Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mangel på fløte eller rømme?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 22:03   #26
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Fint med smør her oppe i nord. Men nå spiser ikke jeg smør så det går uansett opp i opp :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:06   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Vil bare presisere at det jeg i utgangspunktet lurte på er om det er vanskelig å få tak i rømme og fløte. Smør vet vi er et problem en del steder. Jeg lurte på det med fløte og rømme fordi her har det bugnet av dette i butikkene hele høsten og det er fortsatt like mye som vanlig i hyllene, mens det nå de siste to-tre ukene har vært nesten tomt hele tiden.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:27   #28
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Fint med smør her oppe i nord. Men nå spiser ikke jeg smør så det går uansett opp i opp :P

Spiser du ikke smør

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 11:38   #29
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Spiser du ikke smør

Fikk du nesten hjertestans nå?

Nei, jeg spiser ikke smør. Jeg bare klarer ikke smørsmaken. Steker all mat i cocosa og når jeg en sjelden gang spiser brødskiver så vettu hva? Da spiser jeg bremykt (jada, det er 70% SMØR, men det smaker ikke døden slik smør gjør)

Later ikke til at det er noen mangel på fløte og rømme, men det har vel kanskje med at det ikke lønner seg å bruke fløten til å utvinne smør av, så...da får vi jo overflod av fløte? Det burde vi jo, for fløten som skulle brukes til smør er jo fortsatt der.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 11:50   #30
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Prøver igjen - er det noen som vet om det fungerer å piske fløte som har vært frossen? Enten til krem eller til smør?

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 12:50   #31
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Prøver igjen - er det noen som vet om det fungerer å piske fløte som har vært frossen? Enten til krem eller til smør?

Tror jeg har hørt at det kan fungere. Men at man skal tine den sakte i kjøleskap. Jeg har ikke prøvd selv, så kan ikke garantere noe.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 16:10   #32
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Mangel på fløte eller rømme?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Prøver igjen - er det noen som vet om det fungerer å piske fløte som har vært frossen? Enten til krem eller til smør?

Ville tro det, men du kan ikke piske krem, jeg ville tro at det var fordi det ble til smør, men har ikke erfaring.

Her er det nok av fløte og rømme i butikkene.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lær meg å bruke fløte/rømme Engledans Lavkarbo generelt 20 01-11-11 12:23
Rømme og fløte dumt å spise? Emmalil Spørsmål og svar 3 14-09-10 17:59
Rømme/fløte Bolla Piggsvin Induksjonen 3 14-01-10 15:47
Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker candelaen Spørsmål og svar 6 26-01-08 19:33
Fløte, rømme o.l pernille Spørsmål og svar 29 12-07-06 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no