Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 15:14   #1
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Dagbladet 29. mars 2010 "skjulte fettbomber."

Positivt at de fokuserer på fedme, men igjen glimrer Frølich med sine standard svar. Spis mye brød, ikke spis fett, pass på for "fettbombene", og så videre. Det sørgelige er at Dagbladet benytter EN kilde til sin artikkel, når temaet er forbundet med så mye kontrovers og diskusjon. Dette vil jeg kalle laber journalistikk. De som ikke gidder ta seg bryet med å undersøke nærmere ang kosthold og helse, må ta slike svar som god fisk, og jeg ønsker de lykke til med å følge et "standart norsk variert kosthold."

For øvrig har hun vært gjenstand for tidligere debatter her inne, da med bakgrunn i nettmøte på dagbladet sine sider:
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/10/370844.html

Hva med å sende noen mail til dagbladet med oppfordringer til å ta denne debatten videre, og kanskje spørre noen andre kilder?

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:21   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Åhh, her var det mange gullkorn

Livet er mer enn bare jevnt blodsukker
Wenche Frølich

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:25   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Du blir ikke tykk av brødet, men dert du legger på av fete pålegg, smør, margarin osv.

Jeg spiser selv ca 6-8 skiver daglig og dessuten grøt eller kornblandinhger til frokost.
Man eser ikke opp av brød, så bare slapp av. og spis videre på brødskivene, men forsøk spise så grovt brød som mulig og reduser fettet i kosten

Wenche Frølich

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:26   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Spørsmål: Vet man egentlig nok om hvordan kroppen reagerer til å komme med bastante uttalelser mot Atkins eller Lindberg kuren?
Innsendt av: Rune

Ja!
Wenche Frølich

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:27   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Det er vanskelig å foreslå en brødoppskrift som ikke inneholder gjær og hvete.Da må det bli flatvrød eller hva med litt havregrynsgrøt
Wenche Frølich

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:29   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Jo frukt inneholder energi, men mest vann, som gjør at du spiser minder av andre matvarer som gir mer energi.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:34   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Avslutter med denne søte:

Vanlig brød inneholder ikke sukker
Wenche Frølich

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:46   #8
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Så denne forsida på Dagbladet i dag, og tenkte for meg selv: Hva er disse skjulte fettbombene, og hvor kan jeg få tak i dem?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:49   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Wenche Frølich ja, se det er en dame med karisma og utstråling

Lite profesjonelt av Dagbladet å basere seg på kun en kilde, og i tillegg en såpass kontroversiell kilde som henne. For hun må vel sies å være kontroversiell nå, de aller aller fleste har vel fått med seg at dette med brød ikke er så entydig sunt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:16   #10
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Så denne forsida på Dagbladet i dag, og tenkte for meg selv: Hva er disse skjulte fettbombene, og hvor kan jeg få tak i dem?

Hehe, lo godt av Blåbær sin kommentar.

Så i den gamle nettdiskusjonen at Frølich sier noe som; "jeg har publisert mange artikler, Fedon har ikke publisert noen jeg kjenner til." Det er så herlig provoserende med autoriteter som tar hevd på sannheten.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:05   #11
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Så denne forsida på Dagbladet i dag, og tenkte for meg selv: Hva er disse skjulte fettbombene, og hvor kan jeg få tak i dem?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:17   #12
mortenm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 23
mortenm er på en erverdig vei

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Jeg reagerte spesielt på denne påstanden: "Når det gjelder Atkins prinsipper er de direkte skadelige mht hjerte- og karsykdommer.
Mye fett er faktisk ikke bra. De resultater som kom frem er altfor kort og for få til å trekke noe som helst om. Du bør heller lese om Oslo undersøkelsen som startet for 25 år siden og hvor man senket fette. Der så man en fantastsk gunstig effekt med hensyn til hjerte og kar sykdommer.
Det sies at Atkons selv fikk hjerte og karsykdommer etterhvert
Wenche Frølich"


Jeg så etter Oslo studien, og TROR jeg fant den:



http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1419124



Jeg kan ikke finne et ord om reduksjon av fett. Hovedkonklusjoner:
Hovedbudskap

  • Blant mennene som ble undersøkt første gang i 1972–73 har det frem til 2000 vært en stor reduksjon i antall dagligrøykere
  • Økningen i kroppsmasseindeks har vært markant i løpet av disse 28 årene, og den har vært større hos yngre enn hos eldre menn
  • Bruken av blodtrykkssenkende medikamenter har økt kraftig
Hovedfunn har vært at risikoen for hjerteinfarkt ble redusert ved kolesterolsenkende diett og røykeslutt (2), at blodtrykksbehandling ga lavere forekomst av hjerneslag, men ikke hjerteinfarkt (3), at det var en sammenheng mellom sosioøkonomisk status og forekomst av hjerteinfarkt (4), at selv små endringer på EKG kunne forutsi fremtidig koronar hjertesykdom (5) og at røyking var en viktig risikofaktor for hjerneslag (6). Langtidsoppfølging med henblikk på insidens av hjerteinfarkt og slag viste nedgang i forekomsten av begge diagnoser (7).


