Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Total forvirring - trenger gode råd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 20:53   #1
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Total forvirring - trenger gode råd

Jeg har gått på Ketolyse siden starten av mars, og gått ned ca 4 kg. Merker det også litt på klærne. Har lest mye(!) her inne og forstår at det er noe jeg bør være tilfreds med. Har brukt diett.no flitting og ligger på riktig fordeling (ca 70% fett og 5% karber), og spiser pluss minus 1500 kcal pr dag. Er 168 og 88 kilo nå, og ønsker meg ned under 70 helst.

Spiser veldig mye Oopsies med majones og fett pålegg, salat med reker el rølt laks og majones, løvbiff/kjøttdeig/koteletter m blomkål/brokkolimos og mye smør/fløte, og en del ost i alle former.

Har ikke enn kuttet Cola Light og meieriprodukter men lurer på om jeg skal kutte ut det en stund. Bruker også litt sukrin iblant, i krem el til lavkarbo-muffins ol. Har vært i ketose siden starten, med unntak av et par dager da jeg bikket over grensen (ble ca 30-40 kh to dager).

Men - det er så mye forskjelling som sies her inne, at jeg er helt forvirret nå Mye fett men mindre kalorier, mye fett og mer kalorier, partystoppere (hva er definisjonen på party og når regnes partyet som stoppet??) for noen men ikke for andre, mer vann (jeg ligger på ca 2 liter +), trening er avgjørende for noen mens det for andre gjør at man stopper opp.... and so on and so on. Jeg har lest til øyet blir stort og vått, og fulgt boka (Ketolyse) til minste punktum. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at jeg gjør noe galt, det går for sakte, og at det egentlig er temmelig umulig å bli klok på hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Noen sier også at det ikke er sikkert at man vil gå ned i hele tatt selv om man er i ketose over lang tid. Jeg var så glad da jeg begynte, og full av optimisme. Og nå er jeg bare stresset og forvirret og nesten motløst. Kanskje jeg aldri vil bli slank...

HJELP

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:56   #2
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Presisering: Jeg forventer IKKE å "rase" ned i vekt. På ingen måte. Vet at 500g pr uke er bra. Men jeg gikk ned de 3 første kg den første uka (vann antar jeg), for deretter å gå ned 800 g ila fire uker etter det igen. Syns det er litt trått.

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:07   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Åh ! Det er maaaange som opplever det samme !

Det eneste rådet JEG kan gi deg er at du ikke å gi opp. Det går sakte, men sikkert av.

Trives du på kostholdet ? Har du det bra ? Ja, da er det bare å ta tiden til hjelp.

Og kanskje kjøpe en krukke tålmodighetskrem. Mulig de har det på Ultra

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:20   #4
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Ja jeg trives jo godt med det

Bortsett fra liten forståelse fra familie, som ser på meg som sær og fanatisk og "inne i en periode"... Men det gir jeg blaffen i!

Tålmodighet er vel en dyd da, som de sier...

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:24   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

ja det er sannelig ikke enkelt dette. Mer av det, mindre av det ... prosenter av ditt og datt ....

Prøver selv å finne ut av dette. finne ut hva som gjør at jeg tar av, og at jeg stopper opp ....

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:30   #6
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Nei det er slett ikke enkelt. Men vi får bare holde ut

Jeg tror jeg skal prøve å "kopiere" de første ukene mine, se på diett.no hva jeg spiste da og holde meg til akkurat det samme et par uker fremover. Og så skal jeg holde meg konsekvent til Ketolyseboka tror jeg, og ikke stresse meg opp over alle de tusen rådene her inne.

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:31   #7
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

ja det er sannelig ikke enkelt dette. Mer av det, mindre av det ... prosenter av ditt og datt ....

Prøver selv å finne ut av dette. finne ut hva som gjør at jeg tar av, og at jeg stopper opp ....

Hva er Skaldeman Fakir?
Skaldeman er vel ganske likt Ketolyse, bare enda mindre karber/grønnsaker, mer fett, og lite el ingen mosjon, er det ikke?

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:34   #8
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Jeg har gått på Ketolyse siden starten av mars, og gått ned ca 4 kg. Merker det også litt på klærne. Har lest mye(!) her inne og forstår at det er noe jeg bør være tilfreds med. Har brukt diett.no flitting og ligger på riktig fordeling (ca 70% fett og 5% karber), og spiser pluss minus 1500 kcal pr dag. Er 168 og 88 kilo nå, og ønsker meg ned under 70 helst.

