Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Liste over lavkarbo produkter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-17, 16:50   #1
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

Liste over lavkarbo produkter

Heisann! Er BRAND NEW på forumet her! MYE bra info! MEN jeg har lett lenge og googlet endel etter følgende. Finnes det på dette forum eller andre steder en liste over JA mat og NEI mat? altså ned til produktnivå? f.eks bremykt, norvegia. etc?=) Samt ting man BØR styre unna?

Oppskriftene fant jeg! MANGE GODE!!! =)

MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 22:42   #2
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Hei og velkommen hit!
Jeg har ikke sett en slik produktliste du tenker på. Men jeg syns DENNE oversikten er veldig bra og beskrivende.
Ellers bruker jeg den vanlige Næringstabellen om jeg lurer på om et produkt er ok eller ikke. Leser av karbohydrater pr. 100 gram.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 01:03   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Gå inn på kostholdsfilosofier og les litt. Velg en og bytt hvis det blir for vanskelig eller du ønsker en annen linje. Oversikten til Maja Elen hører til LCHF som baserer seg på å være enkel heller enn perfekt. Det kan være en greit løsning for noen, men hvis du virkelig liker liste opp og liste ned med ok produkter så ta en titt på Atkins siden der har du akkurat det.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 10:45   #4
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Jeg fant jeg fant! I hvertfall en liste med innhold! sykt stor liste!!!!

http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=W

MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:28   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Jeg syns matvaretabellen er bedre http://www.matvaretabellen.no/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 14:40   #6
MadSilence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 6
MadSilence er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Carisma! Den var digg ja!

MEN! er det noen her som kan anbefale ting de liker ?

jeg har til nå f.eks

Grillpølse
Wienerpølse
salat(egg, fetaost, kyllingfilet revet, selskapsdressing,ost)
Atkins bar
Til nød Wasa Rugsprø med masssssse ost


Trenger flere forslag å rotere på. gjerne enkelt å tilbedrede eller rett fra butikk(som grillpølse 30 sek i microen GO) mmm xD


MadSilence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 15:48   #7
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Jeg har nylig prøvd å samle ting som jeg lager ofte og liker inne på en egen blogg. Ta gjerne en titt der: http://litekarbo.blogg.no/

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 23:39   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Altså, lavkarbo er helt vanlig mat. Ikke noe fancy, ikke noe spesielle ingredienser, ikke noe man trenger lister over. Bare kutt ut brød, pasta, ris og sukker og spis ordentlig mat.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 20-02-17 kl 12:08.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 08:04   #9
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Jeg spiser variert og vanlig mat, akkurat som jeg gjorde før jeg startet og leve ketogent. Jeg passer bare på at summen av karbohydrater i hvert måltid (+ protein og fett) er slik at det passer inn i min diett.
Unngår selvsagt sukker og matvarer som inneholder mye karbohydrater, men kjøper ikke noe spesiell mat akkurat. Bruker minimalt med halvfabrikata, det eneste jeg kommer på i farten er at vi en sjelden gang har pølser og skinkebokser.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 00:12   #10
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Så altså grove pasta/fullkorn , brun ris er nei nei ?
Merkelig dette siden det er bare det jeg spiser etter at jeg tok bort poteter, junk food , ferdigmat , etc,

Har verken gått opp eller ned etter jeg havnet på 80 tallet for noen år siden , så det passer meg fint at det er stabilt.
Du blir hva man spiser =0))

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 02:20   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Liste over lavkarbo produkter

100 gram kokt brun ris gir deg 22 karbohydrater og omtrent det samme gir 100 gram med kokt fullkornspasta.
For meg som lever ketogent er det helt utelukket; jeg spiser 5 karbohydrater (fra grønnsaker) til hvert måltid/max 25 karbohydrater i døgnet.
Lever du derimot etter en annen filosofi (lavkarbo er alt opp mot 150 karbohydrater) så kan du nok spise litt av disse produktene.
Alt avhenger hvilken filosofi man følger
Om du er fornøyd med vekten og den holder seg stabil ved et slikt kosthold, så er det jo helt supert

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 02:44   #12
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

100 gram kokt brun ris gir deg 22 karbohydrater og omtrent det samme gir 100 gram med kokt fullkornspasta.
For meg som lever ketogent er det helt utelukket; jeg spiser 5 karbohydrater (fra grønnsaker) til hvert måltid/max 25 karbohydrater i døgnet.
Lever du derimot etter en annen filosofi (lavkarbo er alt opp mot 150 karbohydrater) så kan du nok spise litt av disse produktene.
Alt avhenger hvilken filosofi man følger
Om du er fornøyd med vekten og den holder seg stabil ved et slikt kosthold, så er det jo helt supert

Ja det stemmer mye sant i det

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 16:05   #13
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Ris, fullkorn eller ikke, er uansett for det meste karbohydrater.
Tror det er i størreelsesorden at 100g kokt ris tilsvarer 3 poteter i antall karbohydrater. Må man spise stivelse så er dermed 1 potet et mye bedre valg enn både ris eller pasta, uansett fullkorn eller ikke.

Spis salat for å få i deg fiber. Ikke stivelse!

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 00:29   #14
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Ris, fullkorn eller ikke, er uansett for det meste karbohydrater.
Tror det er i størreelsesorden at 100g kokt ris tilsvarer 3 poteter i antall karbohydrater. Må man spise stivelse så er dermed 1 potet et mye bedre valg enn både ris eller pasta, uansett fullkorn eller ikke.

Spis salat for å få i deg fiber. Ikke stivelse!