Hun lyver jo, eller har jeg bommet på artikkelen?

__________________


mortenm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:53   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Åh herregud. Jeg misliker den dama så til de grader at jeg ikke kunne tatt noe ernæringstudie på UiS her om det hadde fantes, for hun hadde jo sannsynligvis vært læreren. Jeg vet jeg er usaklig i alle debatter om henne, men jeg klarer bare ikke å la være!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:16   #14
mortenm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 23
mortenm er på en erverdig vei

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

hehe så jo nå at den diskusjonen er fra 2003.

__________________


mortenm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:48   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av mortenm, her.

hehe så jo nå at den diskusjonen er fra 2003.

Jo, jo, men hun har vel ikke akkurat skiftet mening siden da heller .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 00:09   #16
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Å herrejemini. For noen tullesvar hun gir!

Fedon skriver i sin bok at de serverer brød på restaurantene fordi man da blir mere sulten. Stemmer dette ?
Nei du blir faktisk mett av brød, Vet ikke hvilken restaurant Lindberg går på og hva slags brød han får. Ikke vanlig norsk brød iallefall
(Javel? Jeg har spist KUN grovt brød (var tom for pålegg jeg likte), og endte opp med å spise nesten ett halvt brød og var ikke mye mettere akkurat)

Jeg lurer på om det er skadelig å spise mye brød. Er veldig glad i brød,spiser ca. 1/2 brød om dagen. Kan dette være skadelig?
Jeg spiser et halvt brød selv om dagen jeg. Føler meg i utnmerket form
(vi gir blaffen i hennes personlige opplevelse, han spurte om det KAN være skadelig)

Hvordan får jeg vekk søthunger?Hvis jeg spiser sunt (masse grønnsaker o.l.) får jeg veldig ofte lyst på noe søtt.
Det er bare å holde ut. Vi har det slik i perioder de fleste av oss. Men det er bare å fortelle seg selv at man ikke vil ha det. Ingen lett sak å overtale seg selv!!!
(hehehehe. Sucker. Hun skulle virkelig ha prøvd lavkarbo )

Jeg har prøvd å følge Fedons prinsipper nå i en måned. Jeg har ligget unna bl.a.hvetemel,pasta,poteter,brus,sjokolade,søtsake r.
Dette har ikke gitt et eneste gram utslag på vekta. Hvorfor det ?

Den er vel ikke så effektiv som det sies kanskje.
Senk fett og spis grovt brød og potetter kanskje det hjelper bedre.

(Håhå, hun har virkelig noe imot lavkarbo)

Det er et vitenskapelig bevist faktum at matvarer med mye karbohydrater (brød, ris, pasta og poteter) omdannes til sukker når det kommer i kroppen. Dette sukkeret gir en ugunstig blodsukkerstigning. Noen reagerer særdeles negativt på slike blodsukkerstigninger, og man kan i verste fall pådra seg diabetes.

Før hadde jeg og min familie et tradisjonelt, norsk kosthold, rikt på karbohydrater, inkludert ovenfor nevnte matvarer (ikke mye sukker). Etter dårlige erfaringer med dette (særlig vektmessig), byttet jeg for en stund siden kosthold. Nå spiser jeg svært lite karbohydrater, og har økt inntaket av fett og proteiner. Jeg har aldri følt meg i bedre form enn det jeg gjør nå. I tillegg til mer overskudd i hverdagen, har vekten gått ned betydelig. Jeg henviser også til spennende forskningsresultater som ble presentert i norske medier en kort tid tilbake, der det viser seg at en diett basert på Dr. Atkins' prinsipper, er svært gunstige når det gjelder hjerte og karsykdommer. Jeg presiserer at jeg ikke bedriver mer trening enn jeg gjorde før.

Hva er din kommentar til dette?