Spiser veldig mye Oopsies med majones og fett pålegg, salat med reker el rølt laks og majones, løvbiff/kjøttdeig/koteletter m blomkål/brokkolimos og mye smør/fløte, og en del ost i alle former.

Har ikke enn kuttet Cola Light og meieriprodukter men lurer på om jeg skal kutte ut det en stund. Bruker også litt sukrin iblant, i krem el til lavkarbo-muffins ol. Har vært i ketose siden starten, med unntak av et par dager da jeg bikket over grensen (ble ca 30-40 kh to dager).

Men - det er så mye forskjelling som sies her inne, at jeg er helt forvirret nå Mye fett men mindre kalorier, mye fett og mer kalorier, partystoppere (hva er definisjonen på party og når regnes partyet som stoppet??) for noen men ikke for andre, mer vann (jeg ligger på ca 2 liter +), trening er avgjørende for noen mens det for andre gjør at man stopper opp.... and so on and so on. Jeg har lest til øyet blir stort og vått, og fulgt boka (Ketolyse) til minste punktum. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at jeg gjør noe galt, det går for sakte, og at det egentlig er temmelig umulig å bli klok på hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Noen sier også at det ikke er sikkert at man vil gå ned i hele tatt selv om man er i ketose over lang tid. Jeg var så glad da jeg begynte, og full av optimisme. Og nå er jeg bare stresset og forvirret og nesten motløst. Kanskje jeg aldri vil bli slank...

HJELP

Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke begynt å tenke på alle alternativene ennå. Følg boka, drikk mye mer vann, spis mer smør enn du tror og få i deg nok grønnsaker til å ligge oppunder 15 g karbohydrater pr. dag. For meg metter seterrømme mer enn fløte og jeg spiser ikke veldig mye ost lengre. Ikke bli motløs, for meg "løsnet" det betraktelig etter omkring 6 uker. Ikke begynn å eksperimenter ennå. Masse lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:38   #9
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke begynt å tenke på alle alternativene ennå. Følg boka, drikk mye mer vann, spis mer smør enn du tror og få i deg nok grønnsaker til å ligge oppunder 15 g karbohydrater pr. dag. For meg metter seterrømme mer enn fløte og jeg spiser ikke veldig mye ost lengre. Ikke bli motløs, for meg "løsnet" det betraktelig etter omkring 6 uker. Ikke begynn å eksperimenter ennå. Masse lykke til !

Takktakk!Skal gjøre alt dette Holde tunga rett i munnen

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:01   #10
LilleNøtt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 18
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Ja jeg trives jo godt med det

Bortsett fra liten forståelse fra familie, som ser på meg som sær og fanatisk og "inne i en periode"... Men det gir jeg blaffen i!

Tålmodighet er vel en dyd da, som de sier...

Jeg måtte le litt av setningen hvor familie ser på deg som sær, fanatisk og "inne i en periode". Vet akkurat hva du mener. Jeg var ute å spiste middag med en kjær venninne for et par dager siden. Hun vet godt hva slags kosthold jeg har så vi bestemte oss for biff. På menyen stod det "ladies steak - 150g tenderloin, salat, feta cheese". PERFEKT tenkte jeg i mitt hode. Så kom maten og jeg freaka helt ut - SAUS!!! Det stod da ingenting om SAUS. Smakte så vidt på den fra kniven og ble helt sjokkert - den var tilogmed en slag søt ekkel bbq SAUS. Pokker tenkte nå jeg og gikk hardere til verks når jeg så det lå ei brødskive under biffen min. WHAT? Når jeg da endte opp med å spørre etter en ren tallerken, tørket biffen min servietten og spurte etter en real klædd med skikkelig smør - ja da fikk jeg det merkeligste blikket i mitt liv og kommentaren om at jeg var blitt helt spik spenna gæææærn.

Jo takk sa jeg og koste med meg min utsøkte, sukkersausfrie biff Man blir litt gal av å være nazi....men det skaper jo mange morsomme øyeblikk

__________________
Minus totalt 24kg siden 2008
LilleNøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:30   #11
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Hva er Skaldeman Fakir?
Skaldeman er vel ganske likt Ketolyse, bare enda mindre karber/grønnsaker, mer fett, og lite el ingen mosjon, er det ikke?

Skaldeman fakir er slik jeg har forstått det den strengeste formen for skaldeman. Omtrent ikke grønnsaker, og svært begrenset med melkeprodukter bortsett fra smør da. men jeg har ikke fått satt meg helt inn i dette selv om jeg leser og leser og leser .