Er du nå så sikker på det ?

Du har jo pasta som et laget av bønner ( mel )som kjent rike på fiber, proteiner, laaangsomme karbohydrater, og det lille som finnes av fett er for det meste umettet, sunt fett.

Har et par pakker pasta som er laget av kidneybønner fantastisk gode.

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 08:14   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av Henri85, her.

Er du nå så sikker på det ?

Du har jo pasta som et laget av bønner ( mel )som kjent rike på fiber, proteiner, laaangsomme karbohydrater, og det lille som finnes av fett er for det meste umettet, sunt fett.

Har et par pakker pasta som er laget av kidneybønner fantastisk gode.

Hun snakket nok om vanlig mel-pasta, bønnepasta og kikertpasta blir noe annet, men inneholder nok for mye karbohydrater om man er i ketose f.eks. Kikertpasta er godt da!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 09:06   #16
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hun snakket nok om vanlig mel-pasta, bønnepasta og kikertpasta blir noe annet, men inneholder nok for mye karbohydrater om man er i ketose f.eks. Kikertpasta er godt da!

Ja det kan godt stemme , men nå er ikke jeg i noe ketose og ikke skal jeg heller

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 13:26   #17
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av Henri85, her.

Er du nå så sikker på det ?

Du har jo pasta som et laget av bønner ( mel )som kjent rike på fiber, proteiner, laaangsomme karbohydrater, og det lille som finnes av fett er for det meste umettet, sunt fett.

Har et par pakker pasta som er laget av kidneybønner fantastisk gode.

De aller fleste vil bli lurt av det siden mange av produktene har vesentlig lite bønner i seg. F.eks. denne fra Sopps har bare 30% bønner og reuserer altså karbohydratene med 10% fra vablig pasta. 70% av den vil være like "kjappe" karbohydrater som i vanlig pasta for det er akkurat samme melet.

Når det er sagt ser jeg at man kan få rene bønnepastaer hvor karboinnholdet er som å spise svarte bønner. Ja, de kan brukes i f.eks. LCHF, men de smaker vel ikke lengre det folk oppfatter som pasta?

Opprinnelig lagt inn av Henri85, her.

Ja det kan godt stemme , men nå er ikke jeg i noe ketose og ikke skal jeg heller

Litt vanskelig å lese det ut fra kosthldsfilosofien din "Fillippinsk"..

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 15:33   #18
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

De aller fleste vil bli lurt av det siden mange av produktene har vesentlig lite bønner i seg. F.eks. denne fra Sopps har bare 30% bønner og reuserer altså karbohydratene med 10% fra vablig pasta. 70% av den vil være like "kjappe" karbohydrater som i vanlig pasta for det er akkurat samme melet.

Når det er sagt ser jeg at man kan få rene bønnepastaer hvor karboinnholdet er som å spise svarte bønner. Ja, de kan brukes i f.eks. LCHF, men de smaker vel ikke lengre det folk oppfatter som pasta?



Litt vanskelig å lese det ut fra kosthldsfilosofien din "Fillippinsk"..

Kjøper kun økologisk pasta fettuccine (bønnepasta) økologisk grønne soyabønner.
Næringsverdi pr. 100 g: Energi 327 kcal, protein 44,8 g, fett 4 g (herav mettet fett 1 g), karbohydrater 17,1 g (herav sukkerarter 10.6 g), fiber 20,2, salt 6 mg.

Jeg syns den smaker godt , vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive smaken på pasta fettuccine.
Du kan jo koke den med grønnsak/kylling buljong , tja ja det er bare noe jeg skrev da jeg registrerte meg.

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 17:19   #19
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Litt høy andel karber for min del, men det er jo ca. lik svarte bønner. Mye proteiner så det hadde kansje fungert som en del av et vegatarisk måltid.
Hvor kjøper du disse?

Kostholdsfilosofi kan du endre. Klikk:
Kontrolpanel > Endre dine detaljer

Endre teksten og klikk [Lagre endringer]. Easy peasy :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 14:38   #20
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Litt høy andel karber for min del, men det er jo ca. lik svarte bønner. Mye proteiner så det hadde kansje fungert som en del av et vegatarisk måltid.
Hvor kjøper du disse?

Kostholdsfilosofi kan du endre. Klikk:
Kontrolpanel > Endre dine detaljer

Endre teksten og klikk [Lagre endringer]. Easy peasy :-)

Jeg kjøpte de hos økoland som holder til på Sandnes https://www.okoland.no
Første gang var de priset til rundt 35 40 kr stk, så ble de satt ned til 10 kr pakken pga at de gikk ut om ca 1.mnd , så jeg kjøpte 20 stk , 10 av grønne soyabønner og 10 av røde soyabønner....

Okey takk takk supert ,

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 14:42   #21
Henri85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Blue Hawaii
Innlegg: 26
Henri85 er på en erverdig vei

Sv: Liste over lavkarbo produkter

Eller får du kjøpt de her , http://gymgrossisten.no/fettucine-soyabnner-200-gram

Henri85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis og vær glad Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
lavkarbo produkter gått ut på dato? mym Spørsmål og svar 2 22-08-16 00:01
Produkter til salgs (lavkarbo) Amagetha Generell diskusjon 1 08-02-10 14:26
Lavkarbo café-produkter Bergen27 Spørsmål og svar 6 12-07-08 16:04
Selger dem mye lavkarbo'produkter i sverige? cilemora Lavkarbo generelt 3 24-01-08 14:07
Lavkarbo produkter i Sverige ? nystolen Spørsmål og svar 2 12-09-07 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no