Når det gjelder Atkins prinsipper er de direkte skadelige mht hjerte- og karsykdommer.
Mye fett er faktisk ikke bra. De resultater som kom frem er altfor kort og for få til å trekke noe som helst om. Du bør heller lese om Oslo undersøkelsen som startet for 25 år siden og hvor man senket fette. Der så man en fantastsk gunstig effekt med hensyn til hjerte og kar sykdommer.
Det sies at Atkons selv fikk hjerte og karsykdommer etterhvert

(For kort tid? Og dessuten døde Atkins av at han skled på isen)

WHO anbefaler maks 10 energiprosent daglig av mettet fett og sukker. Betyr det at disse kan fjernes helt fra kosten eller finnes det et anbefalt minimumsinntak?
Nei da du kan fjerne det helt fra kosten om du vil.
(Ja, følg dette rådet! Kjempesunt å spise null mettet fett! )

Du får ikke for mye karbohydrater, men holde unna sukker.
()

Hvordan forklarer du, som tviholder på "gamle" kostholdsråd mitt tilfelle.
I mine øyne kan både du og professor Norum ta plass blant akademikere med tapt evne til fornyelse og selverkjennelse.

Kanskje har vi en noe bredere horisont enn bare glykemisk indeks
(jaha, ja?)

Min far har diabetes og bruker insulin sprøyter
Jeg ville anbefale grovt brød og havre
(stakkars, håper de ikke følger det kostholdsrådet!)

Kostholdet øker ikke forbrenningen.
(sagt om generelt kosthold, som i at det ikke går an å øke forbrenningen gjennom kostholdet. Så mye har hun satt seg inn i lavkarbo)

Nøtter inneholder svært mye fett, 60%. Hvorfor ikke spise litt gulrøtter og andre grønnsaker som snacks det er bedre
(mmm fett. nøtter er da sunt, det inneholder masse gode vitaminer og mineraler)

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 00:10   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av mortenm, her.

hehe så jo nå at den diskusjonen er fra 2003.

Haha, men vi må da få lov til å irritere oss over det likevel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 00:17   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Men jeg må innrømme at jeg blir ikke MER sulten av å spise lyst brød før hovedretten... (nå pøser jeg gjerne på med smør og hvitløksmajones og da, men! )

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 00:23   #19
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Jeg kjenner jeg blir utrolig provosert over de arrogante svarene hun gir!
Svare voksne mennesker med hersketeknikk og på en måte man bruker ovenfor barn.
Men det forundrer meg ikke at dagbladet bruker denne dama. Dagbladet har blitt en dårlig avis som sjeldent har nyanserte artikler etter min mening. Mere sladder enn nyheter.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:25   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Tror det var i den samme diskusjonen en leser la inn oppskriften på et grovt brød hun brukte og spurte etter Wenches mening om det. Det var masse sunt i det, olivenolje, linfrø, solsikkefrø osv, sånn typisk grovt brød med masse frø i. Wenches svar var:

"Det var da et svært fett brød".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:41   #21
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Jeg kjenner jeg får magesår av svarene hennes...

  Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:06   #22
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet.

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Så denne forsida på Dagbladet i dag, og tenkte for meg selv: Hva er disse skjulte fettbombene, og hvor kan jeg få tak i dem?

signeres

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:23   #23
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tror det var i den samme diskusjonen en leser la inn oppskriften på et grovt brød hun brukte og spurte etter Wenches mening om det. Det var masse sunt i det, olivenolje, linfrø, solsikkefrø osv, sånn typisk grovt brød med masse frø i. Wenches svar var:

"Det var da et svært fett brød".

Slik reagerte også ei mager ernæringsdame eg vart sendt til når eg forklarte kva som var i brødet eg laga (eg åt då ala Fedon). Nei, du bør ete tynne skiver av kvitt brød, det er det mindre kaloriar i!!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:33   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Jeg kjenner jeg blir ekstremt flau over å måtte dele fornavn med det vesenet der!

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 10:04   #25
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Wenche Frølich i dagens Dagbladet

Kjenner irritasjonen tar over min gode dømmekraft når sånne mennesker får lov til å opptre i media slik hun gjør!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Svar

Emneord
dagbladet, frølich, helse, media


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Her er den "berømte" nettdiskusjonen av Frølich Iset Generell diskusjon 5 18-11-05 14:54
Dålig nårsk av Wenche Frølich donjuanwannabe Generell diskusjon 5 29-02-04 20:00
Wenche Frølichs uttalelser i nettmøte hos Dagbladet Iset Generell diskusjon 8 24-01-04 01:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no