Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan avslutte?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-09, 10:15   #1
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei
Question

Hvordan avslutte?

Hei,

Jeg startet på ketolysekuren 12. januar 2009, og har nå gått ned 10kg. Jeg er fornøyd med det, og det har gått greitt. Jeg er derimot veldig lei av egg - og savner det å spise frukt, knekkebrød og f.eks pasta og ris.

Jeg er temmelig sikker på at disse 10 kiloene mine kommer tilbake på et blunk om jeg bare starter å spise "normal kost" igjen.
Jeg er motivert til å fortsette vektnedgangen, men kanskje med annen tilnærming. Jeg vil si at 15 kilo gjenstår før jeg når min idealvekt med tanke på høyde og bygning.

Noen som har et tips til hvordan jeg kan avslutte eller modifisere dagens ketolysekur og gå over til f.eks noe lignende som grete roede?? Alt av kommentarer mottas med stor takk!!

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 11:27   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan avslutte?

Anbefaler deg Fedon, de fleste går over på det når de er lei Ketolyse o.l og når de skal utføre vedlikehold

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 13:55   #3
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvordan avslutte?

Du kan f.eks. prøve å låne Fedon Lindbergs bøker på biblioteket (de første utgavene av Naturlig slank og Kokeboken Naturlig slank) eller den nyere Naturlig slank med kost i balanse. Da kan du prøve deg fram med oppskriftene og det kostholdet og se om du trives bedre med det?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 13:57   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvordan avslutte?

Og så har jo Torkil P. Andersen skrevet en bok som kanskje passer for ditt behov, den heter "Etter slankekuren".

http://www.gyldendal.no/new/default....Person=1023766

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:28   #5
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Noen som vet hva som er lettest å leve godt med etter ketolyse? Fedon eller "etter slankekuren" ? Er de ganske like disse to kostholdene? evt hva er forskjellen?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:33   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan avslutte?

Slik jeg har forstått det så er etter slankekuren mer vedlikehold for en periode mens Fedon er for life Men har ikke lest noen av bøkene så skal ikke komme med bastante meninger

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:41   #7
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Ok,men da er det kanskje lurest å satse på Fedon kanskje..sien det er for ever liksom? er så redd for å gjøre feil etterpå..he he

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 16:02   #8
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Fedon eller SB dietten. Lykke til,og for et flott resultat.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:54   #9
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Var innom Fedon sine sider for å myse litt..Syns det virker inviklet med dette GI greiene man må følge med på hele tiden..blæh

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:56   #10
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan avslutte?

Jeg synes du skal lese litt om LCHF før du bestemmer deg Sjekk www.kostdoktorn.se
Ellers har jeg spist Fedon før, og synes det er bra, men kroppen har det mye bedre med LCHF-kosthold

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 19:57   #11
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan avslutte?

MIN kropp, mente jeg!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 08:33   #12
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hvordan avslutte?

Jeg levde på Fedon-mat fra januar til mai i fjor, masse god mat, men det krever en del forberedelser og omlegging av kostholdet. Det er du jo vant til med ketolysen, så det er absolutt verdt et forsøk. Jeg gikk ned 6 kg i fjor, men sprakk, og vips så var de på igjen gitt! Nå er det Ketolyse, og med stor motivasjon for vedlikehold etterpå....

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 09:24   #13
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Hvordan skal du vedlikeholde etterpå? Fedon igjen eller?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 09:57   #14
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Når jeg er ferdig kommer jeg til å gå tilbake til å spise gradvis, men skal ta det litt på langen og ta tilbake litt mer karber om gangen.. Klarer ikke fedon og grete roede med veiing, så jeg tror at om man spiser fornuftig uten altfor mange utskeielser så bør man holde seg nede!!

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:16   #15
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hvordan avslutte?

