Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 12:17   #776
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Vekta er i vranglås.
Grrr...
Samtidig har jeg mere fysisk fostring enn noensinde.
På toppen av det hele, har jeg begynt å fryse på beina.

Hm.... tror jeg snart må tilbake på Fedon. Tydelig at kroppen min sparer.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:16   #777
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

har veiedag på lørdag men klarte ikke å vente i dag. og vet dere hva? jeg så det 7 tallet må nok vente noen dage kanskje uke før det stabiliserer seg og går ned litt til men det der var herlig

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:25   #778
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

så flott gleder meg til jeg også får se det, nærmeste jeg er er 82,8 denne uken, men tipper på oppgang denne uken pga jeg har begynt å spise, men skal komme der en dag jeg også

Gratulerer så mye

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:59   #779
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

har veiedag på lørdag men klarte ikke å vente i dag. og vet dere hva? jeg så det 7 tallet må nok vente noen dage kanskje uke før det stabiliserer seg og går ned litt til men det der var herlig


Å se 7 tallet er drømmen her og!! Gratulere så mye - kjekt da! Har noen kilo igjen dit (5.5) men innen rekkevidde

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:52   #780
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

jeg så det 7 tallet

Gratulerer!

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:55   #781
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

så flott gleder meg til jeg også får se det, nærmeste jeg er er 82,8 denne uken, men tipper på oppgang denne uken pga jeg har begynt å spise, men skal komme der en dag jeg også

Gratulerer så mye

takk Hope. bare hold ut og vent par uker. da er du der og nå bli det ny mål på 75. skal ta 5kg om gangen. men som jeg sa er ikke sikkert at det bli 7 tallet på lørdag og. er greit det så lenge det går ned.
VI ER FLINKE!

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:56   #782
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Å se 7 tallet er drømmen her og!! Gratulere så mye - kjekt da! Har noen kilo igjen dit (5.5) men innen rekkevidde

er godt det . vær tolmodig og du kommer dit og. begynte selv på 87...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:57   #783
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Gratulerer!

takk

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:00   #784
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

takk Hope. bare hold ut og vent par uker. da er du der og nå bli det ny mål på 75. skal ta 5kg om gangen. men som jeg sa er ikke sikkert at det bli 7 tallet på lørdag og. er greit det så lenge det går ned.
VI ER FLINKE!

Jeg GLEDER meg virkelig til jeg får se det Jeg skal også ta 5 kg om gangen, så neste mitt er også 75, så 70, så 65 MÅL

Men om det skulle skjære seg fullstendig så er jeg SUPER fornøyd med 70 også, om kroppen stopper der
jeg kan ikke huske sist jeg var så lett engang

Gleder meg faktisk til sommerene dette året, skal smøre meg inn med selvbruningskrem å gå i BIKINI på stranden med ungene mine, og mannen min

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:09   #785
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Gleder meg faktisk til sommerene dette året, skal smøre meg inn med selvbruningskrem å gå i BIKINI på stranden med ungene mine, og mannen min

dette klarer vi. men vi må holde ut. og hvis noen av oss begynne å sutre da må vi prøve å støtte hverandre. det er så lett å begynne å tenke på liten pause. det gjorde jeg i fjor. og den pause ble til 10 måneder og +15 kg. tragisk det.... vi skal til asia neste vinter og målet mitt er 59kg. om jeg kommer meg dit det vet jeg ikke men skal prøve. kroppen min bestemmer selv hvor den vil stoppe...det er ca 0,5kg per måned da er det ikke umulig.
Hope, prøv med en del suppe i begynnelse for at tarmen ikke stapper seg full. men da må inn i suppa en del fett og . og en vanlig måltid i begynnelse. etter par dager trapp ned på suppa og spis vanlig etter ca 1 uke. du spiste ikke på lenge og det kan bli vondt bare en tips