Dette forumet er jo så stort !! selv om jeg sitter flere timer om dagen og går gjennom tråder og leser og leser, så er det likevel masse jeg går glipp av .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:40   #12
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Ja jeg trives jo godt med det

Bortsett fra liten forståelse fra familie, som ser på meg som sær og fanatisk og "inne i en periode"... Men det gir jeg blaffen i!

Tålmodighet er vel en dyd da, som de sier...

Å, som jeg kjenner meg igjen!
Sær og fanatisk og inne i en periode, og jeg kom garantert til å få hjerteinfarkt, slag og gudene vite hva i god tid før jul.

Det var i oktober. Nå har jeg gått ned 381 gram per uke i snitt sia den tid. Et par kilo ned, stillstand, opp nesten like mye som jeg gikk ned forrige gang, stillstand, så ned igjen... Vekta mi er som en jojo, men jeg går mer ned enn jeg går opp.

Familien ser at jeg har det bedre, at kostholdet både slanker meg og gjør meg friskere, og de ber meg "Vær så snill å hjelpe tanta di som har diabetes med å legge om kostholdet så ho kan få det bedre".
I oktober var fett livsfarlig for en diabetiker.

Hvor jeg vil hen? - Tålmodighet er en dyd, både når det gjelder vekt og omgivelsenes syn på oss lavkarboraringer.

381 gram pr uke er 10 kg på et halvt år, det!

STÅ PÅ, og allier deg med målebandet når vekta og du ikke er på talefot.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:43   #13
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av LilleNøtt, her.

Jeg måtte le litt av setningen hvor familie ser på deg som sær, fanatisk og "inne i en periode". Vet akkurat hva du mener. Jeg var ute å spiste middag med en kjær venninne for et par dager siden. Hun vet godt hva slags kosthold jeg har så vi bestemte oss for biff. På menyen stod det "ladies steak - 150g tenderloin, salat, feta cheese". PERFEKT tenkte jeg i mitt hode. Så kom maten og jeg freaka helt ut - SAUS!!! Det stod da ingenting om SAUS. Smakte så vidt på den fra kniven og ble helt sjokkert - den var tilogmed en slag søt ekkel bbq SAUS. Pokker tenkte nå jeg og gikk hardere til verks når jeg så det lå ei brødskive under biffen min. WHAT? Når jeg da endte opp med å spørre etter en ren tallerken, tørket biffen min servietten og spurte etter en real klædd med skikkelig smør - ja da fikk jeg det merkeligste blikket i mitt liv og kommentaren om at jeg var blitt helt spik spenna gæææærn.

Jo takk sa jeg og koste med meg min utsøkte, sukkersausfrie biff Man blir litt gal av å være nazi....men det skaper jo mange morsomme øyeblikk

kom til og tenke på når jeg var ute med en kompis. så når vi skulle bestille så sa jeg ville ha uten poteter og saus og om jeg kunne få Litt ekstra grønnsaker.
Når maten kom så ble jeg helt satt ut. jeg har aldri fått så mye grønnsaker noen gang når jeg har spurt om( LITT)ekstra. det var ikke bare litt det var jo nesten et tårn og vel så det.

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:23   #14
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Ja familien skjønner ikke helt poenget med å være så ekstrem. De sukker nok litt bak min rygg tror jeg, for at jeg ikke kan være sosial (det er jeg jo!?) og spise den normale gode rotnorske husmannskosten som de andre spiser...

Min mor (som er slank og stort sett lever på knekkebrød og frukt) var på besøk forrige helg og sukket tungt etter frokosten. Da hadde hun nemlig spist usunt som bare det og hadde ganske dårlig samvittighet. Hun hadde nemlig spist fet hvitost på BEGGE de to rugsprøene sine
Det er mulig hun ennå går rundt og er redd for akutt hjerteinfarkt pga det hårreisende usunne måltidet den helgen...

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:27   #15
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Dette forumet er jo så stort !! selv om jeg sitter flere timer om dagen og går gjennom tråder og leser og leser, så er det likevel masse jeg går glipp av .

