Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Gräddost på induksjon?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-08, 12:35   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Gräddost på induksjon?

Er grâddost tillatt på induksjon? Og Tines kremoster?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:47   #2
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Grâddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Er grâddost tillatt på induksjon? Og Tines kremoster?


Løfter denne jeg.... Begynner på Induksjonen i morgen så jeg kunne tenkt meg et svar på dette ikveld

Håper noen vil forbarme seg over meg.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 22:59   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Grâddost på induksjon?

greddeost kremost

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:03   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Grâddost på induksjon?

Det var visst feil det... men her er det rette svaret
MEN... noen kremoster er 3-4 karber, de hadde jeg holdet meg unna

Sitat:

Ost
Du kan spise 75-100 gram daglig av helfete, faste, myke og mellommyke lagrede oster*, inkludert:

  • Cheddar
  • Ku, sau og geit ost
  • Kremost
  • Norvegia
  • Mozzarella
  • Roquefort og andre blå/skimmel oster
  • Jarlsberg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 00:26   #5
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Grâddost på induksjon?

Takk takk! Tenkte det var slik, men var litt usikker. Har laget meg en måltidsplan nå som jeg tenkte å prøve. Synes det blir mye ost for å komme opp i rett antall kcal som anbefales i induksjon, men mulig det må til. Har to planer som ser slik ut, ca. da;

Plan 1: Karber 19.91 (% 3.15)
Proteiner 139.22 (% 21.99)
Fett 210.61 (% 74.86)
Total kcal: 2515.00

Plan 2: Karber 16.81 (% 2.68)
Proteiner 136.32 (% 21.76)
Fett 210.38 (% 75.56)
Total kcal: 2489,10


Når jeg skulle opp i så mange kcal som det anbefales på Induksjonen så synes jeg det ble vanskelig å få til den optimale fordelingen som er 5 % karbo. Kan ikke spise mer karbo heller når det er maks 20 gram.
Proteinandelen er litt høy ser jeg, men det kommer av all den osten som er medberegnet (100 gram). Når jeg f.eks halverer mengden til 50 gram og tar bort litt av kyllingen jeg har medberegnet, så faller tallet til ca. 116.5 gram protein (ca. 20%) og forholdstallet øker bittelitt når det gjelder karboene (3.24 for plan 1 og 2.76 for plan 2) og kcal faller til ca. 2300-2400.
Har da øket litt på fettet for å kompensere for fettet som faller bort ved bortagelse av proteiner.

Hva tror dere om dette?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:12   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Grâddost på induksjon?

Leeeenge sidenjeg har lest boka, og jeg har lest "feil" atkinsbok også.
Men MÅ man opp i 2500 kcal? Så mye har jeg aldri spist (eller jo.... på karbekost)

men altså dette står det om ost:

Du kan spise 75-100 gram daglig av helfete, faste, myke og mellommyke lagrede oster*

Ikke mer enn 100 g. smør er en fin fettkilde, blomkålmos med godt smør i en nam

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:16   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Grâddost på induksjon?

tror det bare er de første par dagene man liksom skal opp i 2200-2500 for å få til en kickstart. Er ikke noe man trenger å fortsette med..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 15:23   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grâddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Er grâddost tillatt på induksjon? Og Tines kremoster?

Bekrefter at det er tillatt ja. Det er kun Cottage Cheese man ikke skal ha.

Det står ikke noe sted at man MÅ opp i 2500 kalorier "for å få ting i gang". Det må være en teori som har oppstått her inne et sted. Og det er ikke korrekt.
Man teller IKKE kalorier på Atkins. Vet ikke hvor den misfortåelsen kommer av. Jeg har i mange år spist etter 75-20-5 fordeling, men har skjelden ligget over 1800 kalorier. Jeg har ikke telt kaloerier og grunnen til at jeg vet hvor mange er at jeeg bruker Fitday og der ligger det inne uansett om am ønsker det eller ikke

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 16:10   #9
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Grâddost på induksjon?

