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 8
Frostpinn1 er på en erverdig vei

Jeg sprakk

Uff så dum jeg er, i går kveld sprakk jeg big time!2 stykker sjokoladekake, potetgull og dipp. Jeg er jo helt sikkert ut av ketose nå.Er jo ikke lenge siden jeg startet heller! Er det håp å komme fort inn igjen. Merker helgen er vanskelig, da er det kosedag for familien og ungene og mannen setter frem snacs, og det kan jeg jo ikke nekte dem hehe. Jeg er en stor søt mons og en svak sjel

Noen råd eller tips til hva jeg bør gjøre videre motas med stor takk!

Frostpinn1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:16   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk

Ta deg en times gåtur i raskt tempo, så er du fort inne igjen! Dette er på ingen måte noe krise. Det bør ikke skje så ille ofte, men det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å plukke seg selv opp og prøve igjen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:21   #3
Frostpinn1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 8
Frostpinn1 er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk

Takk for svar Godt med litt oppmuntring. Skal finne frem skoa!

Frostpinn1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:23   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: jeg sprakk

Trening hjelper kroppen å tømme karbolagrene lagrene raskere, sånn at du kan komme raskere inn i ketose igjen. Etter en utskeielse er det faktisk det perfekte tidspunkt å ta en ordentlig treningsøkt, hvis du vil gjøre det beste ut av det. Ellers er det bare å kutte ned på karbene igjen så fort du klarer å ta deg selv i nakken. Jeg pleier å vente litt med å pøse på med fett til karbolagrene har fått tømt seg, og heller spise meg god og mett på proteiner og grønnsaker.

Hva med å lage litt lavkarbogodt til neste helg, så du også har noe å kose deg med? Lettere å holde seg på rett spor da

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:30   #5
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk

Stress er dårlig for helsen. Når du sprekker, så tar du det som det er. En liten uskeielse, hverken mer eller mindre. De to verste tingene du kan gjøre når du først sprekker en enten å tenke "skitt au, nå har jeg jo allerede sprukket, ødelagt dietten min for en hel måned og alt kommer til å gå til helvete, så nå er det faen meg bare å kjøre på". Det er ikke vits i Det andre er at du stresser og føler dårlig samvittighet.

Lavkarbo er jo long-term og ikke short-term, så da blir sånne små utskeielser veldig lite i lengden Det viktigste er at du holder deg innenfor rammene til vanlig.

It's ok

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 16:15   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk

Istedet for å sette fram snacks til fri forsynelse, kan du jo høre om det er greit at dere lager "skåler" til hver enkelt med hva de nå måtte ønske og spise. Da er det kanskje lettere og holde seg unna andres skål? Lag så i tillegg en skål til deg selv med lovlig godt.
Spis godt med middag også før godtet kommer fram, det er litt vanskeligere og pakke i seg så mye om man er god og mett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:21   #7
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Jeg sprakk

En sprekk er ingen krise, så fremt det ikke blir mange ganger i uka. Men egne godteskåler som Nerthus skriver er ikke dumt!
Her i huset er det bare jeg som spiser lavkarbo, så jeg lager lavkarbogodteri til meg selv,slik at jeg ikke skal falle for fristelsen å spise av ungenes smågodt

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:15   #8
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg sprakk

Jeg følger ikke ketolysekuren, men har erfart at potetgull og sjokoladekake kan stoppe (evt øke) vekten i opp til to uker! Men jeg kan spise akinsbarer, sukkerfri sjokolade, bacongull mm i helgene nesten uten at vektnedgangen stopper opp. Det er veldig individuelt. Det viktigste er å spise så sunt som mulig ellers. Da har ikke små utskeielser fult så mye å s.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 23:30   #9
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk

Ingen krise - begynn igjen i morgen. Neste helg ruster du deg opp slik at du slipper å skeie ut med "dumme ting". Mine nødrasjoner er: mørk sjokolade, cottage cheese med kanel, bær og pisket krem med sukrin (pass opp for bærmengden), nybakte nøttemuffins med smør og ost (du orker garantert ingenting etterpå).

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:02   #10
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk

Som ftdmia sa, så lenge du ikke tenker at nå er alt ødelagt og kjører på med høykarbo igjen, så går det bra. Gudene vet jeg har gått på den smellen før, tatt meg litt kake eller no, og så gitt blaffen fordi jeg har sprukket!
CC og kanel med fun light og cocosa hjelper meg når andre koser seg med snop! MEN når godtesuget virkelig melder seg, så er det bare å stå han a'! Ingenting som hjelper da :P

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:30   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk

Nå er jeg så "heldig" at jeg ikke kan sprekke, siden jeg har diabetes, men min løsning er å legge ned arbeid i å lage lavkarbosnacks som virkelig frister.
Absolutt ikke noe tap for meg, når det jeg har laget, frister mer enn det som står på bordet.
"Ulempen" med dette er at de andre i familien ville ha mitt snacks i stedet for det vanlige, så da var det ut med vanlig snacks og hele familien på lavkarbo-snacks ( selv om de spiser mye mer karbo enn jeg, er de innenfor lavkarborammen)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:08   #12
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg sprakk

Når suget melder seg, bruker jeg drikke et par gode glass med iskaldt vann. Det hjelper på fyller magen og jeg er kvitt suget.

Mulig det ikke hjelper deg noe, men kanskje verdt et forsøk?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprakk i dag ... Augustbruden Lavkarbo generelt 24 06-04-11 19:11
I dag sprakk jeg.. :-( HappyMe Lavkarbo generelt 14 21-03-11 08:39
Jeg sprakk! CocoNut Mer enn 30 kg overvekt 2 13-12-10 21:52
Ok, da sprakk jeg abs Lavkarbo generelt 4 09-09-10 18:27
Jeg sprakk! Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 2 20-07-09 23:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no