Ja jeg leser og leser jeg også, men det slår litt begge veier.
Får mange gode tips og råd, samtidig som jeg blir mer og mer forvirret og litt for mye påvirket av alle andre (som kanskje går på LCHF, Skaldeman el Atkins og som jeg dermed egentlig ikke skal sammenligne meg med). Jeg tror jeg må være litt mer restriktiv og litt flinkere til å filtrere informasjonen, og holde meg kun til Ketolyseboka/Ketolysetråden for en stund

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:34   #16
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Men i dag morges var jeg pluselig gått opp 1,3 kg
Ned 3,8, så stille et par uker, og så opp igjen 1,3... Mensen rundt hjørnet, samt litt for mye karber de to siste dagene (har prøvd å øke litt og litt for å finne min "ketosegrense", som jeg er tror er ca 30) får ta skylden håper jeg.

Men det er ikke akkurat motiverende å se de j.... tallene som varierer rundt det samme hele tiden. Misunner alle dere her inne som kan skilte med 7 og 8 og 9 kg ned på en mnd el to! Unner dere all fremgang dere har, skulle bare hatt litt av det selv også.

Ååååååååå jeg må bare grine litt i dag tror jeg. Humør på bånn

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:48   #17
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Men i dag morges var jeg pluselig gått opp 1,3 kg
Ned 3,8, så stille et par uker, og så opp igjen 1,3... Mensen rundt hjørnet, samt litt for mye karber de to siste dagene (har prøvd å øke litt og litt for å finne min "ketosegrense", som jeg er tror er ca 30) får ta skylden håper jeg.

Men det er ikke akkurat motiverende å se de j.... tallene som varierer rundt det samme hele tiden. Misunner alle dere her inne som kan skilte med 7 og 8 og 9 kg ned på en mnd el to! Unner dere all fremgang dere har, skulle bare hatt litt av det selv også.

Ååååååååå jeg må bare grine litt i dag tror jeg. Humør på bånn

Opp med humøret ! Mensen har antageligvis skylda både for kilo og humør . Forrige uke var jeg opp i overkant av kiloen pga akkurat det. To dager etter var dette borte. Ta en kikk på journalen min. Stå på. Det går i rykk og napp.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:53   #18
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Bix mulig du bør prøve litt kalori varjasjon. ta noen dager med litt mindre (- 100-200) så øk ee dag med +1-200) slik at kroppen din ikke blir "vant" til mengden mat du tar inn.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 10:04   #19
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av ruslepølsa, her.

Bix mulig du bør prøve litt kalori varjasjon. ta noen dager med litt mindre (- 100-200) så øk ee dag med +1-200) slik at kroppen din ikke blir "vant" til mengden mat du tar inn.

Ja kanskje jeg skal gjøre det ja Jeg ligger normalt på 16-1800 hver dag, men det er igrunn mye tror jeg. Føles iallfall sånn. Føler meg ofte overmett på kveldstid. De føste ukene lå jeg på 12-1300 ca, iblant også litt under, og følte meg mer "passe". Ikke sulten iallfall på noen som helst måte. Men så ble jeg vettaskremt av noen som sa at det var altfor lavt og at jeg kom til gå i sparebluss

Jeg målte basalforbrenningen på sats i fjor, og den var på 1600, så da er det kanskje ikke så lavt med 12-1300 likevel...

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:44   #20
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Hei.

Ting tar tid, er vel hovedstikkordet)
Det er først nå etter 3 mnd jeg føler at ting begynner å henge på greip.
Og det er jo trivelig))

Men vekten raser ikke ned.
mer sakte, men sikkert.
Det er svært sjelden man raser ned 5-10 kg her inne i mnd, bortsett fra kanskje i oppstart hvor mye vann skal ut ol.
T.O.M de på pulverkurer går ned mindre bortsett fra i oppstart ( en grunn til at jeg ikke orket easylife)
Da er det bedre å spise god mat, tenke totalendring for resten av livet og jobbe med å få de tankene til å få fast plass i hjernen.

o,5-1 kg i uka er vel anbefalt...
Det er vel det jeg selv ligger på.
Selv om det er store variasjoner, ja..uker hvor ting står stille, så plutselig ned ...bare surr..
Men helsegevinsten har uansett kommet.
Det tok sin tid, men nå merker jeg mer energi og livsglede, kostholdet er mer automatisert, jeg er ikke lei egg (fordi jeg bevisst jobber med tankene mjin på å ikke bli det..hehe).
Så endelig er jeg der jeg har lest så mye om, de positive endringene.
Og endelig henger ting på greip.
Og det er bedre enn jeg hadde trodd.
Så utrolig deilig å ikke fyse på godis og brødskiver, ha energi til å være utenfor sofaen, gå turer, rydde osv..
Merkbar positiv endring i de små hverdagstingene jeg var helt dø på tidigere...
Så jeg vil også anbefale deg til å holde ut, jobbe med positive tanker og gi deg selv noen måneder før du skal erklære dette som en dårlig plan.
Good luck!!
Pass dog på at du ikek spiser for lite, høres ut som en god grunn til at kroppen går i sparebluss...