I boka som jeg sitter med foran meg så står Cottage Cheese som tillatt under oster du fritt kan spise. I min bok står også følgende under introduksjonsdiettens regler:

Ved å studere næringsmiddeltabellen, kan du finne andre matvarekombinasjoner som tilsammen utgjør mindre enn 20g karbo. Du kan bruke matvarer som nøtter, frø, oliven, avokado, ost, fløte or rømme med lite karbohydrater. MEN: Ikke anta at disse matvarene har få nok karbohydrater med mindre du vet nøyaktig hvor mange karbohydrater det er i den porsjonen du ønsker å spise.

I karbohydrattabellen på s 285, vil jeg oppgi karbo innholdet i gram i de matvarer du kan tillate på denne 14 dagers introduksjonsdiett. Du vil også finne mer liberale versjoner av dietten som du vil følge resten av livet.

Jeg er på min 4. dag og jeg har spist både norvegia i ubegrenset mengde da denne står oppført som "ubetydelig" i karbotabellen i boka. Jeg passer på cottage cheese da denne står oppført med 1,5 kh pr 100g.

Jeg har forstått det slik at man kan spise andre variasjoner enn hva som står på listen hans så lenge du ikke overgår 20 kh pr dag.

Gräddost står ikke nevnt i boka, men det er bare å se på pakningen hvor mange karbo den inneholder og begrense seg eller spise fritt deretter.

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 16:38   #10
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Grâddost på induksjon?

Der er mulig det ikke er noe hold i dette med antall kcal ja, men har lest her inne på forumet mange ganger at det opereres med at man bør spise rundt 2400 kcal på Induksjon. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg for å komme opp i så mange kcal må spise MYE fett. Altfor mye etter min mening, men kanskje bør jeg opp i slike mengder med fett? Hva tenker dere? Er det unormalt å spise 100-120 gram rent smør eller olje gjennom steking og som tilbehør til salat?

Sitter her i nå og er rimelig fysen. Kjennes sulten ut, men det er vel bare mangelen på røyk som skaper dette suget jeg har. Har imidlertid et lite annet spørsmål også. Kan man spise flesksvor/baconsvor på Induksjon? Det er jo svoren av flesket så det må vel være tillatt? Og store IFA er greit? Er det noe annet jeg kan spise utenom måltidene?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 16:44   #11
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Grâddost på induksjon?

Ja, du kan spise baconsvor, men pass på at det står 0 karbo, så du er sikker på at du får i deg riktig type. Den jeg har heter bacongull.

Det står i atkinsboka at du IKKE behøver å telle kalorier og at du skal spise når du er sulten. Du skal aldri la det gå mer enn 6 våkentimer mellom 2 måltider. Du må ikke få i deg 2400 kcal pr dag. Dette står det ikke noe om noen steder i boka. Derimot står det litt om at de som på fortsatt har vanskelig for å gå ned i vekt (de med sterk insulinresistens) bør på induksjonen kutte salat og spise mer fett.

Personlig henger jeg meg ikke opp i noe annet enn at jeg holder meg under 20 gram karbo pr dag.

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:04   #12
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Grâddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Kiera, her.

Ja, du kan spise baconsvor, men pass på at det står 0 karbo, så du er sikker på at du får i deg riktig type. Den jeg har heter bacongull.

Det står i atkinsboka at du IKKE behøver å telle kalorier og at du skal spise når du er sulten. Du skal aldri la det gå mer enn 6 våkentimer mellom 2 måltider. Du må ikke få i deg 2400 kcal pr dag. Dette står det ikke noe om noen steder i boka. Derimot står det litt om at de som på fortsatt har vanskelig for å gå ned i vekt (de med sterk insulinresistens) bør på induksjonen kutte salat og spise mer fett.

Personlig henger jeg meg ikke opp i noe annet enn at jeg holder meg under 20 gram karbo pr dag.



Åhh. det var bra å høre - "durer bort til posen min"
Nå bruker jeg riktignok den gammeldagse flesksvoren eller baconsvoren og denne har 0.5 karber pr. 100 gram, men det er ubetydelige mengder da.