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:44   #786
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

dette klarer vi. men vi må holde ut. og hvis noen av oss begynne å sutre da må vi prøve å støtte hverandre. det er så lett å begynne å tenke på liten pause. det gjorde jeg i fjor. og den pause ble til 10 måneder og +15 kg. tragisk det.... vi skal til asia neste vinter og målet mitt er 59kg. om jeg kommer meg dit det vet jeg ikke men skal prøve. kroppen min bestemmer selv hvor den vil stoppe...det er ca 0,5kg per måned da er det ikke umulig.
Hope, prøv med en del suppe i begynnelse for at tarmen ikke stapper seg full. men da må inn i suppa en del fett og . og en vanlig måltid i begynnelse. etter par dager trapp ned på suppa og spis vanlig etter ca 1 uke. du spiste ikke på lenge og det kan bli vondt bare en tips

Det var da et overkommelig mål,mitt er frem til bryllupet, å det blir 1,4 i uken ikke så veldig realistisk kan du vel si, men jeg skal bare gjøre så godt jeg kan hele tiden, så er jeg super fornøyd, bare det går nedover, å får jeg sett 7 tallet blir jeg overlykkelig

Skulle hatt det tipset igår, inatt, å i hele dag, da var jeg ELENDIG, men nå går det faktisk kjempe mye bedre Så nå tror jeg det verste er over
men tusen takk i tilfelle jeg får nok en våkenatt
Ja det er viktig å ha støtte fremover, kommer mange dager der vi sannsynligvis har lyst å sprekke, ta en pause, osv,men vi SKAL greie det, skal bli spennende å se til sommeren, hor mange "mennesker" vi har mistet (antall kg, som tilsvarer et lite menneske) jeg håper at det er mange kg som er forsvunnet

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:46   #787
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei
Smile

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Mitt mål er også å se 7 tallet , har 4-5 kg til det delmålet,og det kan se ut som om det kan ta sin tid jeg har vært i ketose i 9 uker og har ikke hatt en eneste sprekk stolt ): om ikke vekten har gått ned mye,så merker jeg det godt likevel

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:06   #788
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Mitt mål er også å se 7 tallet , har 4-5 kg til det delmålet,og det kan se ut som om det kan ta sin tid jeg har vært i ketose i 9 uker og har ikke hatt en eneste sprekk stolt ): om ikke vekten har gått ned mye,så merker jeg det godt likevel

Det er det som er det beste for kroppen, å plutselig gir den etter så får du et hopp
Du er jammen flink

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:25   #789
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

har vært her i fjor. og vi var mange som begynte. de som holdte ut er de som har gått ned masse og er forsatt her.... skal spise frukt på sommeren men det er det eneste. har ikke hatt noen sprekk heller. spiste en lett is med 8 karbo men var den dagen under 15 total. datt ikke ut av ketose. fikk ikke lov å feire bursdag med brokkoli. he he. barna...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:31   #790
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ja, jeg gleder meg å til å se 7- tallet 2,1 kg til vi er mange med samme mål Jeg har alltid vært lubben, men den beste vekta mi var mellom 65 og 70 kg. Det var jeg når jeg møtte min mann for 5 år siden. Da hadde jeg gått ned nesten 20 kg etter første sønn min ble født. Jeg var da veldig flink til å trene. Har en eske i skapet med masse fine klær som jeg brukte da, i mange fine farger.... Gleder meg til å pakke den opp. Nå har vi fått to barn til og 20 kg på. Vanskelig å finne klær i skapet, for alle klærne mine nå er svart!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 18:00   #791
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Har stått stille så lenge at jeg ikke har orket å registrere.. Men, nå håper jeg vekta går nedover igjen... 0,4 kg siste måneden ned. (Har vært opp i vekt tidligere).

Kommer sterkere tilbake nå! Vil gjerne se 80 tallet på vekta..

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:24   #792
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg kjenner også at motivasjonen for å registrere er laber når vektreduksjonen er så liten har ikke faste dager jeg registrerer lengre, men er innom når jeg kjenner for det

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 09:14   #793
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

jeg har brutt ned målet mitt litt, så det ser mer overkommelig ut,jeg har 17,8 kg igjen, å vil være kommet langt (regner ikke med å være ferdig! men har satt dette som måldatoen allikevel) til bryllupet første uken i juni, så derfor tar jeg 17,8 kg og deler ned på ukene frem til dess,

å da blir det:

1,48 altså 1,5 kg i uken det er jo selfølgelig altfor mye, jeg regner ikke med at det går, men jeg vil ha det som et slags mål likevel, for om jeg klarer litt hver uke, så er jeg enda nærmere målet, så kan jeg se på det om en stund, å da blir det enda mindre i uken

Så nå starter mitt nye liv, skal klare dette kanskje vi skulle delt tips som virker for oss, å hjelpe hverandre med det?

