Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bort i jula

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-07, 08:47   #1
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Bort i jula

Jeg har nå begynt å leve dette lavkarbolivet og har allerede tatt av 3-4 på de første 10 dagene, meningen er å følge Atkins, mens siden boka jeg har bestilt drøyer md å komme, har jeg startet opp litt før på egenhånd og med masse info herfra.

Så til problemet mitt. Jeg skal bort en uke i jula, og kjenner de ikke så godt at jeg føler for å stå å kokkelere på kjøkkenet deres med min egen "sære" mat.
Hva vil skje med kroppen min i løpet av denne uken hvis jeg spiser vanlig mat? Vil alt være forgjeves da?

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:49   #2
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Sv: Bort i jula

Skal selvsagt stå 3-4 kg

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:57   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bort i jula

Opprinnelig lagt inn av Ratata, her.

Jeg har nå begynt å leve dette lavkarbolivet og har allerede tatt av 3-4 på de første 10 dagene, meningen er å følge Atkins, mens siden boka jeg har bestilt drøyer md å komme, har jeg startet opp litt før på egenhånd og med masse info herfra.

Så til problemet mitt. Jeg skal bort en uke i jula, og kjenner de ikke så godt at jeg føler for å stå å kokkelere på kjøkkenet deres med min egen "sære" mat.
Hva vil skje med kroppen min i løpet av denne uken hvis jeg spiser vanlig mat? Vil alt være forgjeves da?

Ja, hva skal man si til det, du... Blir du levende høykarbo hele uken, er nok det meste bortkasta ja...

Hva med å bake et eget brød å ta med? Da er du redda ved flere måltid.
Ved middagen er jo det bare å kutte ut poteter/ris/pasta. Og holde seg til reint kjøtt, fisk, grønnsaker... Minimalt med saus, viss du ikke vet hva den er laget av.
Og styre unna godteri...

Forreste, grattis med vektnedgang

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:08   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Bort i jula

Siden dere ikke kjenner hverandre så veldig godt, tror jeg det er mere forståelse å hente i forhold til det å f.eks. si; " Jeg tåler ikke melprodukter så godt, så jeg håper det er greit at jeg har tatt med meg mitt eget brød?"
Eller ved desserten og og kakebordet; Jeg tåler dessverre ikke sukker særlig bra, så jeg må nok takke nei". Det blir stort sett akseptert uten ytteligere spørsmål. Bortsett kanskje fra et "åh, har du diabetes?"
Da kan du jo bare si at nei, men du blir dessverre så uvel og dårlig av de matvarene, og det er jo ikke noe særlig stas når man er i hyggelig lag. For eksempel.

Og så tar du med deg matvarer du kan spise om det blir for lenge mellom frokost og middag. Nå vet ikke jeg eksakt hva som går på Atkins, men det finner du ut. Ihvertfall noe lavkarbo av noe slag
Jeg pleier alltid alliere meg med hjemmebakt lavkarbobrød, valnøtter, macademianøtter, baconsvor, men jeg vet ikke hvorvidt du kan velge disse matvarene.
Bare et lite innspill fra meg

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:09   #5
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Sv: Bort i jula

Tusen takk !
Ja, det var lurt å bake med seg et brød. Har ikke kommet så langt at jeg har begynt å bake lavkarbo ennå jeg, har noen en bra oppskrift å anbefale? Hva spiser dere til pålegg?

Og forresten, takk for at dere er så hyggelige her inne! For det er dere virkelig.

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:13   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bort i jula

Ligger en del oppskrifter på lavkarbobrød under oppskriftsforumet

Sier som Sirimor, ta med deg litt snacks du kan spise.

For mange erfarer at har man først skeia ut over flere dager, så er det så vanskelig å hente seg inn igjen...

Det er ikke lett hele tiden, det er en del utfordringer. Og man må ofte forsvare kostholdet sitt for folk som rett og slett ikke har peiling...

Lykke til i vertfall

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:24   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Bort i jula

Jeg er sikker på at du vil klare utfordringen. Cluet er å være forberedt, ha med deg noe eget. Og det at du sjekker opp her på forhånd viser at du vil klare det

Sånne situasjoner møter vi "lavkarbere" hele tiden. Og hvis man i tillegg ikke liker å hevde seg, eller stikke seg fram, er disse utfordringene kanskje ikke så veldig hyggelige å tenke på. Men om vi snur på det, så er de egentlig veldig fin selvterapi. Man blir flinkere for hver gang.
Så jeg ønsker deg lykke til, og håper du får en kjekk julefeiring. Husk at maten forøvrig i jula er jo midt i blinken for oss

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 17:52   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Bort i jula

Hei du

Du burde prøve mitt brød om du virkelig vil ha BRØD!!! Det er veldig godt og uten nøtter
Lykke til

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hengebuk - noen som har slanket bort den? mam Mer enn 30 kg overvekt 13 10-05-08 09:46
Hva kan man spise i JULA ? haukhe Dr Lindbergs 29 14-12-07 22:02
Bort med brødskiva og bli frisk? lilletrine Nyheter / media 2 16-04-07 11:54
Vaske bort karbohydrater i potet? nomma Lavkarbo generelt 20 24-03-07 20:22
Hvordan få bort røyklukt? Kristian Generell diskusjon 8 12-07-06 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no