Men du, et lite spørsmål. Hvordan gjør du det når du blir sulten utenom de tre hovedmåltidene? I utgangspunktet skal jeg ifølge flere her inne ikke spise mer enn 78-79 gram proteiner for dagen (dette etter 1 gram pr. kg). Skulle jeg holdt meg til dette måtte jeg ha spist bare egg! Men når det blir både egg og bacon til frokost , salat med ost og kylling til lunch, og kjøttdeig med salat eller andre grønnsaker til middag så passerer jeg dette en god del. Så hva kan jeg spise til mellommåltid når jeg er sulten som det er lite proteiner og karber i??

Takker for svar om du eller andre kan gi meg noen gode tips

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:23   #13
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Grâddost på induksjon?

Jeg liker ost, og ost er tillatt for min del, så da har jeg ofte tatt osteskiver som jeg har delt opp i mindre biter, lagt på bakepapir og stekt i ovnen i 2-3 minutter. Etter at de har fått kjølt seg ned et par minutter, så er de kjempegode å spise som snacks! Dette har gjort at jeg har holdt meg hvis jeg ble sulten rett før middagstider osv.

Drar jeg ut noe sted, så har jeg alltid med meg ostebiter i folie, eller en neve med bacongull. Det er også praktisk med sånne salatkylling pakker. Det er enkelt å ta en neve kylling når du er på jobb eller hvor du måtte være.

Dette er selvfølgelig kjedelige i lengden, men greie når du er på farten. Utover det, så har jeg lagd forskjellige ting som jeg liker. F.eks ostekake, gele og pisket fløte (pass på karb's 2,9 pr dl) med søtningsmiddel som jeg fryser i 2-3 timer med sterk funlight blanding som saus. Det finnes utallige varianter. Jeg har brukt nettet aktivt og sett etter oppskrifter som frister meg. Jeg har også prøvd å ikke være redd for å prøve nye ting.

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:43   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

Om det er den norske utgaven av Atkins-boka dere snakker om, så ville jeg ikke stolt et sekund på at det som sto i den er korrekt.

Du MÅ ikke spise 110 gr ost (men ikke ferskoster som CC) om dagen, det er en øvre grense, når det gjelder fløte og rømme så er det tillatt med 2 ss av enten fløte eller rømme. Når det gjelder kalorier, så er det som sagt ikke noe du skal behøve å telle.

Husk på at induksjonen er basert på RENE MATVARER! Så unngå alt halvfabrikata, ting som er ferdiglagd og søtstoffer.

Skal du ha informasjon å stole på, så kjøp Dr Atkins New Diet Revolution fra 2002, ikke den norske, som er en "plukk og velg og bruk fantasien"-versjon av utgaven fra 1992...

Hilsen en erfaren indukjsonist

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:02   #15
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Gräddost på induksjon?

Jøss.. dette visste jeg IKKE. Grrrrrrrr.. hvordan kan de selge en bok som består av tull da.. hmrf!!!!

Da er vel neste stopp bokhandelen i byen da! Takk for info!

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:14   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

NP! Celina Midelfart er vel mer opptatt av bankkontoen sin enn å gi folket riktig informasjon

En del av det som står i den nyeste versjonen, altså fra 2002, er oversatt og ligger på Atkins-delen av forumet her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:35   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Kiera, her.

Jøss.. dette visste jeg IKKE. Grrrrrrrr.. hvordan kan de selge en bok som består av tull da.. hmrf!!!!

Da er vel neste stopp bokhandelen i byen da! Takk for info!


Lurt å kjøpe den mest korekte boka.

MEN... bare for å ha det sagt... Jeg gikk ned 25 kilo før jeg visste om dette forummet og at den norske utgaven var dårlig oversatt.
Så no rett gjør man selv om man følger den boka tror jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:38   #18
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Gräddost på induksjon?

Jeg er klar over dette med bøkene. Årsaken til at jeg ikke har kjøpt den engelske versjonen er at jeg synes det er tungvindt å lese og at det er en del ord jeg ikke forstår. Men jeg har kopiert ut det som er skrevet om reglene for Induksjon og tillatte matvarer (ikke alt jeg forstår da), og akkurat det står det likedan om i min norske versjon. Om osten så jeg vet jeg også at det er inntil 110 gram, og at man ikke må spise alt.

