Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-07, 19:53   #1
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Hva tenker dere om de to alternativene?
Hvilket av de to er å foretrekke?

http://www.vitahjertego.no/Vita_hjer..._+_bakervarer/

Sitat:

Dette gjør Vita hjertego` brød / bakervarer hjertevennlige:

  • 100 % sammalt mel fra hvete, havre, rug og spelt
  • Høyt kostfiberinnhold (10,3 %)
  • Lavt saltinnhold
  • Bakt med raps- og solsikkeolje som er rik på umettet fett og vitamin E
  • Ikke tilsatt sukker
  • Ikke tilsatt fargestoffer
Vita hjertego` bakervarer er tilgjengelig i Rema 1000 og Coop Mega og finnes i følgende tre varianter:
  • Brød 650g
  • Rundstykker 100g
  • Atmosfærepakket brød 750g (halvstekt)

http://www.drlindbergs.no/page/index...d=17&joinid=-1

Sitat:

Dr. Fedon Lindbergs Fullkornbrød med solsikkekjerner
Dette brødet inneholder mye hele korn, bygg, rug, soyaproteiner og olivenolje. Det er et grovt smakfullt og saftig brød med et rustikt utseende. Brødet er like godt egnet til frokost som lunsj og kvelds. Dette brødet har høyere andel fiber og proteiner, og lavere andel karbohydrat sammenlignet med andre brød på markedet.

Ingredienser: Vann, byggmel, sammalt rug, hvetegluten, høy amylose maisstivelse, soyaflak, solsikkekjerner (8%), linfrø, soyaprotein, gjær, olivenolje, sesamfrø, tørket surdeig, fruktose, salt, og johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold: 100 g brød gir 1026 kJ (245 kcal), og inneholder ca. 18,7 g protein, 18,2 g karbohydrat, 9,7 g kostfiber og 10,7 g fett. Vekt ca. 600 g.

Glykemisk Indeks: 25
Glykemisk Belastning (per porsjon à 80 gram): 5

Prismessig tror jeg Vita brødet koster ~30 kr for 650 gram ,mens Lindbergbrødet koster ~ 35kr for 450 gram.


Sist redigert av blå : 11-11-07 kl 20:00.
blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 19:59   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Fedonbrødet. Det er spesialdesignet for å inneholde sunt fett, mindre karbohydrater og mer proteiner, mens Vita-brødet inneholder "liksomsunt" fett og sikkert mye mer karbo. Iallfall mye mindre proteiner. Dessuten smaker Fedonbrødene mye bedre. Afrodite er knallgodt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 20:07   #3
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Hmm. må teste det ut i morgen tror jeg!

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 08:57   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Koster ikke Fedonbrødet 25 kr?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:53   #5
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Koster ikke Fedonbrødet 25 kr?

Og hva så? Enten baker man selv eller man kjøper brød til den prisen man da er villig til å betale. Tror nok brødprisene varierer litt fra butikk til butikk.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:17   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Og hva så? Enten baker man selv eller man kjøper brød til den prisen man da er villig til å betale. Tror nok brødprisene varierer litt fra butikk til butikk.

Jeg nevnte det bare...Fedonbrødet selges for øvrig kun på Rema 1000, så prisene varierer ikke.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:18   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Hæ? Da har de nettopp begynt med det, for jeg har pleid å kjøpe det både på Ica og bakerier. Kiwi har også alltid hatt det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:19   #8
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Teller fedonbrødet som C-måltid?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:20   #9
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg nevnte det bare...Fedonbrødet selges for øvrig kun på Rema 1000, så prisene varierer ikke.

Feil.
Jeg kjøper mitt på Kiwi og ICA.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:57   #10
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Før solgte de det i de fleste matvarekjedene, men Lindberg inngikk visstnok en avtale med Rema 1000 fra september, og de selges bare der nå. Jeg har iallefall ikke sett dem i andre butikker i det siste.

http://www.drlindbergs.no/page/index...11&joinid=7807

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:13   #11
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Fedonbrød vs Vita Hjertegod ekstra grov?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Koster ikke Fedonbrødet 25 kr?

Du har helt rett

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vita Biosa mofe Kosttilskudd 31 17-08-08 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no