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe "Etter Slankekuren" av han ketolyse-guruen, og kombinere med Fedon når jeg har gått ned de siste 8 kg. For Fedon hadde mange gode oppskrifter! Jeg tror jeg må vende meg veldig sakte til karboer igjen, for jeg legger på meg utrolig fort! Men det blir til sommeren, og siden jeg går under navnet "grill-keiserinnen" i sommersesongen blir nok grillen flittig brukt, og går det jo mye i kjøtt og salat uansett. Men jordbæra kan bli en utfordring... Savner frukt helt fryktelig. Og grøt..av alle ting!

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:31   #16
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan avslutte?

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Savner frukt helt fryktelig. Og grøt..av alle ting!

Det finnes oppskrifter på både fløtegrøt og rømmegrøt på oppskriftssidene. Jeg like fløtegrøten best, med smørøye, splenda og kanel nammenamm

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:23   #17
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hvordan avslutte?

Takk! Da skal jeg prøve det!

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:34   #18
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Takk for mange interessante svar. Jeg har tenkt på Fedon, men vi får se.
Er jo som noen nevner her ikke så lenge til sommeren, og da må jo grillmat/salat vere veldig bra

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:56   #19
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvordan avslutte?

Jeg vil signere cilesnuppa.

Jeg lever ketogent resten av livet med et innslag av frukt og bønner og andre grønnsaker som ellers ikke er tillatt på ketolyse. Kroppen min fungerer aller best med LCHF.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 14:09   #20
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan avslutte?

Hei

Både Fedon sitt kosthold og Etter Slankekuren er kosthold for hele livet og ikke tenkt som noen kur. Det er litt forskjell i tilnærmingen, men begge opplegg er "generell lavkarbo".
Jeg er jo inhabil her, men Fedon er for meg litt mer Gresk og kjører med GI-og GB- lister. Mange liker det, og det fungerer.
Etter slankekuren er mer Norsk og bygger mer på egenforståelse og innsikt i valget av maten, i tillegg er betydningen av vitaminer og mineraler sterkt vektlagt.

Når man skal slutte med Ketolysekuren anbefaler jeg GRADVIS økning av mengden av karbohydrat. Kroppen har vært nesten uten karbohydrat i mange uker og er ikke klar for plutselig belastning med store mengder raske karbohydrater. La kroppen få litt tid på seg til tilpasse seg flere karbohydrater i kosten.
En økning på 5 gram/uke kan være passe. Samtidig reduseres fettmengden og det er nå viktig med synne fettstoffer (oljer fremfor stive fettstoffer)

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:01   #21
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Takk for mange svar.

Jeg har prøvd nå i to uker å finne en balansegang, men jeg får det rett og slett ikke til. På grunn av dette har jeg besluttet å starte på nytt med Ketolyse og holde meg under 15 karbs minst tre uker fremover. Så får jeg se om jeg kan øke til 20, 25 og 30 utover sommeren.
Regner også med et økt aktivitetsnivå, så det blir spennende å se på vekta.

Er derimot tom for magnesium, krom, selen, sink, osv nå... I følge boka så bør jeg ta dette - men gjør alle dere andre det? Er det nok med tranpiller og multivitamin?

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:06   #22
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan avslutte?

Kjøp tablettene, det anbefaler eg på det sterkeste?

Og hvorfor under 15? Du skal ligge mellom 15 -20 g og ikke under. Du skal få i deg nok vitaminer, mineraler osv...

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:58   #23
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

Ok under 20 da

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:15   #24
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan avslutte?

en uke - ned over 3 kg.
er nå i full ketolyse og har gått ned det jeg la på meg i påska.
motivert og lett i kroppen... fortsetter på denne kuren

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når bør man avslutte ketosen? Tulla 81 Ketolysekuren 2 27-10-08 10:27
Hvordan avslutte kuren? Pelen Ketolysekuren 8 13-08-08 09:13
Om å avslutte ketolysen ... Megvel Spørsmål og svar 3 19-02-08 21:53
Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp Adele Ketolysekuren 9 10-06-07 22:12
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no