Bra å vite at jeg ikke må spise så manga kcal da.

Hva er det som er så annerledes i den norske versjonen da? Har forstått det slik at vedvarendestigen mangler, men hva annet er galt?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:47   #19
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Gräddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Lurt å kjøpe den mest korekte boka.

MEN... bare for å ha det sagt... Jeg gikk ned 25 kilo før jeg visste om dette forummet og at den norske utgaven var dårlig oversatt.
Så no rett gjør man selv om man følger den boka tror jeg

Jeg har jo også gått ned mine 8 uten bok, men det er allikevel irriterende at de selger feil info! Hadde jeg betalt mer for boka, så skulle jeg returnert den. Har bare betalt 49kr for hele pakka, så det er ikke all verden.

Uansett... rett bør jo være rett da, men Celina er vel slank i tillegg til rik, så hun hadd nok svart "pytt pytt". lol

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 19:26   #20
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

Celina har nok penger.... operert, operert, operert... operert

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:58   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

At den norske boka mangler flere hundre sider er jo én rimelig grov ting da. At den i tillegg er oversatt fra en utgave som er ti år eldre enn den DANDR som jeg bruker fra 2002 gjør jo at den ikke har de oppdateringene som er gjort. Man høster en del nye erfaringer på et tiår!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:58   #22
Stramma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 58
Innlegg: 5
Stramma er på en erverdig vei

Sv: Gräddost på induksjon?

Kan en spise store IFA?! Jeg leter etter noe å putte i munnen etter en røyk! Huff, men slik er det. Er det andre mulige pastiller er tyggegummier som er tillatt, men de inneholder jo så fryktelig mye karber. Noen som har tips?!

Stramma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins m innslag av egen ide. Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 23:04   #23
Stramma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 58
Innlegg: 5
Stramma er på en erverdig vei
Cool

Sv: Grâddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Der er mulig det ikke er noe hold i dette med antall kcal ja, men har lest her inne på forumet mange ganger at det opereres med at man bør spise rundt 2400 kcal på Induksjon. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg for å komme opp i så mange kcal må spise MYE fett. Altfor mye etter min mening, men kanskje bør jeg opp i slike mengder med fett? Hva tenker dere? Er det unormalt å spise 100-120 gram rent smør eller olje gjennom steking og som tilbehør til salat?

Sitter her i nå og er rimelig fysen. Kjennes sulten ut, men det er vel bare mangelen på røyk som skaper dette suget jeg har. Har imidlertid et lite annet spørsmål også. Kan man spise flesksvor/baconsvor på Induksjon? Det er jo svoren av flesket så det må vel være tillatt? Og store IFA er greit? Er det noe annet jeg kan spise utenom måltidene?

Kan man spise store IFA? Jeg er svært nysgjerrig på dette! Har lett etter noe med få nok karber til å kunne spises som munn-frisk!!!!!!!
Håper noen kan svare meg!!

Hei og hopp!!

Stramma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins m innslag av egen ide. Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:02   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

På Atkins induksjon, BØR du spise ren mat og holde deg unna søtningsstoffer, som det er i Ifa-pastiller f.eks.

Jeg har ikke vært så plaget av f.eks den ketoseånden, men hadde den litt i starten, da hjalp det å tygge på persille!
Jeg røyker selv, og synes det funker bare å drikke et stort glass vann etter røyk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 13:38   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gräddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hva er det som er så annerledes i den norske versjonen da? Har forstått det slik at vedvarendestigen mangler, men hva annet er galt?

Tror kanskje det er lettere å finne ut hva som IKKE er galt....

Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grâddost og kremost på Induksjon? beate Lavkarbo generelt 0 03-05-08 22:15
Lite vekttap på induksjon SIS Spørsmål og svar 8 02-08-07 07:35
Atkins Morning Shine og induksjon tech Spørsmål og svar 3 09-01-07 23:12
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no