Noen som vil dele tips i denne tråden hva som virker for oss som er i denne gruppen?
Jeg har jo nettopp begynt igjen, så har ikke så mye å dele enda, da jeg ikke fikk det så godt til sist gang, dessverre, men skal dele om jeg ser at det som jeg nå skal teste ut denne uken virker

ha en fin fin lørdag videre alle sammen, nå skal jeg ut å trille en lang tur med minstejenta, å så går vi på besøk i samme slengen, å så triller vi hjem igjen, så skal jeg på kveldsvakt på jobb

Kommer innom en tur igjen senere

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:23   #794
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

jeg har et mål om å ned 18kg på 15 uker,men tror det kan blir hardt! Blitt en del søtstoff i det siste..og altfor lite av fett og vann får ikke til å drikke så mye..føler jeg pemper i meg bare for å passe på at jeg får i meg nokk vann. Å det blir litt kvalmende til tider.. Har i det siste drukket litt fun light for å få litt smak..men er vel ikke helt bra d? Ellers så gleder jeg meg til jeg ser 7 tallet jeg også. Veiedag på tirsdag..spent..gruves litt å.
Ha en fin dag alle..

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:42   #795
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hjemme igjen fra en 1,45 t tur HERLIG en bitteliten fjelltur ble det også, så min mor skulle få fotografere det magiske stedet der vi henter rumpetroll hvert år

Jeg hadde tenkt å begynne å se på kcal,men ser at når jeg bruker endel fett, bacon osv kommer jeg raskt opp i kcal, så først og fremst tror jeg at jeg skal la være å telle de, trene daglig, spise fett, å se om det hjelper, omd et ikke hjelper, skal jeg se på kcal heller da

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:50   #796
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg lurer på om jeg spiser for store måltider? Har ikke veid noe av maten jeg har spist, har kjørt på med fløte,ost ,smør og lurer på om det er noe av dette som bremser. Har spist meg mett til alle måltider, leste det her inne at det var riktig,jeg har ikke følt meg sulten disse ukene,kanskje jeg rett og slett ikke trenger fullt så mye mat som jeg spiser. Spiser 2 osteknekkis til frokost med pålegg eller ost. Lunsjen er som regel salat med noe kjøtt event kokte grønnsaker med kjøtt eller fisk. Har alltid en ss rømme til avogtil mer.til middag spiser jeg stort sett det samme som til lunsj,bare litt større porsjon. Jeg har alltid tidligere spist ofte og lite, nå blir det tyngre måltider og færre. Kanskje jeg skal prøve å spise litt mindre og litt oftere. Har noen erfaring med dette på lavkarbo ??

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:55   #797
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Legg det inn på diett.no, så har du litt oversikt da kan du se om fordelingen mellom kcal, fett og protein er grei osv,om du vil da

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:10   #798
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hope.. hvordan går det med vekta etter du har startet å spise???

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:17   #799
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Hope.. hvordan går det med vekta etter du har startet å spise???

Den rikket seg ikke et gram de 2 første dagene, å idag var jeg 0,1 ned siden mandag....så den er vel sånn som den var sist jeg prøvde dette, men jeg har jo bare spist i et par dager, skulle egentlig vente til mandag, men siden jeg skulle i 30 års dag igår, fant jeg ut at det var best å begynne sånn at det ikke så så teit ut å ikke spise, men så hadde de pastasalater, så jeg kunne jo fint bare fortsatt på puleret til mandag siden jeg ikke spiste uansett

jaja,men denne gangen skal jeg gå skikkelig inn for det,følge boken tilpunkt å prikke, også med å gå tur 4-5 ganger i uken på min 30-40 min osv, så om det ikke hjelper så kan jeg gi meg da, å si at dte ikke virket, men skal gjøre det skikkelig først, å håper at det hjelper

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:24   #800
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

gjør det nok hærlig med mat igjen da???

har sett litt her.. og blir litt flirfull, Vi har liksom samme mål, på samme tid for samme anledning:P hehe

vi skal klare det!

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no