Det jeg ikke skjønner er hvordan du klarer å ligge så lavt i kcal??
Da må du jo spise knøttlite og med veldig lite fett?

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:51   #21
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.


Det jeg ikke skjønner er hvordan du klarer å ligge så lavt i kcal??
Da må du jo spise knøttlite og med veldig lite fett?

Hm, ja det er jo det jeg hører folk sier. Men jeg spiser tre måltider pr dag, nok fett (ca 65-70e%) og 15-29 g karber (ca 5 e%). Når jeg de siste ukene har lagt i underkant av 2000 kcal er jeg SUPERMETT hele tiden. Nesten med en kvalmefølelse iblant... Strever også med vanninntaket. Tvinger i meg 2-3 l vann hver dag og føler meg nesten kvalmene vannfylt, så det kan jo være litt av grunnen til ubehaget.

Det fine med Ketolyse (lavkarbo) skal jo være å ikke gå sulten, men det er nesten like ubehagelig å gå rundt og være overmett og "stappa". Ville fått problemer med å ligge på over 2000 kcal. Måtte vel da drukket fløte el noe sånt, eller tvinga i meg 100g ostechips, men ser ikke poenget i det når jeg ikke er sulten...?

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:03   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.

Det jeg ikke skjønner er hvordan du klarer å ligge så lavt i kcal??
Da må du jo spise knøttlite og med veldig lite fett?

Den antagelsen er feil. Jeg klarer fint å få i meg sånn 80% fett med et dagsinntak på ca 1300 kcal - det er ikke noe jeg tilstreber, men sånn det blir fordi jeg er mett, rett og slett. Da er en typisk dagsmeny feks 2 kokte egg med masse meierismør til første måltid, og nakkekotelett med masse smør og evt litt grønnsaker i saus/smør/rømme til måltid 2. Eventuelt tredjemåltid blir kanskje et glass eggemelk eller noen osteskiver. Jeg spiser alltid når jeg er sulten, til jeg blir mett - vil ikke anbefale noen som trenger mer mat å følge min meny. Ville bare skyte inn og påpeke at det trenger ikke å bli så lite fett bare fordi totalinntaket er litt smått.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:11   #23
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Jeg har gått på Ketolyse siden starten av mars, og gått ned ca 4 kg. Merker det også litt på klærne. Har lest mye(!) her inne og forstår at det er noe jeg bør være tilfreds med. Har brukt diett.no flitting og ligger på riktig fordeling (ca 70% fett og 5% karber), og spiser pluss minus 1500 kcal pr dag. Er 168 og 88 kilo nå, og ønsker meg ned under 70 helst.

Spiser veldig mye Oopsies med majones og fett pålegg, salat med reker el rølt laks og majones, løvbiff/kjøttdeig/koteletter m blomkål/brokkolimos og mye smør/fløte, og en del ost i alle former.

Har ikke enn kuttet Cola Light og meieriprodukter men lurer på om jeg skal kutte ut det en stund. Bruker også litt sukrin iblant, i krem el til lavkarbo-muffins ol. Har vært i ketose siden starten, med unntak av et par dager da jeg bikket over grensen (ble ca 30-40 kh to dager).

Men - det er så mye forskjelling som sies her inne, at jeg er helt forvirret nå Mye fett men mindre kalorier, mye fett og mer kalorier, partystoppere (hva er definisjonen på party og når regnes partyet som stoppet??) for noen men ikke for andre, mer vann (jeg ligger på ca 2 liter +), trening er avgjørende for noen mens det for andre gjør at man stopper opp.... and so on and so on. Jeg har lest til øyet blir stort og vått, og fulgt boka (Ketolyse) til minste punktum. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at jeg gjør noe galt, det går for sakte, og at det egentlig er temmelig umulig å bli klok på hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Noen sier også at det ikke er sikkert at man vil gå ned i hele tatt selv om man er i ketose over lang tid. Jeg var så glad da jeg begynte, og full av optimisme. Og nå er jeg bare stresset og forvirret og nesten motløst. Kanskje jeg aldri vil bli slank...

HJELP

Oi oi oi å jeg kjenner meg igjen her! Det står en million forskjellige ting her inne på forumet, å jeg syns folk snakker i mot hverandre konstant! Før leste jeg på forumet 10 ganger om dagen, men jeg har måtte tvinge meg selv til å ikke lese så ille mye hva andres erfaringer og meninger er. Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med en ernærings fysiolog, samt ha legen din med på "laget", det har gjort meg MYE tryggere! Det er jobben deres, å når jeg spør dem så VET jeg at det svaret de gir meg stemmer. Jeg mener ikke å tråkke noen på tærne, men inni mellom tror jeg det er viktig å få svar fra de som faktisk har det som yrke... Vekten gikk veldig fort for meg i starten også, å plutselig bremset den noe enormt! Så vet kjempe godt hvordan du har det. Å når det kommer til dette med veiing, jeg har lagt bort vekta stort sett hele måneden, å bruker heller ei bukse som er målet for meg å komme inn i, den prøver jeg en gang i uka

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:11   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Du er inne på det - men jeg skal bekrefte det for deg:

Ikke heng deg opp i alle råd for de som har stått stille lenge. Du har vektnedgang - fortsett slik du har gjort! Ikke endre noe som fungerer - det kan gi negative konsekvenser

4 kilo på en mnd er kjempebra - jeg har stått stille siden i oktober - ok?

Pust dypt inn, og kjenn at du blir komfortabel med maten, mengden og at du blir flinkere til å kjenne på sult/mett.
Ikke vei deg så ofte... en gang i uka er absolutt maks siden du stresser med dette nå. Bruk målebånd en gang i uka også. Noter ned på diett.no om du ønsker stikkord om dagen din, feks "skal ha mens", "mye vann i kroppen", sulten/veldig mett, nok mat osv.

Hvis alle skulle hengt seg opp i alle spesifikke råd som gis til enkeltpersoner ville de fleste hatt stressnivå på høyde med galhøpiggen for lengst!

Det anbefales også at om vekta står stille - vent ihvertfall! en mnd før du begynner og lete etter alternativer. Noen må spise en del mer noen dager, andre litt mindre - noen igjen må bare fortsette der de holdt på så bestemmer kroppen selv når den skal slippe. Jo mer du stresser nå med at det går for sakte - jo saktere risikerer du at det går...

Så PUST, nyt våren, vær mye ute, hold deg i aktivitet, let etter spennende og god mat du har lyst på - og kjenn at du LEVER!

Vårklem fra Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:16   #25
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er inne på det - men jeg skal bekrefte det for deg:

Ikke heng deg opp i alle råd for de som har stått stille lenge. Du har vektnedgang - fortsett slik du har gjort! Ikke endre noe som fungerer - det kan gi negative konsekvenser

4 kilo på en mnd er kjempebra - jeg har stått stille siden i oktober - ok?

Pust dypt inn, og kjenn at du blir komfortabel med maten, mengden og at du blir flinkere til å kjenne på sult/mett.
Ikke vei deg så ofte... en gang i uka er absolutt maks siden du stresser med dette nå. Bruk målebånd en gang i uka også. Noter ned på diett.no om du ønsker stikkord om dagen din, feks "skal ha mens", "mye vann i kroppen", sulten/veldig mett, nok mat osv.

Hvis alle skulle hengt seg opp i alle spesifikke råd som gis til enkeltpersoner ville de fleste hatt stressnivå på høyde med galhøpiggen for lengst!

Det anbefales også at om vekta står stille - vent ihvertfall! en mnd før du begynner og lete etter alternativer. Noen må spise en del mer noen dager, andre litt mindre - noen igjen må bare fortsette der de holdt på så bestemmer kroppen selv når den skal slippe. Jo mer du stresser nå med at det går for sakte - jo saktere risikerer du at det går...

Så PUST, nyt våren, vær mye ute, hold deg i aktivitet, let etter spennende og god mat du har lyst på - og kjenn at du LEVER!

Vårklem fra Nerthus

Som alltid, kjempe fint skrevet!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg synes det er så vanskelig med lavkarbo! Total forvirring! Fru Fløteskvett Lavkarbo generelt 5 06-04-11 00:13
Trenger gode råd Belly Spørsmål og svar 6 18-02-09 13:48
Trenger gode råd Johnson Lavkarbo generelt 11 12-09-08 17:11
Trenger gode råd! Pluto i magen min:) Spørsmål og svar 2 04-03-08 14:33
trenger gode råd - går ikke ned nok... bikini Lavkarbo generelt 5 06-05-06 22:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no